شناسهٔ خبر: 39193926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نجوم و فضا

ایجاد پایگاه آرتمیس در ماه برای انجام اکتشافات!

پایگاه آرتمیس در ماه قرار است یک پایگاه دائمی برای انجام اکتشافات در ماه (Moon) باشد؛ ممکن است این پایگاه در دهانه شکلتون( Shackleton Crater) در قطب جنوب ماه ساخته شود.

صاحب‌خبر -

سازمان ناسا از برنامه ساخت پایگاه بر روی سطح ماه خبر داد که حضور بلندمدت انسان در ماه (Moon) را آماده می کند تا اکتشافات جدیدی صورت بگیرد.

به گزارش فارس به نقل از اسپیس، سازمان فضایی ناسا از برنامه ساخت پایگاه آرتمیس در ماه خبر داد که تا سال ۲۰۲۴ اتفاق می افتد.

در مأموریت آرتمیس اولین زن جهان به همراه فضانوردان بعدی در تنها قمر کره زمین قدم می گذارند و به اکتشافات جدیدی می پردازند.

این پایگاه قرار است یک پایگاه دائمی برای انجام اکتشافات در ماه باشد؛ ممکن است این پایگاه در دهانه شکلتون( Shackleton Crater) در قطب جنوب ماه ساخته شود.

ایجاد پایگاه آرتمیس در ماه,اخبار علمی,خبرهای علمی,نجوم و فضا

این طرح نتیجه گزارش ۱۳ صفحه ای ارائه شده به وسیله ناسا در تاریخ دوم ماه آوریل به شورای ملی فضایی، یک گروه مشاوره به رئیس جمهور دونالد ترامپ است که توسط مایک پنس معاون رئیس جمهور آمريکا اداره می شود.

بخش اعظمی از این گزارش با عنوان« برنامه ناسا برای اکتشافات و توسعه پایدار درماه»، دیدگاهی را که سازمان ناسا برای توجیه و تحقق فرود بر ماه در سال ۲۰۲۴ در پیش گرفته، خلاصه می کند.

جیم بریدنستین، مدیر ناسا، در بیانیه ای منتشر شده ذکر کرد:بعد از ۲۰ سال زندگی مستمر در مدار زمین، اینک ما آماده چالش بزرگ بعدی کاوش در فضا، توسعه و گسترش حضور پایدار در ماه و اطراف آن هستیم. در سال های آتی پروژه آرتمیس بعنوان ستاره جدی عمل خواهد کرد، چون ما قصد اکتشافات زیادی در ماه را داریم و هدف ما یافتن علائم اصلی مورد نیاز برای نخستین مأموریت انسانی به سیاره مریخ خواهد بود.

ایجاد پایگاه آرتمیس در ماه,اخبار علمی,خبرهای علمی,نجوم و فضا

نظر شما