شناسهٔ خبر: 39118596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار کرونا در ایران؛ بیش از ۴۴ هزار مبتلا و ۲۸۹۸ فوتی/ مبتلایان متخلف مجازات خواهند شد / ایرانیان گرفتار در خارج، هنگام ورود به کشور غربالگری می شوند/ در روز طبیعت به تفرجگاه‌ها نروید

صاحب‌خبر -

شفقنا- سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، فوتی و همچنین بهبودیافتگان بیماری کرونا را اعلام کرد.

به گزارش شفقنا، دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: از ظهر دیروز تا امروز (۱۲ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۴ هزار و ۶۰۶ مورد رسید.

او گفت: خوشحالیم که تاکنون ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۸۹۸ نفر رسید. ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست که در روز طبیعت به تفرجگاه‌ها نروند و تردد درون شهری و بین‌شهری نداشته باشند و تاکید کرد: اگر اقلیتی هم با ساده‌انگاری برخورد کنند و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگیرند، ممکن است با مانعی به نام قانون مواجه شوند.

 تعطیلی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد

وی درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز گفت: تعطیلی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و فاصله‌گذاری اجتماعی تا این تاریخ تمدید شده است و قاعدتا تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و همه اماکنی که شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود، ادامه دارد و برای بعد از بیستم هم مجددا تصمیم‌گیری و یا بخشی یا همه آن تمدید می‌شود.

اقدام وزارت بهداشت و دستگاه دیپلماسی برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور

وی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره وضعیت انتقال ایرانیانی که در سایر کشورهای هستند و می‌خواهند به کشور بازگردند،‌ گفت: برخی از دانشجویان و هموطنان ما که در برخی از کشورهای بحران‌زده مانند اسپانیا، ایتالیا، کشورهای اروپایی و حتی در ایالات متحده ممکن است،‌گرفتار شده باشند و ممکن است در روزهای آتی با مشکلات بیشتری مواجه شوند، اگر بخواهند به کشور بازگردند ما تلاش‌های دیپلماتیک را انجام می‌دهیم تا این افراد بتوانند از کانون بحران در کشورهایی که امکان رسیدگی موثر به هموطنان‌مان در آن‌ها وجود ندارد، خارج شوند.

ایرانیان خارج از کشور در زمان ورود به ایران غربالگری می شوند

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بعد از ورود هم از طریق پروتکل‌های موجود که تب‌سنجی بخش اول آن است، غربالگری می‌شوند البته نمی‌دانم امروز پروازی آمده یا نه؟ تا ظهر امروز پروازی نیامده بود. در عین حال موضوع جدید نیست و قبلا هموطنان‌مان را که ساکن ووهان بودند به کشور منتقل کردیم که بر حسب پروتکل‌ها قرنطینه انجام شد. در موارد دیگر هم با توجه به تشخیص قطعی با پروتکل‌های بهداشتی برخورد می‌کنیم.

جهانپور تاکید کرد: آنچه مهم است که سلامت تک تک ایرانیان در هر جای دنیا برای ما اهمیت دارد و دوستانی که مایل به بازگشت به کشور باشند، دستگاه دیپلماسی نهایت همکاری، تلاش و پیگیری را برای بازگشت‌شان انجام می‌دهد.

شاید ۸۰ درصد مردم به بیماری کرونا مبتلا باشند 

روحانی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که امروز برگزار شد، گفت: اگر کسی از ابتلای به این ویروس آگاه شد حتما با الزام خودش را باید قرنطینه کند و اگر حال وی وخیم است به بیمارستان مراجعه کند. اگر شرایط بیماری وی خفیف تر است باید خود را قرنطینه کند و از منزل خارج نشود.

وی افزود: شاید ۸۰ درصد مردم به بیماری مبتلا باشند و علامت آن چنانی نداشته باشند اما در عین حال می توانند ناقل باشند و ویروس را به دیگران منتقل کنند اگر می توانند در منزل امکانات قرنطینه در یک اتاق را فراهم کنند، انجام دهند اگر ندارند و حالشان وخیم است در بیمارستان درمان خود را ادامه دهند. اما اگر بیماری خفیف است در نقاهتگاهی که در شهر است بروند خود را معرفی کنند و برای مدت ۱۰ تا ۱۵ روز به عنوان قرنطینه استراحت کنند.

