شناسهٔ خبر: 39226088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در آمریکا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان به کرونا در جهان/ راهروهای بیمارستان نیویورک مملو از اجساد/ داروی تجویزی ترامپ برای کرونا!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مرکز آمار مبتلایان به کرونا در دانشگاه جان هاپکینز روز دوشنبه اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 274 هزار و 924 تن رسید.
دانشگاه جان هاپکینز همچنین افزود، تعداد جان باختگان مبتلایان به کرونا در جهان نیز به 69 هزار و 479 تن رسیده است. تاکنون 260 هزار و 484 تن از مبتلایان به کرونا در جهان بهبود یافته اند.
آمریکا با 337 هزار و 620 مورد مبتلا (9643 مورد تلفات) بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در جهان دارد.

راهروهای مملو از قربانیان کرونا در بیمارستان نیویورک
تصاویری از بیمارستان نیویورک منتشر شده که نشان می‌دهد اجساد قربانیان ویروس کرونا را در کیسه‌های مخصوص در راهروهای این بیمارستان رها کرده‌اند.
همزمان با افزایش انتقادات از دولت آمریکا به دلیل واکنش نامناسب به شیوع ویروس «کووید19» در این کشور، تصاویری از وضعیت اسف‌بار بیمارستان «وایکاف» در منطقه بروکلین واقع در شهر نیویورک منتشر شده است.
به نوشته وبگاه «دیلی‌میرور» این تصاویر آزاردهنده نشان می‌دهد تعداد زیادی از اجساد جان‌باختگان ویروس کرونا در کیسه‌های نارنجی‌رنگ در راهروهای بیمارستان وایکاف پشت سر هم قرار گرفته و رها شده‌ است.
این وبگاه انگلیسی نوشت: «در سراسر شهر [نیویورک] بیمارستان‌ها از مبتلایان ویروس کرونا لبریز شده و مجبور هستند از هر فضای موجودی در این مراکز درمانی استفاده کنند».
بر این اساس، تصاویر دیگر اعضای کادر درمانی بیمارستان وایکاف را نشان می‌دهد که مشغول قرار دادن کیسه‌های اجساد قربانیان کرونا در کامیون‌های یخچال‌دار هستند؛ کامیون‌هایی که فعلاً به عنوان سردخانه‌های موقت استفاده می‌شوند.
به نوشته دیلی‌میرور، با پر شدن ظرفیت سردخانه‌های نیویورک، اکنون این کامیون‌ها به وفور در سراسر این شهر دیده می‌شوند.
ایالت نیویورک در آمریکا که به گفته رئیس جمهور این کشور، وضعیت فاجعه‌زده‌ای دارد، از جمله مناطقی است که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کووید19 دیده و تا کنون علاوه بر 122 هزار مبتلا، 4159 مورد فوتی نیز ثبت کرده است.
پیشتر دکتر «دبرا برکس» هماهنگ‌کننده کارگروه کروناویروس کاخ سفید گفته بود ویروس کرونا می‌تواند 100 هزار تا 240 هزار قربانی روی دست دولت آمریکا بگذارد.

