شناسهٔ خبر: 39209016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


21 روز مهلت به تیم‌های لیگ برتر
مدیران سازمان لیگ قصد دارند اگر توانستند مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا را برای برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر بگیرند، از حالا به باشگاه‌ها زمان دقیق شروع مسابقات را اعلام کنند. آنطور که شنیده می‌شود با توجه به تعطیلی طولانی مدت مسابقات و نیاز تیم‌ها به برگزاری تمرینات بدن‌سازی مجدد سازمان لیگ قصد دارد مجوز شروع تمرینات را 21 روز(3 هفته) قبل از استارت دوباره بازی‌ها بگیرد و به همین خاطر فرصت آماده ‌سازی مجدد را به باشگاه‌ها بدهد.قرار است طی یکی، دو روز آینده تکلیف آینده مسابقات لیگ برتر گرفته شود.
آخرین وضعیت پرونده‌های استقلال در فیفا
باشگاه استقلال برای فرار از محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات باید طلب جپاروف و منشا را بپردازد که رقمی در حدود 135 هزار دلار است. به این شکایت‌‌ها باید طلب شیخ دیاباته، میلیچ و بودوروف به همراه درصدی از قرارداد بازیکنان و مربیان را نیز اضافه کرد که کار را برای احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه سخت می‌کند.از آنجایی که وکلای هر دو بازیکن خواهان همکاری هستند مسئولان استقلال در نظر دارند در مهلت یاد شده(چهارم اردیبهشت) پول این دو بازیکن را پرداخت کنند. در ذیل به برخی دیگر از پرونده‌های طلب‌کاران استقلال اشاره می‌شود:
 *وینفرد شفر: فیفا تا تاریخ 13 فروردین سال جاری به باشگاه استقلال مهلت داد تا طلب 550 هزار دلاری سرمربی آلمانی پیشین خود را پرداخت کند که این اتفاق به دلیل نبود منابع مالی انجام نشد. در صورتی که وکیل شفر موضوع را به فیفا اعلام کند پروسه شکایت به کمیته انضباطی فیفا دو سه ماهی طول می‌کشد.
*بویان بازیکن مقدونیه‌ای: او خواهان دریافت طلب 300 هزار دلاری خود شده که مسئولان استقلال با توجه به اینکه این بازیکن تنها یک نیم فصل در استقلال بازی کرده خواهان گرفتن تخفیف یا مذاکره با او هستند.
*ایسما گونکالوس: پرونده دیگر علیه آبی‌ها،باشگاه پاختاکور ازبکستان است که بابت انتقال ایسما 125 هزار دلار طلب دارد که هنوز این باشگاه شکایتی به فیفا نکرده است.
احتمال از سرگیری لالیگا از 16 خرداد
نشریه «آ اس» اسپانیا خبر داد سازمان لیگ برتر فوتبال این کشور(لالیگا) قصد دارد مسابقات را از تاریخ 5 ژوئن(16 خرداد) از سربگیرد.برنامه‌ریزی‌های بازی‌ها انجام شده و قرار است برنامه بازی‌ها در تاریخ 18 می(29 اردیبهشت) اعلام شود. در صورت از سرگیری بازی‌ها تمام آنها پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
فیفا درخواست پرسپولیس را پذیرفت
فدراسیون جهانی فوتبال با درخواست باشگاه پرسپولیس مبنی بر پرداخت مطالبات مربی و بازیکن سابق خارجی این باشگاه موافقت کرد.در چند روز اخیر فرناندو گابریل و سرتن چوک، شکایتی به فیفا علیه پرسپولیس ارائه کردند تا بر اساس آن پرسپولیس مطالبات آنها را پرداخت کند. بر اساس احکام فیفا پرسپولیس باید ٢٣هزار دلار به حساب فرناندو گابریل و ١٠ هزار دلار نیز به حساب سرتن چوک، مربی سابق خود واریز می‌کرد.از این رو پرسپولیس در نامه‌ای رسمی از فیفا در خواست کرد مطالبات مربی و بازیکن سابق خود از محل طلب‌های این باشگاه نزد فیفا پرداخت شود. فیفا هم امروز در نامه‌ای رسمی اعلام کرد با این درخواست موافقت کرده تا تهدیدی متوجه باشگاه پرسپولیس نشود. همچنین فیفا گردش کامل حکم بودیمیر علیه پرسپولیس را به این باشگاه ارسال کرده و بخش حقوقی سرخپوشان 10 روز فرصت دارد تا لایحه دفاعی خود را به دادگاه عالی ورزش ارائه کند. باشگاه پرسپولیس با رای کمیته حل اختلاف فیفا به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو به بودیمیر مهاجم کروات و سابق خود محکوم شد و باید علاوه‌بر این، سود (غرامت دیرکرد) پنج درصدی هم تا روز پرداخت را به بودیمیر پرداخت کند.
ضرر 28 میلیون تومانی هفتگی کرونا به جهانبخش
هافبک ایرانی برایتون انگلیس هر هفته حدود 28 میلیون تومان از دستمزدش به خاطر ویروس کرونا کاهش پیدا می‌کند.نشریه «تلگراف» هلند خبر داد بازیکنان برایتون با کاهش 30 درصدی دستمزدشان در ایام تعطیلات موافقت کردند.این رسانه رقم کاهش دستمزد هفتگی بازیکنان برایتون را به تفکیک منتشر کرد. علیرضا جهانبخش،‌هافبک ایرانی این تیم انگلیسی که جزو گران قیمت‌ترین بازیکنان به شمار می‌آید هر هفته 50 هزار پوند(تقریبا90 میلیون تومان) دستمزد دارد که در ایام تعطیلات این رقم به 35 هزارپوند کاهش پیدا می‌کند. یعنی جهانبخش از ویروس کرونا هر هفته به مبلغ 15 هزار پوند(تقریبا 28 میلیون تومان) ضرر می‌بیند.پیش از گراهام پاتر به همراه دو دستیارش داوطلبانه خواهان کاهش دستمزدشان در ایام تعطیلات شدند که این اقدام آنها به بازیکنان نیز سرایت کرد.

نظر شما