شناسهٔ خبر: 39212869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳ قرارگاه زیستی در استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل شد

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از تشکیل ۳ قرارگاه زیستی در این استان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: ۷ هزار بسیجی برای مبارزه با کرونا سازمان‌دهی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سردار حمید دامغانی شامگاه گذشته در نشست اعضای قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، امامان جمعه و مسئولان ستادهای مردمی استان و فرماندهان سپاه‌های نواحی برگزار شد اظهار داشت: سه قرارگاه زیستی در استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل‌شده است.

 وی افزود: در ابتدا یک قرارگاه زیستی در سپاه استان سمنان و هشت قرارگاه در سپاه‌های نواحی و سطح تیپ تشکیل شد و سپس به تمامی فرماندهان نواحی مأموریت ایجاد قرارگاه‌های شهرستانی سپرده شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: سومین قرارگاه زیستی مقابله با کرونا که در سطح استان تشکیل‌شده است، قرارگاه‌های محله‌ای با محوریت پایگاه‌های بسیج است.

سردار دامغانی افزود: ارتباط و هماهنگی بسیار خوبی بین این قرارگاه‌های زیستی با مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان انجام‌شده است.

وی از سازمان‌دهی 7 هزار بسیجی در قالب 750 گروه جهادی در سطح استان سمنان برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک خبر داد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان عنوان کرد: یکی از اقدامات مؤثر این قرارگاه‌های سه‌گانه گندزدایی و ضدعفونی مستمر معابر و مراکز پرتردد شهری، مراکز و اماکن خاص همچون زندان‌ها و بیمارستان‌ها و بخشی از منازل مردم به‌صورت مستمر انجام‌شده است.

سردار دامغانی به اجرای عملیات بیولوژیک به‌صورت استانی در روز سوم شعبان که مصادف با میلاد امام حسین (ع) بوده و روز پاسدار نام نهاده شده است اشاره کرد و گفت: در قالب اجرای این عملیات 600 نقطه استان سمنان گندزدایی و ضدعفونی شد.

وی از دیگر اقدامات انجام‌شده قرارگاه زیستی سپاه استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا با استفاده از توان و ظرفیت مردمی را تهیه و تولید 350 هزار ماسک و توزیع 150 هزار بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار استان سمنان عنوان کرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: با استفاده از تیم‌های مشترک بسیج و مراکز بهداشتی در سطح استان سمنان بیش از 93 درصد از مردم این استان بیماریابی شده‌اند و افراد مشکوک به ابتلا به کرونا به مراکز درمانی معرفی شده‌اند و این مهم اقدامی مؤثر در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا بوده است.

سردار دامغانی به راه‌اندازی چهار نقاهت گاه در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و‌ گرمسار اشاره کرد و گفت: این نقاهتگاه‌ها با مدیریت سپاه استان سمنان و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و فرمانداری‌ها راه‌اندازی شده است.

وی همچنین گفت: در زمینه برخورد با محتکران اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم نظیر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز کشفیاتی به مبلغ هشت میلیارد تومان داشته‌ایم.

انتهای پیام/363/ ت

برچسب‌ها:

نظر شما