هشدار مقام آمریکا: اوضاع مانند یازدهم سپتامبر و پرل هاربر است
رئیس سازمان بهداشت عمومی ارتش آمریکا، شیوع ویروس کرونا در این کشور را به حملات یازدهم سپتامبر و پرل هاربر تشبیه کرد.
به گزارش  تلویزیون الجزیره، جروم آدامز در یک مصاحبه تلویزیونی، گفت: این هفته برای جامعه آمریکا شبیه حوادث یازدهم سپتامبر خواهد بود.
آدامز افزود: این هفته، برای بیشتر آمریکایی ها، ناراحت کننده‌ترین و تلخ‌ترین هفته خواهد بود. با صراحت می‌گویم بیشتر شبیه زمان حملات پرل هاربر و حوادث یازدهم سپتامبر خواهد بود. البته این شرایط محدود به یک منطقه نیست، بلکه در سراسر کشور ایجاد خواهد شد. دولت و ملت آمریکا، توانایی تغییر مسیر این بیماری را دارند.
گفتنی است:
نیروی هوایی و دریایی ژاپن در هفتم دسامبر 1941 به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر، واقع در جزایر هاوایی در اقیانوس آرام، حمله کردند و صدمات بسیار سنگینی به آمریکایی‌ها وارد ساختند. ژاپن صبح روز یکشنبه را برای این حمله انتخاب کرد تا با غافلگیری، بیش‌ترین صدمه را به نیرو‌های آمریکایی وارد سازد. دولت آمریکا روز بعد به ژاپن اعلان جنگ داد و همزمان، دولت‌های بریتانیا، آلمان و ایتالیا نیز در این رویارویی صف آرایی کردند. تهاجم ژاپن به حوزه‌های نفوذ آمریکا و اروپاییان در خاور دور چنان گسترده و قدرتمند بود که برای نیرو‌های مقابل، جز عقب‌نشینی و شکست چاره دیگری باقی نماند.

هشدار درباره افزایش مبتلایان به کرونا در آمریکا
رئیس بنیاد ملی بیماری‌های واگیردار در آمریکا هشدار داد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در دو هفته آینده به شدت افزایش خواهد یافت.
"آنتونی فائوچی"،رئیس بنیاد ملی بیماری‌های واگیردار در آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت: افزایش شدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا این هفته و شاید هفته آینده هم ادامه خواهد داشت.
رئیس بنیاد ملی بیماری‌های واگیردار در آمریکا افزود، متاسفانه هفته بدی خواهیم داشت، اگر به منحنی داده‌ها نگاه کنیم، می‌توان گفت شاهد افزایش فزاینده شمار مبتلایان خواهیم بود تا بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله، این منحنی پایین بیاید.
فائوچی از مردم آمریکا خواست برای بدتر شدن اوضاع آماده باشند و به دستورات بهداشتی و تدابیر فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا پایبند باشند.

استقرار بیش از 3000 پرسنل نظامی در سه ایالت آمریکا
در حالی که تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک به بیش از 3500 نفر رسیده است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پایین آمدن منحنی مرگ و میر در نیورک سخن گفت و آن را شاخصی مثبت ارزیابی کرد.
به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، دونالد ترامپ رئیس جمهو آمریکا گفت بازگشت شاخص منحنی مرگ‌ومیر در نیویورک بر اثر ویروس کرونا شاخصی مثبت محسوب می‌شود.
نیویورک اصلی ترین مرکز شیوع ویروس کرونا شده است. آندریو کومو فرماندار نیویورک اذعان کرد که تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت به بیش از 3500 نفر رسیده است. تنها در روز گذشته بیش از 630 نفر در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند. بیش از 10841 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا نیز از روز جمعه تاکنون ثبت شده است. در مجموع بیش از 113704 نفر تاکنون در نیویورک به این ویروس مبتلا شده‌اند.
ترامپ در عین حال نسبت به ثبات در منحنی مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق کانون اصلی این ویروس ابراز امیدواری کرد.
ترامپ گفت که بخش مدیریت حالت فوق العاده فدرال اقدام به انتقال کمک‌های حیاتی و تجهیزات حمایتی از سراسر جهان به آمریکا کرده است.
وی همچنین از استقرار بیش از 3000 پرسنل متخصص نظامی در بخش بهداشت عمومی به ایالت های نیویورک، نیوجرسی و ایالت کونیتیک آمریکا خبر داد و گفت از سه شنبه بیش از 3000 نفر از پرسنل نظامی در این سه ایالت مستقر خواهند کرد.

