شناسهٔ خبر: 39202451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

میزان شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در روزهای اخیر میزان شیوع بیماری در این استان کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه  در نشست ستاد مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بعد از 11 فرودین ماه میزان شیوع از هر 100 نفر 5 نفر بوده که این مسئله کاهش در میزان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه بیمار بدحال کرونایی در آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها نداریم، عنوان کرد: تنها 5 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری بوده که وضعیت حال عمومی آنان نیز رضایت‌بخش است.

یزدان‌پناه از آماده سازی 285 تخت نقاهتگاهی خبر داد و ابراز کرد: در زمینه غربالگری این استان با 95 درصد در کشور مقام اول و دوم را دارد و در مرحله دوم بیشتر از افراد پرخطر در  دستور کار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان کشندگی در این استان 4.5 و در کشور 6.2 و بروز در استان 24.7 و در کشور 66.6 است.

وی افزود: تاکنون 719 نفر مشکوک به کرونا در این استان بستری شده که از این تعداد 668 نفر ترخیص و هم اکنون تنها 51 نفر بستری هستند که از این تعداد تنها 5 نفر کرونایی هستند و مابقی مشکوک هستند.

یزدان‌پناه فوتی‌های ثبت شده را 8 نفر عنوان کرد و ادامه داد: 110 نفر از بیماران کرونایی در منزل قرنطینه بوده، 57 نفر بهوبد یافته و 5 نفر نیز بستری هستند.

وی یادآور شد: بیشترین آمار کرونایی با 89 نفر مربوط به یاسوج و کمترین لنده با یک نفر بوده است و چرام در وضعیت قرمز و دیگر شهرستان‌ها وضعیت نارجی هستند

انتهای پیام/541/ ت

نظر شما