شناسهٔ خبر: 39202946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در اروپا؛ ابتلای نامزد جانسون به کرونا/ ابتلای 235 کودک به کرونا در روسیه/ آزمایش 2 واکسن کرونا روی انسان

صاحب‌خبر -
کرونا در اروپا؛ ابتلای نامزد جانسون به کرونا/ ابتلای 235 کودک به کرونا در روسیه/ آزمایش 2 واکسن کرونا روی انسان
خبرگزاری آریا- شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز یک میلیون و 200 هزار نفر گذشت و به یک میلیون و 203 هزار و 177 نفر رسید. شمار جان باختگان براثر کرونا در جهان نیز به 64 هزار و 835 نفر افزایش یافت که بیشتر آن‌ها در اروپا هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا،  شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به 312 هزار و 245 نفر و شمار قربانیان به 8 هزار و 513 نفر رسید. شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا به 126 هزار و 168 نفر و شمار جان باختگان به 11 هزار و 947 نفر افزایش یافت.
 مقامات ایتالیا اعلام کردند شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 124 هزار و 632 نفر و شمار جان باختگان به 15 هزار و 362 نفر رسید. در آلمان نیز شمار مبتلایان به کرونا 96 هزار و 109 نفر و شمار فوتی‌ها هزار و 446 نفر اعلام شد.
 شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه به 89 هزار و 953 نفر و شمار قربانیان به 7 هزار و 560 نفر رسید.
انگلیس شمار مبتلایان به کرونا را در این کشور 41 هزار و 903 نفر و شمار جان باختگان را 4 هزار و 313 نفر اعلام کرد.
شمار مبتلایان و تلفات در بلژیک به 19.260 و 1447 نفر افزایش یافته است.
وزیر بهداشت انگلیس وضعیت سلامت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور که به کرونا مبتلا شده را خوب توصیف کرد.
با ابتلای 500 نفر دیگر در مسکو، شمار مبتلایان در این شهر به 3893 نفر رسید. شمار مبتلایان و فوتی‌ها در روسیه 4731 و 43 نفر اعلام شده است.

مبتلایان در اسپانیا از 130 هزار نفر عبور کرد
تعداد مبتلایان در اسپانیا از 130 هزار نفر عبور کردو تعداد فوتی ها در روسیه از 40 نفر عبور کرد.
وزارت بهداشت اسپانیا از فوت 674 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد تا شمار کل فوتی‌ها به 12418 نفر برسد. شمار مبتلایان نیز به 130 هزار و 759 نفر رسیده است. روند رشد جان‌باختگان برای سومین روز متوالی، کاهشی بوده است.

نامزد بوریس جانسون هم به کرونا مبتلا شد
نامزد نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده و یک هفته گذشته را در قرنطینه استراحت کرده است.
همسر باردار «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده است. از سویی دولت این کشور شایعه انتشار بیماری از طریق دکل‌های شرکت «هوآوی» را بی معنی دانست.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «کری سایموندز» نامزد جانسون که چندی پیش خبر باردار شدنش منتشر شد، به ویروس کرونا مبتلا شده است.
سایموندز گفت: «به‌دلیل داشتن علائم ویروس کرونا، هفته گذشته را در خانه ماندم. نیازی به انجام تست نبود و بعد از هفت روز استراحت بنیه بیشتری دارم و رو به بهبودی هستم».
او که از مشاوران دولت جانسون نیز محسوب می‌شود گفت: «ابتلا به کووید-19 حین بارداری قطعاً نگران‌کننده است. به دیگر زنان باردار توصیه می‌کنم راهنمایی‌های لازم را که به‌نظرم اطمینان‌بخش هستند مطالعه و اجرا کنند».
این در حالی است که جانسون 55 ساله، پس از گذراندن یک هفته در قرنطینه همچنان علائم بیماری را دارد و باید در قرنطینه بماند.
از سوی دیگر «مایکل گوو» وزیر کابینه جانسون اعلام کرد یک کودک 5 ساله در انگلیس به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است و با خانواده او ابراز همدردی کرد.
گوو همچنین شایعه پخش ویروس کرونا از طریق دکل‌های اینترنت نسل پنجم شرکت چینی «هوآوی» را تکذیب کرد و گفت: «این کاملاً مزخرف است، البته مزخرفاتی خطرناک».
این شایعه موجب شده برخی از مردم به دکل‌های مخابراتی آسیب وارد کرده و در کار شرکت‌های مربوطه اختلال ایجاد کنند.
گوو همچنین گفت، انگلیس 300 دستگاه کمک‌تنفسی از چین تحویل گرفته و دستگاه‌های بیشتری نیز قرار است توسط کنسرسیوم هوافضا تولید شوند.
تا کنون بیش از 41 هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 4313 نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