داروی تجویزی ترامپ برای کرونا!
رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر مدعی شد هیدروکسی کلروکوئین برای درمان کووید-19 موثر است.
دونالد ترامپ که پیش از نشست خبری در یادداشت توئیتری اظهارات تکراری خود را درباره ویروس جدید کرونا به نام «دشمن نامرئی جدید و باهوش» منتشر کرد، گفته بود که ممکن است امروز نشست خبری نداشته باشد.
وی در عین حال مدعی شده بود با کارگروه مبارزه با کرونا در حال جلسه است اگر اطلاعات جدیدی نباشد، در جمع خبرنگاران حضور نخواهد یافت اما شروع صحبت‌های امروزش نشان داد برخلاف فقدان اطلاعات جدید، برای فعالیت‌های که شائبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد، هویدا شده است.
بن رودز عضو شورای امنیت ملی دوره باراک اوباما درباره این رفتار ترامپ، اظهار کرد: زمان با ارزش است و کارهای زیادی باید انجام شود. چقدر زمان برای آماده شدن برای این نشست‌ها از دست می‌رود؟ آیا بسیاری از مردم واقعا باید هر روز 2 ساعت در آنجا بایستند؟ یک متخصص را انتخاب کنید تا آنچه مردم باید بدانند را انتقال دهید، از این نمایش روزانه صرف نظر کنید و به کارتان بپردازید.
رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای صحبت‌های خود بار دیگر بر داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکوئین برای درمان کووید-19 تاکید کرد و گفت ما 29 میلیون قرص هیدروکسی کلروکوئین را در انبارها ذخیره کرده‌ایم.
ترامپ که روز گذشته از همکاری هند برای تامین این دارو خبر داده بود، افزود: علائم بسیار قوی و قدرتمندی وجود دارند که نشان می‌دهد این دارو برای درمان کووید-19 کارایی دارد.
ترامپ درباره داروهای آزمایش نشده ضد مالاریا بر کووید-19 که او تبلیغ می‌کند، اظهار کرد: ما وقت نداریم ببینیم چند سال طول می‌کشد و آزمایش خواهیم کرد. دوست دارم این آزمایش را در آزمایشگاه‌ها انجام شود اما خیلی طول می کشد.
وی در مورد اینکه آیا او با اصرار بر یک داروی تایید نشده، پزشکی را به خطر نمی‌اندازد، گفت: من به عنوان پزشک عمل نمی‌کنم. من می‌گویم "آنچه را می‌خواهید انجام دهید اما نشانه‌های خوبی وجود دارد.
رئیس جمهوری آمریکا در مورد اینکه چرا مشاوره پزشکی می‌دهد در صورتی که پزشک نیست، گفت: واقعا چه چیزی را باید از دست بدهیم؟ ما وقت نداریم چند سال بگذرد تا نتیجه آزمایش مشخص شود، آن مردم را نمی‌کشد.
هنگامی که خبرنگار از دکتر آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا سوال کرد آیا مصرف هیدروکسی کلروکوئین را تایید می‌کند، ترامپ اجازه پاسخ دادن به وی نداد و گفت ما در این باره صحبت کرده‌ایم.
ترامپ در شرایطی که معاون اولش مدعی سو سوی پیشرفت و امید می‌شد، گفت: ما با یک دوره مرگ‌آور در یک و نیم یا دو هفته آینده مواجه هستیم. روزهای سختی خواهد بود اما امیدوارم آمریکا بتواند کمتر از پیش بینی 100 هزار تا 240 هزار کشته بماند.
وی همچنین درباره تعداد آزمایش کرونا در آمریکا هم گفت: آمریکا اکنون بیش از یک میلیون و 670 هزار آزمایش کرونا انجام داده است.