مبتلایانی که اصول را رعایت نکنند، مجازات خواهند شد

روحانی تصریح کرد: اگر کسی بعد از اینکه به او اعلام شود که جواب آزمایش او مثبت است و او مراعات نکند و در جمعی برود به عنوان فردی که مرتکب خلاف شده است و مقررات کشور را نقض کرده و به دیگران ضرر زده است مشمول قانون و مجازات می شود و با او برخورد می شود.

رییس جمهوری گفت: اگر دولت، دستگاه اجرایی و نیری انتظامی و ضابطین متوجه شدند فرد بیماری تخلف کرده و در جامعه حاضر شده است با او برخورد می کنند و در قوه قضاییه می تواند مورد محاکمه قرار بگیرد.

اگر در منزل امکان قرنطینه ندارید به نقاهتگاه ها مراجعه کنید

روحانی با تاکید بر لزوم رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: مردم اگر تسهیلاتی می خواهند و در منزل امکان قرنطینه ندارند می توانند به نقاهتگاه ها مراجعه کنند.

 طرح فاصله گذاری اجتماعی بدون هرگونه وقفه حتی در روز ۱۳ فروردین اجرا می شود 

دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور در دیدار با استانداران سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با استمرار پیگیری ها و نظارت های جدی استانداران، طرح تا پایان دوره اجرا، در شرایط مناسب، اجرا شده و به عنوان حلقه مکمل مجاهدت کادر درمانی کشور، موجب صیانت از سلامت جامعه باشد.

دکتر رحمانی فضلی افزود: از منظر مدیریتی اجرای هماهنگ و متناسب طرح در سراسر کشور و پرهیز از افراط و تفریط در اجرای آن یکی از عوامل توفیق طرح و جلب همراهی مردم و هماهنگی دست‌اندرکاران بوده است و همین شرایط باید بدون هرگونه وقفه تا پایان اجرای طرح و از جمله در روز ۱۳ فروردین دنبال شود.

دکتر رحمانی فضلی با تأکید بر اهمیت تداوم همراهی و جلب رضایت مردم از طرح، خواستار استمرار فعالیت‌های موثر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی و ستادهای استانی و ادامه همکاری مطلوب رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در سراسر کشور برای اقناع عمومی شد.

وزیر کشور ضمن اشاره به پیش‌بینی‌های قانونی موجود برای برخورد با پخش اخبار جعلی، شایعات و گمانه زنی های مخرب آرامش عمومی، گفت: ستادهای استانی باید از این ظرفیت ها، در جهت صیانت از آرامش افکار عمومی استفاده کنند، اما در عین حال، مدیریت جامع امور را به پیش ببرند و در عرصه کنش ها و واکنش‌های غیرسازنده مستهلک نشوند.

مشارکت خیرین در روند درمان بیماری کرونا موجب افتخار است

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به گزارش ها در خصوص مشارکت های اجتماعی در مقابله با کرونا گفت: مشارکت خیرین در روند درمان بیماری کرونا موجب افتخار و در عین حال قابل توسعه است. بدین منظور، بایستی اقدامات خیرین به نحو مطلوب و مؤثری منعکس شده و در رسانه ها بازتاب یابد.

تاکنون ۱۳۰ هزار و ۴۰ خودرو در مبادی استان تهران بازگشت داده شدند

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با اشاره به وضعیت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: این طرح با دقت و با کیفیت در مبادی ورودی و خروجی استان تهران در حال اجرا است تا نقش موثری در توقف چرخه انتقال ویروس کرونا داشته باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۳۰ هزار و ۴۰ خودرو در مبادی استان تهران بازگشت داده شدند افزود: چهار هزار و ۹۰۰ خودرو در پایان روز اول و ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ خودرو در پایان روز دوم و ۶۴۰ خودرو از دیروز تاکنون برگشت داده شدند.

جریمه ۴۴۰ خودروی متخلف از ابتدای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

استاندار تهران در مورد جریمه خودروهای متخلف عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۴۴۰ خودرو متخلف جریمه شدند که روز اول ۲۵۰ خودرو، روز دوم ۶۰ خودرو و ۱۳۰ خودرو از دیروز تاکنون برگ جریمه دریافت کردند همچنین تنها در روز دوم ۳۱ خودرو متخلف توقیف شدند و در سایر روزها خودروی توقیفی نداشتیم.

۳۹ واحد صنفی متخلف پلمپ شدند

محسنی بندپی در مورد ضرورت بسته بودن اصناف غیرضروری گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی اصناف غیرضروری نیز رصد و پایش انجام شد و بر همین مبنا ۳۹ واحد صنفی متخلف پلمپ شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما