شناسهٔ خبر: 39123536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در آمریکا؛ شمار قربانیان از 3000 نفر گذشت/ حداقل 200 هزار آمریکایی جان خود را از دست می‌دهند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بیماری کرونا در آمریکا تاکنون جان 3126 نفر را گرفته و تعداد مبتلایان به این بیماری هم از 160 هزار نفر عبور کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به‌وقت تهران، آمارها حکایت از آن دارند که تعداد موارد فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید – 19 در آمریکا به 3126 نفر رسیده است.
این در حالی است که تعداد کل مبتلایان به این بیماری در این کشور 162665 نفر است و پنتاگون نیز خبر داده که اولین مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بین نظامیان آمریکایی به ثبت رسیده است.
این آمار تا ساعت چهار بامداد سه‌شنبه به‌وقت تهران به‌روزرسانی شده است.
بر اساس یک مدل پیش‌بینی، تعداد موارد فوتی در آمریکا بر اثر ابتلا به این بیماری می‌تواند تا ماه اوت به حدود 82 هزار نفر برسد.
این مدل تخمین می‌زند که بیش از دو هزار نفر در هر روز در میانه ماه آوریل ممکن است در اثر کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست دهند، دوره‌ای که پیش‌بینی شده سخت‌ترین دوره ابتلا به کرونا در آمریکا باشد. این مدل که به صورت منظم به‌روزآوری می‌گردد، پیش‌بینی می‌کند که در تاریخ 15 آوریل، 224 هزار تخت بیمارستانی – 61 هزار بیش از آنچه آمریکا در اختیار دارد – مورد نیاز خواهد بود.
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا  برای نخستین بار اذعان کرد که میزان مرگ و میر در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است به 100 هزار نفر یا بیشتر برسد.
وی که در کنفرانسی خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «اگر مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا کمتر از 100 هزار نفر شود همه ما بسیار خوب عمل کرده‌ایم.»

شمار کشته‌های کرونا در آمریکا رکورد زد
با مرگ 519 نفر در آمریکا شمار جان باختگان کرونا در این کشور به بیش از سه هزار نفر رسید که این آمار بالاترین رقم تلفات در مدت یک روز است.
سیر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا سرعت بسیار بیشتری پیدا کرده است. براساس آمار رسمی اعلام شده در بیست و چهار ساعت گذشته، پانصد و نوزده نفر در آمریکا به علت ابتلا به بیماری کرونا جانشان را از دست دادند. این بالاترین رقم جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 در مدت یک روز است. با این آمار جدید، شمار جان باختگان بر اثر کرونا در آمریکا از سه هزار نفر گذشت.
 
کمبود بودجه 400 میلیون دلاری بیمارستان‌های نیویورک
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: قانونگذاران ایالت نیویورک کاستن از بودجه بیمارستانی به منظور مهار هزینه‌های درمانی را آن هم در حالی که ویروس کرونا در حال گسترش است، ظالمانه، غیرانسانی و غیرقابل قبول توصیف کردند. مسئولان بسیاری از بیمارستان‌های نیویورک در چند هفته اخیر در تلاش برای یافتن تخت و دستگاه‌های تنفس مصنوعی بیشتری بودند، زیرا می‌دانستند شیوع ویروس کرونا که بیمارستان‌های آن‌ها را با هجوم بیماران رو به رو کرده است، بدون تردید شدیدتر خواهد شد. اما آن‌ها هفته گذشته از سناتور ایالت نیویورک خبر نگران کننده‌ای دریافت کردند مبنی بر این که ده‌ها میلیون دلار از بودجه دولتی بیمارستان‌های آن‌ها کاسته خواهد شد. این کاهش بودجه نتیجه پیشنهاد هیأتی بود که اندرو کومو، فرماندار نیویورک اوایل امسال دستور تشکیل آن را داده بود، یعنی پیش از آن که ویروس کرونا به آمریکا برسد. هدف از این پیشنهاد مهار برنامه درمانی درحال گسترش این ایالت بود. اما زمان مطرح شدن این پیشنهاد که شامل حدود 400 میلیون دلار کاهش بودجه بیمارستان‌ها بود، در اواسط ماه مارس، به منزله ضربه‌ای بود بر روحیه کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در خط مقدم جنگ با این ویروس کشنده قرار داشتند، ویروسی که ده‌ها هزار نفر را در نیویورک مبتلا کرده است. دکتر دیوید پرل استین، مدیر اجرایی بیمارستان بارناباس، گفت: در حالی که من اکنون باید همه توان خود را برای نجات جان بیماران صرف کنم، باید نگران باشم که چگونه ما می‌توانیم قبض‌های مان را بپردازیم. فرماندار نیویورک روز شنبه در پاسخ به پرسشی درباره این کاهش بودجه پیشنهادی گفت: بیمارستان‌ها از دو تریلیون دلار در نظر گرفته شده در بسته مشوق مالی فدرال بهره‌مند خواهند شد. در این بسته به منظور مبارزه با ویروس کرونا در سراسر آمریکا، 150 میلیارد دلار به بیمارستان‌ها اختصاص یافته است. وی در ادامه بار دیگر تاکید کرد: این ایالت هیچ پولی ندارد.
کاهش هزینه‌های دولتی همواره موضوعی بحث برانگیز بوده است، اما چشم انداز کاهش بودجه بیمارستان‌ها آن هم در اوج شیوع یک بیماری همه گیر در کشور خیلی سریع با واکنش مقامات منتخب نیویورک مواجه شد. شش قانونگذار از بروکلین در نامه‌ای خطاب به فرماندار نیویورک کاهش چند میلیون دلاری بودجه چهار بیمارستان منطقه خود را ظالمانه، غیرانسانی و غیرقابل قبول و در زمان شیوع یک بیماری همه گیر فاجعه بار توصیف کردند.
 
پزشک کاخ سفید: حداقل 200 هزار آمریکایی جان خود را از دست می‌دهند
دکتر دبورا بریکس هماهنگ کننده مبارزه با ویروس کرونا در کاخ سفید پیش بینی کرد در صورتیکه آمریکا در مبارزه با کرونا تقریبا عالی عمل کند 200 هزار آمریکایی جان خود را از دست می‌دهند.
وی در گفتگو با شبکه ان بی سی اعلام کرد: درباره همه شهر‌های آمریکا نگران است و در بهترین سناریو پیش بینی می‌کند، 100 هزار تا 200 هزار آمریکایی جان خود را در نتیجه این بیماری از دست می‌دهند. با توجه به ادامه افزایش ابتلا به کرونا در بین مردم، درصورتیکه کاری انجام نشود بیش از 2 میلیون نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. همه اکنون می‌دانند خیلی سریع آمار مبتلایان از 5 به 50 به 500 و به 5000 افزایش می‌یابد. در برخی از کلانشهر‌ها دیر برای دستورالعمل‌های محدودیت اجتماعی اقدام کردیم. حتی اگر به بهترین شکل عمل کنیم 200 هزار تلفات خواهیم داشت.
 
ثبت حداقل 900 مورد مرگ بر اثر کرونا در شهر نیویورک
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، طبق تازه‌ترین آمار ثبت شده، شمار مبتلایان به کروناویروس در نیویورک سیتی به 38,000 نفر رسیده و 914 نفر نیز جان شان را در این شهر از دست داده اند.
این آمار در حالی همچنان سیر صعودی دارد که یک کشتی بیمارستانی نیروی دریایی آمریکا به کمک بیمارستان‌های شهر نیویورک آمده است که مملو از بیماران کرونایی شده اند.
 
اوضاع در بیمارستان‌های نیویورک بحرانی است
نیویورک تایمز نوشت: برخی بیمارستان‌های نیویورک با کمبود شدید کیت‌های آزمایش و تجهیزات محافظتی مواجهند، پزشکان درحال بیمار شدن هستند و اوضاع هر روز دشوارتر می‌شود.
این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم شری فینک با اشاره به ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها افزود: دست اندرکاران بیمارستان‌ها خود را برای هجوم بیشتر بیماران مبتلا به کرونا آماده می‌کنند. آن‌ها بیشتر جراحی‌ها را لغو کرده اند تا از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها کاسته شود و در برخی بیمارستان‌ها یک اتاق رادیولوژی را فقط به افرادی که مظنون به ابتلا به ویروس کرونا هستند، اختصاص داده اند. مسئولان بیمارستان‌ها به دنبال تهیه تجهیزات لازم هستند، تردد افراد را ممنوع و به پرستاران وظایف جدیدی محول کرده اند.