خلافکاران انگلیسی از کرونا مدد می‌گیرند
افراد تبهکار در انگلیس با ارسال پیامک‌هایی به شهروندان این کشور اعلام می‌کنند به علت نقض قوانین محدودیت تردد، جریمه شده اند و سپس قربانیان خود را وادار می‌کنند تا اطلاعات بانکی خود را افشا کنند و با این شیوه از آنان کلاهبرداری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، افراد خلافکار در انگلیس، با عنوان ماموران دولتی، پیامک‌هایی برای افراد ساده لوح ارسال می‌کنند و به آنان اطلاع می‌دهند مثلا به خاطر این که روز قبل، بیش از میزان مجاز از منزل خارج شده، یا بیش‌تر از مسافت مجاز از منزل دور شدند، جریمه شده اند و باید با مراجعه به نشانی داده شده در نامه، اطلاعات بانکی خود را بدهند تا مبلغ جریمه از حسابشان برداشته شود.
به نوشته دیلی میل، سپس افراد تبهکار با در دست داشتن اطلاعات لازم، حساب این افراد را خالی می‌کنند. در پیامک‌های ارسالی، افراد خلافکار توصیه‌های دولت مبنی بر باقی ماندن در منزل و ضرورت کمک به نیرو‌های بهداشت و درمان را نیز می‌آورند تا این پیامک ها، عادی و از طرف دولت به نمایش در آید.
رسانه‌ها در انگلیس به نقل از گزارش مرکز مبارزه با جرایم سایبری در انگلیس نوشتند: در ماه مارس امسال، به علت همه گیری ویروس کرونا، شمار جرایم سایبری مرتبط با ویروس کرونا، 400 درصد افزایش یافت.

ابتلای 235 کودک به کرونا در روسیه
ابتلای 235 کودک به کرونا در روسیه تایید شد، اما حال هیچکدام از آن‌ها وخیم گزارش نشده است.
به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، آنا پوپووا، از مقامات درمانی روسیه گفت، از این تعداد 17 نفر از سینه پهلو رنج می‌برند. خوشبختانه حال هیچ کدام از آن‌ها وخیم نیست، اما 41 خردسال ثبت شده اند که نشانه‌های خفیف یا متوسط این بیماری حاد تنفسی را دارند.
وی تاکید کرد همه اقداماتی که در زمینه ایجاد فاصله اجتماعی و تعلیق فعالیت مدارس و مهدکودک‌ها در نظر گرفته شده با هدف حفاظت از کودکان و میانسالان بوده است.

مقام روس: 25 درصد مبتلایان کرونا در روسیه هیچ علائمی ندارند
یک مقام وزارت بهداشت روسیه می‌گوید که طبق آمارها، 25 درصد افرادی که آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شده است هیچ علائمی از بیماری نداشته‌اند.
یک مقام وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد طبق آمارها 25 درصد افرادی که در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند هیچ نوع علائمی از این بیماری نداشته‌اند.
براساس گزارش خبرگزاری تاس، «آنا پاپووا» به خبرنگاران گفت: از میان افرادی که به مراکز تست کرونا مراجعه می‌کنند 24.8 درصد از کسانی که تست کرونای آنها مثبت است هیچ علائمی از بیماری ندارند اما ناقل ویروس هستند.

روسیه 2 واکسن ویروس کرونا را روی انسان آزمایش می‌کند
روسیه از 22 اردیبهشت آزمایش‌های پیش بالینی دو نمونه اولیه از واکسن ویروس کرونا را آغاز می‌کند.
به گزارش آنادولو ایجنسی، روسیه آزمایش‌های پیش بالینی دو نمونه اولیه از واکسن ویروس کرونا را در 11 می (22 اردیبهشت) آغاز می‌کند.
به گفته «رینات ماکسیوتف» مدیر مرکز دولتی تحقیقات ویروس شناسی و فناوری زیستی روسیه، این نمونه‌ها در حال حاضر روی حیوانات آزمایش می‌شوند و پیش بینی می‌شود پیش از پایان آوریل این مرحله تکمیل شود. در مرحله بعد محققان موادی برای تست‌های پیش بالینی و آزمایش‌های بالینی می‌سازند.
این در حالی است که روسیه روش‌های مختلفی برای جلوگیری از گسترش ویروس به کار گرفته از جمله قرنطینه شهرهای مسکو و سن پترزبورگ و چند منطقه دیگر.
همچنین روسیه ورود مسافران خارجی را ممنوع کرده است.
تاکنون در روسیه 4 هزار و 731 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و 43 نفر نیز به دلیل ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

