شناسهٔ خبر: 39146036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

افشای نامه پنهانی عبدالمهدی به وزیر دفاع آمریکا درباره استقرار سامانه های پاتریوت

صاحب‌خبر -

شفقنا- وبسایت نظامی «بلغارین میلیتاری» روز پنج شنبه از نامه پنهانی«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درباره استقرار سامانه موشکی پاتریوت در پایگاههای آمریکایی پرده برداشت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، این وبسایت در گزارشی که از سوی خبرگزاری المعلومه عراق ترجمه شده، نوشت: نامه نخست وزیر عراق به وزیر دفاع آمریکا به تاریخ دوم فوریه مربوط می شود و وی در آن نامه از آمریکا خواسته بود که استقرار سامانه های پدافند هوایی پاتریوت در پایگاههای آمریکایی را به تأخیر بیندازد اما واشنگتن به این درخواست گوش نداد.

این سایت با اشاره به اینکه نخست وزیر عراق در این نامه به طرح پنتاگون برای استقرار سامانه های پاتریوت در پایگاههای عین الاسد واقع در غرب عراق و پایگاه حریر در بخش شمالی این کشور اشاره کرده و هشدار داده بود، در ادامه آورد: مقامات عراق می دانند که طرح استقرار سامانه پاتریوت که یک سامانه دفاعی است، روی اوضاع سراسر منطقه تاثیر خواهد گذاشت و باعث تشدید تنش خواهد شد و حتی ممکن است باعث خارج شدن اوضاع از کنترل شود.

سایت مذکور درادامه نوشته است: به نظر می رسد واشنگتن به هشدار عبدالمهدی در این خصوص وقعی ننهاد و اقدام به استقرار آن سامانه در عین الاسد و حریر اربیل کرده است.

خبر را در المعلومه ببنید

نظر شما