پنتاگون انتشار آمار نظامیان مبتلا را متوقف کرد
هیل نوشت: وزارت دفاع آمریکا به پایگاه‌های نظامی و فرماندهی‌های رزمی این کشور دستور داد انتشار آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به دلایل امنیتی متوقف کنند.
نشریه کنگره آمریکا در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم الن میچل نوشت: آلیسا فرح، سخنگوی پنتاگون، دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجائی که ما در حال مبارزه با کووید 19 هستیم، همواره نه تنها چگونگی مقابله با این ویروس را ارزیابی می‌کنیم و خود را با آن تطبیق می‌دهیم، بلکه درحال ارزیابی چگونگی به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم درباره سلامت عمومی نیز هستیم. ما تعداد کل نیرو‌هایی را که در هر واحد، پایگاه یا فرماندهی رزمی مبتلا شده اند، گزارش نخواهیم کرد. البته ما همچنان نهایت تلاش خود را برای متوازن نگاه داشتن شفاف سازی با امنیت عملیاتی در این اوضاع بحرانی به کار خواهیم بست.
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفت که از پنتاگون می‌خواهد به منظور حفظ امنیت عملیات انتشار برخی اطلاعات خاص هیئت‌ها و گروه‌ها را متوقف کند. وی گفت: آنچه ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که اطلاعات کلی به شما ارائه کنیم. اما اطلاعات جزئی درباره تعداد مبتلایان ارائه نخواهیم کرد، زیرا باعث افشای این مطلب می‌شود که ما احتمالا در کدام منطقه بیشترین آسیب پذیری را خواهیم داشت.
تا صبح دوشنبه 569 نیروی نظامی تمام وقت ارتش آمریکا، 220 نفر از کارکنان اداری آن و 190 نفر از اعضای خانواده آن‌ها و همچنین 64 پیمانکار به بیماری کرونا مبتلا شده بودند.

کشته‌های کرونا بیش از تلفات آمریکا در عراق، افغانستان و 11 سپتامبر می‌شود
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا می‌گوید طی روزها و هفته‌های آتی کشته‌های کرونا در آمریکا بیش از تلفات این کشور در عراق، افغانستان و 11 سپتامبر خواهد بود.
"ریچارد هاس" رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در صحفه توئیتر خود نوشت: آمریکایی های بیشتری نسبت به جنگ افغانستان و یا حملات 11 سپتامبر بر اثر ویروس کرونا کشته شدند.
هاس افزود: در روزهای آینده تعدد کشته های کرونا بیشتر از جنگ عراق خواهد بود و در هفته های آتی کشته های کرونا بیشتر از کشته های جنگ افغانستان، عراق و حملات 11 سپتامبر خواهد بود.
رئیس شورای روابط خارجی در پایان توئیت خودآورده است: «غم انگیز و همچنین عصبانی کننده است چرا که عمدتا قابل اجتناب بود .سیاست و سیاست گذاران مهم هستند.»

بیمارستان صحرایی نیویورک در پارک مرکزی این شهر آغاز به کار کرد
با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر نیویورک، مقامات این شهر از آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی که در پارک مرکزی این شهر دایر شده خبر دادند.
با افزایش سریع مبتلایان به ویروس کرونا در نیویورک، بیمارستان صحرایی اضطراری، در پارک مرکزی این شهر فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این بیمارستان صحرایی 68 تخت داشته و 10 تخت آن مجهز به تجهیزات مراقبت‌های ویژه است. همچنین 60 تا 70 پرسنل پزشکی قادر به فعالیت در این تاسیسات موقت هستند.
مقامات شهر نیویورک دستور داده‌اند که تمامی فعالیت‌های تجاری غیرضروری تعطیل شده و هرگونه تجمع مردم در هر اندازه‌ای را ممنوع اعلام کرده‌ و به تمامی ساکنین دستور داده‌ تا دست کم دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. کسانی که قوانین فاصله اجتماعی در این شهر را رعایت نکنند ممکن است تا 500 دلار جریمه شوند.

