شناسهٔ خبر: 39113177 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نفت و انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۱/۱۲

بعد از آنکه روسای جمهور آمریکا و روسیه توافق کردند مذاکراتی را برای تثبیت بازارهای انرژی انجام دهند، نرخ نفت خام که به علت کاهش شدید تقاضا به پائین ترین رقم های ۱۸ سال پیش رسیده امروز شاهد ترمیم نسبی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نرخ هر بشه نفت برنت امروز با ۴۳ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۱۹ سنت رسید. روز قبل قیمت نفت برنت در پایان معاملات روزانه به ۲۲ دلار و ۷۶ سنت رسید که پائین ترین رقم از نوامبر ۲۰۰۲ تا به حال بود. نرخ نفت خام آمریکا هم که در پایان معاملات روز قبل به ۲۰ دلار و ۹ سنت رسیده بود امروز با یک دلار و ۱۶ سنت معادل ۵.۸ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۲۶ سنت رسید.

جنگ قیمت بین عربستان و روسیه در بازار نفت و کاهش شدید تقاضا برای انرژی به علت تعطیلی گسترده شهرها و کسب و کارها جهت مقابله با ویروس کرونا (corona) باعث افت شدید قیمت نفت در طی هفته های اخیر شده است.

پوتین و ترامپ روز دوشنبه در گفت وگویی تلفنی توافق کردند که مقامات ارشد انرژی دو کشور در خصوص تثبیت بازار نفت با یکدیگر گفتگو کنند.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در مؤسسه اوآندا در این مورد خاطرنشان کرد: « امیدواری ها به متوقف شدن روند افزایش عرضه موجب شده تا قیمت نفت نسبت به پائین ترین رقم های ۱۸ سال پیش اندکی ترمیم شود.»

او ادامه داد: « بخش عمده تمرکز روی گفتگوی تلفنی مهم پوتین و ترامپ است.»

در حالی که قیمت جهانی نفت از آغاز امسال میلادی تا به حال حدود ۶۰ درصد کاهش یافته یک کمیسیونر رگولاتور انرژی ایالت تگزاس بار دیگر خواهان محدود شدن تولید نفت به علت مازاد عرضه شد.

یک مقام ارشد وزارت انرژی عربستان گفت، به علت کاهش مصرف داخلی بزرگ ترين تولید کننده نفت اوپک تصمیم دارد صادرات نفت خود را از ماه می به ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

نظر شما