شناسهٔ خبر: 39138969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

تاکید گردان‌های خراسانی عراق بر آمادگی برای هر نوع رویارویی با آمریکا

ابنا

دبیرکل گردان‌های خراسانی عراق گفت: برای هر نوع رویارویی با نیرو‌های آمریکایی کاملا آماده هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دبیرکل گردان های خراسانی عراق با بیان اینکه پاسخ به هر گونه حمله احتمالی آمریکا به گروه‌های مقاومت عراق باید شجاعانه و قاطع باشد، گفت: حملات اخیر گروه‌های مقاومت به نظامیان و پایگاه‌های آمریکایی در عراق، آنان را به عقب نشینی و فرار وادار کرد.

"علی الیاسری" ادامه داد: نظامیان آمریکایی قصد دارند پس از تحمل شکست و فرار از پایگاه‌های نظامی خود در عراق با اجرای توطئه‌ای جدید گروه‌های مقاومت را دچار ترس و هراس کنند، این در حالی است که عزم و اراده مقاومت عراق برای هر گونه مقابله با نظامیان آمریکایی مستحکم و استوار است. حملات آمریکا برای ما بی ارزش هستند، چرا که هر حمله، عزم و اراده ما را برای مقابله با نظامیان آمریکایی در عراق بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه پاسخ به هرگونه حمله نیرو‌های آمریکایی به گروه‌های مقاومت عراق باید شجاعانه باشد، هشدار داد: هر گونه حمله احتمالی آمریکا به نیرو‌های مقاومت عراق دارای عواقب خواهد بود. دشمن آمریکایی پس از شکست داعش در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح و توطئه جدیدی با هدف به انفعال کشیدن صحنه تحولات عراق است. ما اکنون بر سر یک دو راهی قرار گرفته ایم؛ حفظ حاکمیت و کرامت مان یا تسلیم شدن در مقابل خواست و اراده آمریکا.

الیاسری در ادامه تأکید کرد: در طول چند هفته گذشته نیرو‌های آمریکایی در عراق هدف 26 حمله قرار گرفته اند و همین مسئله آنان را به عقب نشینی و فرار وادار کرده است. پارلمان عراق که نماینده واقعی ما است طرح خروج نظامیان آمریکایی را تصویب کرده است.

وی تصریح کرد: آمریکا با ترور فرماندهان شهید، سلیمانی و المهندس، به حاکمیت ملی عراق توهین کرد. ما هرگز خون شهدای خود یعنی حاج قاسم و ابومهدی را که به خاطر برقراری ثبات در عراق ریخته شد، فراموش نخواهیم کرد و به آن وفادار خواهیم بود. مقاومت در هر خانه عراقی و در هر منطقه عراق چه شیعه نشین و چه سنی نشین حضور دارد. اکنون مقاومت واقعی در عراق برای اخراج اشغالگران آمریکایی شکل گرفته است.

دبیرکل گردان های خراسانی عراق خاطرنشان کرد: حضور سه هزار آمریکایی در سفارت این کشور در بغداد شک و شبهه و سؤال‌های زیادی ایجاد کرده است. آمریکایی‌ها ثابت کرده اند توجهی به خواست و اراده عراق ندارند. آمریکا به برخی طرف‌ها و گروه‌های داخلی برای محقق ساختن اهداف خود دل خوش کرده است، ولی ملت عراق هرگز چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. آمریکایی‌ها تلاش کردند برخی احزاب شیعی و رهبران آن‌ها را به کمین اندازند، ولی شکست خوردند.

وی با اشاره به رصد حضور هواپیما‌های رژیم صهیونیستی در حریم هوایی عراق، افزود: برای هر نوع رویارویی با نیرو‌های آمریکایی کاملا آماده هستیم.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما