شناسهٔ خبر: 3908239 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

حرکت خودروسازان به سمت توليد خودروهاي جديد و کم مصرف

صاحب‌خبر -

معاون کيفيت گروه صنعتي ايران خودرو از برنامه‌ريزي اين شرکت براي توليد سه خودروي شاسي بلند خبر داد.

به گزارش ايسنا، مجتبي استادرحيمي در نشست خبري اظهار کرد: تا سال 1398 تنوع محصولات توليدي ايران خودرو به 21 مدل خودرو افزايش خواهد يافت.

وي با بيان اين‌که در اين مدت حداقل سه خودروي شاسي بلند در ايران خودرو توليد خواهد شد خاطرنشان کرد: توليد سواري ديزلي نيز در اين برنامه قرار دارد.

معاون کيفيت گروه صنعتي ايران خودرو ادامه داد: ميانگين کيفيت محصولات اين شرکت در سال 93 معادل 10 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

وي افزود: با توجه به رشد کيفيت محصولات، افزايش صادرات نيز در دستور کار قرار گرفته به گونه‌اي که در سال آينده 30 هزار دستگاه از خودروهاي توليدي صادر خواهد شد.

استاد رحيمي با بيان اين‌که البته ميزان بهبود کيفي محصولات در سال جاري از نظر مديريت ارشد شرکت راضي کننده نيست، تصريح کرد: در اين زمينه به دنبال افزايش بيشتر کيفيت محصولات توليدي هستيم.

وي ادامه داد: شاخص ميزان رضايت مشتريان از کيفيت خودروهاي توليدي در شش ماهه اول امسال بهبود 0.3 درصدي نسبت به سال گذشته داشته است.

معاون کيفيت گروه صنعتي ايران خودرو افزود: در شاخص c100 که مربوط به ميزان برگشتي قطعات از شبکه خدمات پس از فروش است نيز بهبود 51 درصدي نسبت به سال گذشته داشته‌ايم. وي با بيان اين‌که هم اکنون دو سيستم ارزيابي پژو و رنو را در ارزيابي کيفيت محصولات توليدي داريم خاطرنشان کرد: در آينده نزديک نيز سيستم ارزش يابي خاص ايران خودرو در اين حوزه فعال خواهد شد.

استاد رحيمي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که گفته مي شود داخلي سازي برخي قطعات خودروها به کاهش کيفيت اين محصولات منجر شده است، اظهار کرد: کاهش تعداد منابع تامين قطعه و مشترک سازي برخي قطعات از جمله راهکارهاي ما براي فعاليت در شرايط تحريم بود که البته اين موضوع تاثير کيفي بر محصولات نداشته است.

معاون کيفيت گروه صنعتي ايران خودرو ادامه داد:‌ در زمينه سيستم تعليق و گيربکس محصولات توليدي کارگروهي در اين شرکت تشکيل و از مشاوران خارجي نيز بهره گرفته مي شود، در آينده نيز برنامه‌اي براي جايگزيني گيربکس‌هاي جديد در محصولات توليدي داريم. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که آيا کيفيت خودروهاي صادراتي ايران خودرو بيشتر از کيفيت خودروهاي عرضه شده به بازار داخل است اظهار کرد: کيفيت خودروهايي که صادر مي‌شود مانند کيفيت خودروهاي عرضه شده در بازار داخل است و اساسا فرقي در روند توليد خودروها از نظر بازار هدف عرضه آن‌ها، وجود ندارد.

استاد رحيمي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر ورود قطعا بي کيفيت چيني به خطوط توليد خودروسازان خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد ناچيزي از قطعات مورد نياز ممکن است از کشور چين وارد شود اما در اين زمينه نظارتهاي کيفي وجود داشته و هيچ قطعه بي کيفيتي وارد خطوط توليد نمي شود.

معاون کيفيت گروه صنعتي ايران خودرو در پاسخ به سوال ديگري مبني بر مقايسه کيفيت خودروهاي چيني با خودروهاي توليد داخل گفت: به طور کلي در خودروهاي وارداتي گذشته از موضوع کيفيت آنها، بحث خدمات پس از فروش نيز مطرح است. زيرا هيچ کدام از خودروهاي وارداتي داراي شبکه خدمات پس از فروشي به گستردگي ايران خودرو و سايپا نيستند و در چند سال آينده اين مشکل خود را نشان خواهد داد.

نظر شما