شناسهٔ خبر: 39143562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رئیسه مجلس:

برخی نمایندگان در جلسات دیجیتالی آنلاین نشدند

عضو هیات‌رئیسه مجلس توضیحاتی درباره دلایل برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت حضوری در هفته آینده ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر عدم برگزاری جلسات علنی مجلس، توضیح داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بنای هیات‌رئیسه بر این بود که جلسات علنی و حضوری برگزار شود، اما در عین حال مرجعی به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد و باید به تصمیمات و تشخیص‌های پزشکی این ستاد احترام گذاشت و آن را عملی کرد. 

 

نماینده مرم تهران در مجلس ادامه داد: از این رو وقتی دو بار تصمیم به برگزاری جلسه علنی و حضوری گرفته شد با مخالفت رسمی وزیر بهداشت روبه‌رو شدیم، بنابراین نمی‌توان گفت فرار از مسئولیت وجود داشته، بلکه احترام به تشخیص پزشکی مقامات بوده است و در جامعه قانونمند این حداقل وظیفه ای است که در مقابل مراجع قانونی باید رعایت شود.

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس بیان داشت: در چند مرحله اقدام به برگزاری جلسات با فناوری دیجیتالی دوسویه شد اما برخی نمایندگان به هر دلیل آنلاین نشدند و در جلسه دیجیتالی دوسویه که برگزار شد نصاب حاصل نشد. 

 

این نماینده مجلس اظهار داشت: در همان جلسه دیجیتالی تصمیم گرفته شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلساتی را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده داشته باشیم تابه انتظار برخی از همکاران پاسخ داده شود. 

 

وکیلی به دلایل به حدنصاب نرسیدن جلسات مجازی پرداخت و گفت: اولا برخی از نمایندگان به اینترنت متصل نشدند و مجموعه‌ای از مشکلات دست به دست هم داد تا ما به لحاظ عددی به نصاب لازم برای اینکه جلسه را به صورت دیجیتالی اداره کنیم و اطمینان حاصل شود که برای رای‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان را داریم، فراهم نشد؛ این عوامل دست به دست هم داد تا تصمیم گرفته شود هفته آینده نشستی علنی و حضوری داشته باشیم. 

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس تاکید کرد: البته آخرین جلسه دیجیتالی ما نزدیک به حدنصاب بود و پیش‌بینی می‌کنیم اگر بخواهیم جلسه دیجیتالی دیگری داشته باشیم، حتما به نصاب لازم دست پیدا می‌کنیم، اما با توجه به نظر و تصمیم هیات‌رئیسه، تصمیم گرفته شد که هفته آینده دو روز صحن علنی برگزار شود.

 

منبع: تسنیم

نظر شما