تست کرونای یک ببر در باغ‌وحشی در نیویورک مثبت شد
بنا بر اعلام باغ‌وحش برانکس نیویورک، تست ویروس کرونای جدید یک ببر در این باغ‌وحش مثبت بوده است و احتمالا این ببر ویروس را از یکی از کارکنان این محل که خودش به کووید-19 مبتلا شده، گرفته است.
به گزارش  وب‌سایت سی بی سی نیوز، این ببر مالایی که «نادیا» نام دارد، همراه خواهرش، دو ببر سیبری و سه شیر آفریقایی دچار علائمی مانند سرفه‌های خشک شده‌‌اند.
با این حال موسسه گرداننده باغ‌وحش‌ها در نیویورک اعلام کرده انتظار می‌رود همه این حیوانات به‌زودی کاملا بهبود یابند، و هیچ مدرکی وجود ندارد که آن‌ها خود بتوانند بیماری را به انسان‌ها انتقال دهند.
در بیانیه‌ای که «انجمن حفاظت از حیات وحش» در اختیار خبرگزاری فرانسه گذاشته آمده است «ما از این ببر جهت احتیاط تست گرفتیم. حتما اطلاعات خود را برای آن‌که نهادهای جهانی به یافته‌های خود از کروناویروس جدید بیافزایند در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت».
در این بیانیه گفته شده مشخص نیست بیماری در گربه‌سانان بزرگ به چه صورت خواهد بود و چه پیامدهایی خواهد داشت اما نظارت و رصد وضع آن‌ها ادامه دارد.
گفته شده گربه‌سانان بیمار، هرچند کم‌اشتهاتر از گذشته شده‌اند، اما از وضع عمومی خوبی برخوردار هستند و هوشیاری خود را از دست نداده‌اند.
«نادیا» پس از بیماری تحت رادیوگرافی، آزمایش خون و آزمایش‌های دیگر قرار گرفته بود تا دلیل بیماری‌اش مشخص شود. در نهایت تصمیم گرفته شد از او تست کرونا نیز گرفته شود که نتیجه آن مثبت اعلام شد.
باغ‌وحش برانکس تاکید کرده «هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که حیوانات، به‌جز گزارش‌های اولیه‌ای که مربوط به انتقال ویروس در بازار ووهان می‌شود، تاثیر و نقشی در انتقال ویروس به انسان‌ها داشته باشند».
این باغ‌وحش در عین حال یادآوری کرده هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که هیچ‌یک از شهروندان آمریکایی توسط حیوانات، از جمله گربه‌ها و سگ‌های خانگی، به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

میزان تلفات کرونا در آمریکا بیشتر از آمارهای رسمی است
روزنامه واشنگتن پست به نقل از متخصصان حوزه بهداشت و درمان آمریکا گزارش داد که میزان تلفات ویروس کرونا در این کشور بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره شمار مرگ و میر اعلام شده از سوی دولت آمریکا نوشت: به گفته متخصصان حوزه پزشکی و برخی مقامات دولت آمریکا شیوع سریع ویروس کرونا مطمئنا باعث کشته شدن شمار زیادی از آمریکایی‌هایی شده است که هرگز در لیست آمارها شمارش نشده‌اند.
این گزارش افزود: مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از بیماریها فقط فوتی‌هایی که آزمایش آنها در آزمایشگاهها تایید و ثبت شده است را ثبت می‌کنند.
«کریستین نوردلند» سخنگوی مرکز پیشگیری از بیماریهای آمریکا می‌گوید که ما میدانیم که این آمار به نوعی حداقلی محسوب می‌شود.
واشنگتن پست در ادامه افزود: اپیدمیلوژیست‌ها می‌گویند، کمبود گسترده دسترسی به امکانات تست در هفته‌های اول شیوع ویروس در آمریکا به این معنی است که مبتلایان به بیماریهای تنفسی بدون اینکه در لیست فوتیهای کرونا ثبت شوند مرده‌اند.
به گفته مسئولان گورستانها و نمایندگان پرستارهای خانگی، حتی اکنون نیز افرادی که در خانه یا در مراکزی که بیماران به دلیل کمبود تخت در بیمارستانها در آنجا نگهداری می‌شوند، و می‌میرند مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند.
این گزارش به نقل از کارشناسان افزود: آزمایشهای پس از فوت نیز در سراسر کشور بسیار متفاوت انجام می‌شود و برخی مقامات می‌گویند که آزمایش مردگان هدر دادن امکانات کم است که می‌تواند برای آزمایش افراد زنده مورد استفاده قرار بگیرد.
واشنگتن در پایان می‌نویسد، در نتیجه مقامات بهداشت عمومی و رهبران سیاسی در روند ارزیابی‌های خود دید بسیار کمی در زمینه میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دارند.

