شناسهٔ خبر: 39205152 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

توضیحاتی درباره موج دوم شیوع کرونا

یک متخصص اپیدمیولوژی ذکر کرد:ذات این اپیدمی که ما به آن اپیدمی با ماهیت پیشرونده می گوییم با فراز و نشیب ها همراه است و یک افزایش داریم و قدری مختصر کاهش و بعد فزونی داریم و در سطح بالاتری به اعتدال می رسیم که امکان دارد چند مرتبه این مورد تکرار شود.

صاحب‌خبر -

یک متخصص اپیدمیولوژی در مورد موج دوم شیوع کرونا (corona) توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود یونسیان متخصص اپیدمیولوژی در مورد موج دوم شیوع کرونا خاطرنشان کرد:درباره این که هنوز پیک کرونا (corona) را رد کرده ایم یا خیر نمی توانم اظهار نظر کنم و هنگامی که کاهش ۲ الی ۳ روزه را پشت سر هم داریم نباید خیلی شادمان شویم که این ویروس تقلیل پیدا کرده است.

وی ادامه داد:همچنین یک افزایش چند روزه هم در خصوص ویروس کرونا نباید ما را خیلی مضطرب کند که اتفاق خاصی افتاده است.

این متخصص اپیدمیولوژی عنوان کرد :ذات این شیوع که ما به آن اپیدمی با ماهیت پیشرونده می گوییم با فراز و نشیب ها همراه است و یک افزایش داریم و مقداری مختصر کاهش و بعد افزایش داریم و در سطح بالاتری به تعادل می رسیم که ممکن است چند بار این مورد تکرار شود.

یونسیان خاطر نشان نمود :هنوز ما به پیک یا آن سطح مسطح نرسیده ایم و هنوز شواهد کافی نیست برای این که ما بگوییم به مرحله کنترل رسیده ایم.

این متخصص اپیدمیولوژی اظهار‌کرد :بنده از سخنان دبیر کل سازمان جهانی بهداشت و معاون ایشان آقای مارک لایان نقل قول می کنم که می گویند:۱_ ما صرفا خود را فقط مسئول جان مردم نمی دانیم بلکه مسئول معاش و معیشت آنها هستیم و سرانجام شرایط اقتصادی برایمان مهم است.

یونسیان افزود :دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تأکید می کند که باید ویروس را پیدا و آنرا تست و بیماران را ایزوله، درمان و قرنطینه (Quarantine) کنید.

او خاطر نشان نمود:ما بطور واضح و بر اساس آمار هایی که آقای حریرچی اشاره نموده اند، هنوز به آن مرحله ای که بتوانیم در برابر ویروس کرونا خوشحال باشیم، نرسیده ایم.

نظر شما