احتمال ابتلای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کرونا
یکی از نمایندگان کنگره که اواخر هفته گذشته در مجلس نمایندگان با حضور رئیس این مجلس حضور داشته، در بیانیه‌ای از احتمال ابتلای خود به کرونا خبر داد.
«نادیا ام ولاسکز» نماینده کنگره از ایالت نیویورک از احتمال ابتلای خود به ویروس «کووید-19» خبر داد که این امر بسیاری دیگر از اعضای کنگره از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.
بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، ولاسکز روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز یکشنبه به دلیل «شروع ناگهانی دردهای عضلانی، تب، گرفتگی بینی و ناراحتی معده» به پزشک مراجعه کرده است.
طبق این گزارش، تمامی علائم دیگری که این نماینده کنگره در بدن خود مشاهده کرده است از جمله از دست دادن حس بویایی و چشایی از جمله علائمی هستند که با بیماری کرونا ارتباط مستقیم دارد.
طبق این گزارش، پزشک بعد از شنیدن علائم بیماری این نماینده کنگره، تشخیص داده که احتمالا این نماینده کنگره به کرونا آلوده شده است.
ولاسکز در حال حاضر خود را در خانه‌اش قرنطینه کرده است و داروی تیلنول مصرف می‌کند و مدعی است که علائم بیماری در وی بسیار «خفیف» است و گفته که در این نقطه از زمان نیازی به انجام تست کرونا برای وی وجود ندارد.
راشاتودی با اشاره به این مسئله ادامه داد که مورد بیماری ولاسکز از آنجایی بسیار بغرنج و پیچیده است که وی روز جمعه هفته گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا برای رأی‌گیری در خصوص لایحه بودجه دو تریلیون دلاری برای مقابله با کرونا حضور داشته و ارتباط نزدیکی با دیگر همکاران خود از جمله پلوسی داشته است.
این گزارش ادامه می‌دهد که ولاسکز حتی در مراسمی با حضور رهبران حزب برای امضای لایحه فوق حضور داشته و عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ولاسکز در فاصله بسیار نزدیکی از پلوسی قرار گرفته است.
تاکنون تست کرونای چهار عضو مجلس نمایندگان آمریکا مثبت اعلام شده است که شامل «ماریو دیاز بلارت» نماینده جمهوری خواه ایالت فلوریدا، «بن مک آدامز» نماینده دموکرات ایالت یوتا، «جو کانینگهام» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیای جنوبی و «مایک کلی» نماینده جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا می‌شود.

وابستگی آمریکا به واردات اقلام پزشکی ارزان قیمت
نماینده تجاری آمریکا در گروه 20 گفت وابستگی این کشور به واردات اقلام پزشکی ارزان قیمت، موجب آسیب‌پذیری راهبردی آن شده است.
«رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا در گروه اقتصادی 20، روز دوشنبه گفت، این کشور به‌دلیل مواجهه با کمبود راهبردی لوازم پزشکی، قصد دارد تولید داخلی را در این زمینه افزایش دهد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لایتیزر در ویدئو کنفرانسی با حضور وزرای گروه اقتصادی 20 گفت: «متأسفانه ما نیز همانند دیگران، در این بحران متوجه شدیم که به دیگر کشورها به‌عنوان منبع محصولات پزشکی ارزان قیمت وابستگی بیش از حدی پیدا کرده‌ایم که باعث آسیب‌پذیری راهبردی اقتصاد ما شده است».
او با هشدار علیه تلاش جهت استفاده از بحران‌های اقتصادی و بهداشتی برای پیش بردن برخی اهداف در تجارت یا دیگر زمینه‌ها گفت، چنین تلاش‌های موجب بی‌اعتمادی می‌شوند.
برخی مقامات آمریکایی نگران هستند که چین با بهره‌گیری از بحران پیش آمده، پیش از اجرای تعهداتش طبق مرحله اول توافق تجاری با آمریکا، برای برداشتن تعرفه‌ها اعمال فشار کند.
روز گذشته روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی در همین خصوص نوشت، تجربیات گذشته در آمریکا نشان می‌دهند پروژه‌های تولید انبوه دستگاه‌های تنفسی بیمارستانی در این کشور محکوم به شکست هستند.
در آمریکا از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان رتبه اول را دارد. همچنین تا کنون در این کشور بیش از 3 هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری «کووید-19» جان باخته‌اند.

ترامپ: روسیه یک محموله بزرگ تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کرده است
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه کشورهای زیادی به ما کمک کرده‌اند اعلام کرد که روسیه یک محموله خیلی بزرگ شامل کالاها و تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کرده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شب گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که مسکو یک هواپیما تجهیزات پزشکی به آمریکا در راستای مقابله با ویروس کرونا ارسال کرده است.
وی افزود: «باید بگویم که ما روابط خیلی خوبی با بسیاری از کشورها داریم. چین تعدادی پرسنل اعزام کرده است. روسیه هم یک هواپیمای خیلی خیلی بزرگ با بار اقلام مختلف از جمله تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کرده است. خیلی خوب است.»
وی از بیان جزئیات بیشتر درباره کمکهای روسیه به آمریکا خودداری کرد.
رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که برخی کشورهای دیگر نیز چیزهایی برای فرستاده‌اند که من را خیلی شگفت زده کرده است.
کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور آمریکا درباره بحران شیوع ویروس کرونا و همکاری دو کشور برای مقابله با آن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «سران دو کشور نگرانی عمیق خود درباره حجم شیوع جهانی ویروس کرونا را ابراز داشتند. آنها همدیگر را در جریان اقدامات خود برای مقابله با این تهدید که در روسیه و آمریکا اعمال شده، قرار دادند.»


نظر شما