مقام آمریکایی: انتظار نداریم در سال 2020 بر کرونا چیره شویم
مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد که نباید انتظار داشت طی سال جاری میلادی بر ویروس کرونا چیره شد.
«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه هشدار داد که نباید انتظار داشت در سال 2020 بتوان بر ویروس کرونا چیره شد.
وی چند روز پیش نیز هشدار داده بود که این امکان وجود دارد چندین میلیون آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده و بین 100 هزار تا 200 هزار آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.
فائوچی که با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد در ادامه سخنانش گفت که این ادعای اشتباهی است که گفته شود شیوع ویروس کرونا در آمریکا تحت کنترل است.
وی اضافه کرد: «ما در حال تلاش برای تحت کنترل در آوردن این ویرویس هستیم و این موضوع حال حاضر است.»

واکنش نامناسب ترامپ، به بحران کرونا در آمریکا دامن زده است
ان بی سی نیوز نوشت: تلاش‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای مبارزه با بیماری مرگبار کرونا و مقابله با تأثیرات فاجعه بار این بیماری بر اقتصاد آمریکا، بیش از آن که مشکل را برطرف سازد، به بروز مشکلات فراوان دامن زده است.
این شبکه خبری آمریکایی در پایگاه اینترنتی افزود: رقابت شدید برای تهیه تجهیزات پزشکی، جنگ قدرت بین داماد ترامپ و معاون وی، بازی‌های سیاسی، متمرکز کردن اختیارات و راه اندازی برنامه‌های جدید دولتی با نادیده گرفتن مقررات اداری، همگی عامل بروز بحران در سامانه‌های سیاسی، اقتصادی و درمانی آمریکا شده است.
آنچه گفته شد این حس را القا می‌کند که در بحبوحه هولناکترین بحرانی که چند نسل اخیر آمریکا با آن مواجه بوده اند، در واقع هیچکس کنترلی بر اوضاع ندارد و پاسخگو نیست.
اریک سوالول، نماینده کنگره آمریکا گفت: این کشور همان چیزی را تجربه می‌کند که در دوران جنگ سرد تجربه کرده بود. ما روسای جمهورمان را برای روز‌های آرام انتخاب نمی‌کنیم. ما آن‌ها را انتخاب می‌کنیم تا روز‌های بد را مدیریت کنند.

بی اعتمادی مقامات محلی آمریکا به دولت فدرال
پایگاه اینترنتی آتلانتیک در گزارشی نوشت: مقامات و نیرو‌های درمانی محلی اعتماد خود را به واکنش ملی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از دست می‌دهند و در تلاشند راه حل‌های خود را به کار گیرند.
این نشریه آمریکایی افزود: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، اذعان داشت که ذخایر دارو، دستکش و ماسک دولت فدرال تقریبا درحال تمام شدن است؛ و این درحالی است که ایالات مختلف در تلاش و رقابت با یکدیگرند تا تجهیزات لازم را به دست آورند.
جوزف کانتور، از مقامات درمانی ایالت لوئیزیانا، گفت، شیوع ویروس کرونا نشانه‌ای شوم از نظام سلامت کشور است. وی افزود: ثروتمندترین کشور جهان اکنون در تلاش برای تامین دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات حفاظت شخصی است.
نویسنده تاکید کرد، کانتور یکی از ده کارشناس سلامت در سراسر آمریکا است که با وی گفتگو کرده ام.
درکل گفتگو‌های من با این کارشناسان نشان می‌دهد که دولت فدرال در حفاظت، تامین ملزومات و آماده سازی کشور برای مقابله با ویروس کرونا ناتوان بوده است.
نیرو‌های درمانی در سراسر آمریکا با نگرانی به بحران نیویورک چشم دوخته اند، به عنوان مثالی برای آنکه در نبود راهبرد و آمادگی ملی چه بلایی می‌تواند برسر یک شهر پر جنب و جوش بیاید.
درحالی که آن‌ها در تلاشند از بروز بحران مشابه جلوگیری کنند، اعتماد خود را به دولت فدرال از دست می‌دهند و سعی می‌کنند به راه حل‌های خود تکیه کنند.
کانتور هشدار داد که ایالت لوئیزیانا در وضعی مشابه نیویورک قرار دارد و یکی از ایالاتی است که شاهد سریعترین افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور است. وی اوضاع کشور را بسیار بحرانی توصیف کرد، به گونه‌ای که هر بیمارستانی برای خرید تجهیزات ضروری از بازار خصوصی و از دولت به رقابت با دیگر بیمارستان‌ها می‌پردازد.
به طور معمول ثروتمندترین و قدرتمندترین کشور جهان باید در صورت بروز بحران از نیرو‌های درمانی خود حمایت کند. اما به نظر می‌رسد در دولت ترامپ رتبه بندی‌های تلویزیونی به آزمایش‌ها ارجحیت دارند. مردم آمریکا مجبورند به جای دولت به یکدیگر اعتماد کنند.
 