پزشک روسی: کرونا بیشتر از طریق انتشار قطرات عطسه منتقل می‌شود
دکتر آنا پوپووا رئیس نهاد ناظر بر حقوق مصرف کنندگان در روسیه گفت: 96 درصد از موارد انتقال ویروس کرونا به افراد، از طریق انتشار قطرات عطسه صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، پوپووا گفت: فقط چهار تا شش درصد از تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که انتشار ویروس کرونا از طریق هوا انجام می‌شود. ویروس کرونا، سنگین است و از طریق قطرات عطسه انتشار می‌یابد. ما می‌دانیم که تعداد باز تولید این بیماری به این صورت است که یک فرد دارای نشانه‌های پیشرفته کرونا می‌تواند سه نفر دیگر را آلوده کند. اگر نشانه‌ای وجود نداشته باشد، یک فرد می‌تواند فرد دیگری را مبتلا کند. مدل‌ها و محاسبات ریاضی بر این اساس قرار دارند.
وی افزود: ویروس کرونا می‌تواند تا 72 ساعت بر روی سطوح زنده بماند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سوئیس از مرز 20 هزار نفر گذشت
تاکنون 20 هزار و 278 نفر مبتلا در این کشور به تایید رسیده است. فقط در 24 ساعت گذشته 975 نفر به این ویروس مبتلا شدند.
ایالت‌های مختلف سوییس فقط در 24 ساعت از مرگ 647 نفر خبر داده اند.
"دانیل کخ" رییس بخش بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت سوییس دیروز اعلام کرد:هنوز سوئیس به نقطه اوج کرونا نرسیده است و برای همین محدودیت‌های اعمال شده در این کشورهمچنان ادامه دارد.
این مقام وزارت بهداشت سوییس از مردم خواست که برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در خانه بمانند و از حضور در تجمع‌ها پرهیز کنند.
وزارت بهداشت سوییس اعلام کرد:فوت شدگان در سوییس بین 32 تا 101 ساله هستند. شش درصد از این قربانیان زیر 65 سال بوده است.
97 درصد از جان باختگان در سوییس بیماری هایی، چون فشار خون؛ بیماری‌های قلبی و دیابت داشتند.
اکنون سوئیس در اروپا، بالاترین آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است. از هر صد هزار نفر، 236 نفر بیمار مبتلا در سوییس به تایید رسیده است.
ایالت‌های تسین، ژنو، وات و باسل با بیشترین آمار این شیوع روبرو شده اند.
بحران ویروس کرونا در اقتصاد سوئیس نیز تاثیرات زیادی برجای گذاشته است و تاکنون یک ممیز سه میلیون نفر مجبور به کار نیمه وقت شده اند.
این آمار یک چهارم همه افراد شاغل در سوییس است.
 
ترکیه/نزدیک به 34 میلیون نفر در قرنطینه
پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول؛ دولت ترکیه علاوه بر اعلام ممنوعیت خروج از منزل افراد 65 ساله و بالاتر خروج از منزل افراد بیست ساله و کمتر از آن را نیز ممنوع کرده است.
این ممنوعیت شامل حدود 34 میلیون و 400 هزار نفر از مردم ترکیه می‌شود.
در استانبول 5 میلیون و 800 هزار نفر، در آنکارا 2 میلیون و 200 هزار نفر و در ازمیر  یک میلیون و 600 هزار نفر مشمول این ممنوعیت شده اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه
 فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به 23 هزار و 934 نفر رسیده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه صباح چاپ ترکیه، فخرالدین کوجا گفت: در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 13 مورد جدید ابتلا به کرونا در ترکیه ثبت شده است.
وزیر بهداشت ترکیه گفت: 76 نفر دیگر از مبتلایان به کووید 19 جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری در ترکیه به 501 نفر رسید.
وی گفت: تاکنون 161 هزار و 380 نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند.
فخرالدین کوجا گفت: شمار بیمارانی که بهبود یافته اند نیز به 786 نفر رسیده است.