ترامپ و سیاست شکست خورده وی برای مهار کرونا
روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی سیاست ناکام دولت دونالد ترامپ در رویارویی با ویروس کرونا را ناکام‌ترین سیاست در تاریخ مدیریت آمریکای مرکزی خواند.
در این یادداشت که با «عنوان ترامپ و سیاست شکست خورده برای مهار ویروس کرونا» منتشر شد، آمده است.
به دلیل اشتباهات دولت دونالد ترامپ در آمریکا، روند تعامل دولت او با ویروس کرونا را باید بدترین شکست در تاریخ مدیریت آمریکای مرکزی خواند. قبل از شرح چگونگی تعامل دولت ترامپ با پرونده ویروس کرونا اشاره به یک مطلب اساسی که خود راهنمایی برای پی بردن به دلایل پشت پرده این ناکامی است، مهم است.
از زمانی که ترامپ در آمریکا به حاکمیت رسید، دفاتر کاخ سفید از کارکنانی بی‌کفایت پر شد، افرادی که در حیطه کشورداری، از نظر تجربه دست چهارم یا پنجم به شمار می‌آیند. با روی کار آمدن چنین افرادی کاخ سفید شاهد استعفای بیش از 55 نفر از کارکنانی بود که نمی‌توانستند خود را با سیاست‌های عوام پسندانه ترامپ هماهنگ سازند.
اما درباره پرونده ویروس کرونا، آنچه تاکنون عیان شد بی توجهی و سهل انگاری بی سابقه است، تعاملی که مشابه آن در هیچ یک از دولت‌های آمریکا، آن هم دربرخورد با پرونده‌ای که از نظر سطح خطر، تهدیدی وجودی برای آینده آمریکا محسوب می‌شود، مشاهده نشده است.
ضمن اینکه راهبرد فاجعه بار دولت ترامپ در تعامل با این خطر، که در تاریخ آمریکا بی سابقه است، نتوانست سبب آگاهی بخشی شود، در این زمینه روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته با انتشار گزارشی فاش کرد نهاد اطلاعاتی کاخ سفید در ماه‌های ژانویه و فوریه 2020 میلادی به صورت مکرر هشدار داد شیوع ویروس کرونا به سطحی رسیده که زنگ‌های خطر در حال به صدا در آمدن است.
اما این هشدار‌ها نیز بی فایده بود و نتوانست در رفتار آن دسته از مقامات عالی کاخ سفید که بدون شک از رفتار تمسخرآمیز دونالد ترامپ با ویروس کرونا تاثیر پذیرفته اند اثر گذار باشد. ترامپ بیست و دوم ژانویه مدعی شده بود دولت کاملا بر اوضاع مسلط است، او گفته بود: «به طور کامل بر اوضاع مسلط شده ایم، موضوع مربوط به یک نفر است که از چین وارد کشور شده است، بر اوضاع مسلط شده ایم و همه چیز بر وفق مراد است.»
 

نظر شما