اقدام فرانسه به ضبط 4 میلیون ماسک، سوئد را به خشم آورد
مجله لکسپرس فرانسه از ضبط میلیون‌ها ماسک متعلق به یک شرکت سوئدی به مقصد ایتالیا و اسپانیا در شهر لیون فرانسه در ماه گذشته خبر داد.
شرکت سوئدی مولنلیکه مالک ماسک‌ها، از ضبط این محموله که به مقصد ایتالیا و اسپانیا فرستاده بود، خشمگین شده است.
این محموله شامل 4 میلیون ماسک بود که شرکت سوئدی از چین سفارش داده بود. ماسک‌های سفارش داده شده یک ماه پیش از راه دریا به جنوب فرانسه رسید.
قرار بود بخشی از این بار پس از انتقال به انبار مولنیلکه در شهر لیون، از راه زمینی به ایتالیا و بخش دیگری از آن به اسپانیا حمل شود، اما مقام‌های فرانسوی بار را در لیون توقیف کردند.
فرانسه در پی انتشار بخشنامه‌ای دستور ضبط همه‌ی تجهیزات بهداشتی و پزشکی موجود در کشور را در زمان بحران کرونا صادر کرد.
دو هفته طول کشید تا پیگیری سوئدی‌ها به نتیجه‌ای برسد. نهایتا دبیرخانه دفاع و امنیت ملی فرانسه با لحاظ کردن «استثنا» موافقت کرد که نیمی از ماسک‌ها به ایتالیا و اسپانیا فرستاده شود.

کرونا در سوئد هزاران قربانی خواهد داشت
نخست وزیر سوئد در مصاحبه‌ای با خبرگزاری DN پیش بینی کرد معضلات اقتصادی پیش آمده و روند شیوع ویروس کرونا تا ماه‌ها ادامه داشته باشد.
"استفان لووفن" از مردم و مسئولان خواست خودشان را برای بیش از هزار جان باخته آماده و در بالاترین حد ممکن از دستورالعمل‌های صادر شده، پیروی کنند.
 
وزارت خارجه سوئد، هشدار خروج از‌ کشور را تمدید کرد
وزارت خارجه سوئد هشدار خروج از کشور را برای سفرهای غیرضروری که پیشتر به مدت یک ماه اعلام شده بود، تا 15 ژوئن تمدید کرد.
در حال حاضر صدها شهروند سوئدی در کشورهای دیگر در مسافرت اجباری به سر می برند که به علت بسته شدن خطوط هوایی و وضعیت فوق العاده در نیمی از کشورهای جهان، امکان بازگشت به خانه را ندارند.
 
سرایت ویروس کرونا به بیش از یک سوم خانه‌های سالمندان در سوئد
شیوع ویروس کرونا درمیان کارکنان خدمات در خانه سالمندان، موجب افزایش نگرانی‌ها شده است.
گذشته از مراکز نگهداری از سالمندان که خبر‌هایی از ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها منتشر شده بود، هم اکنون در یک بررسی حداقل 90 کمون از مورد مبتلا یا مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در مراکز نگهداری از سالمندان خبر داده بودند.
گزارش‌های جدید از مبتلا شدن کارکنان خدمات خانگی به سالمندان نیز خبر می‌دهند.
میزان این ابتلا به گفته‌ی " اریک سلوتنر" مسئول امور مالی نگهداری از سالمندان در استکهلم بر پایه‌ی گزارشی‌هایی که از چند مرکز مختلف نگهداری از سالمندان به آن‌ها داده شده است، می‌تواند بین 5 تا 10 مورد باشد.
دانستن چگونگی انتقال ویروس کرونا به مراکز نگهداری از سالمندان به گفته‌ی "اریک سلوتنر" آسان نیست.
وی با اشاره به این که شماری از سالمندان در خانه‌های شخصی خود زندگی می‌کنند، گفت: این ویروس می‌تواند از کارکنان خدمات خانگی و یا بستگان سالمندان به محل سکونت آن‌ها و یا به مراکز نگهداری از آن‌ها منتقل شده باشد.
یکی از مشکلاتی که برای ردیابی و یافتن عامل انتقال ویروس به مراکز و خانه‌های سالمندان وجود دارد، به گفته‌ی "اولف بِیَرِگارد"، نماینده‌ی اتحادیه کمون‌ها در اداره‌ی امور سالمندان استکهلم، وجود کارکنان روزکارمزدی است.
به گفته‌ی او این کارکنان مدام درحال تغییر هستند و به دلیل ورود کارکنان جدید آموزش‌ندیده به این کار، امکان آموزش کافی به آن‌ها به ویژه در زمینه‌ی رعایت اصول بهداشتی وجود ندارد و این امر باعث نگرانی زیادی شده است.خبرگزاری آریا-

نظر شما