شناسهٔ خبر: 39056468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کرونا جلسه رأی به کابینه الزرفی را به تعویق انداخت

صاحب‌خبر -

شفقنا- در شرایطى که معرفى «عدنان الزرفی» به عنوان مأمور تشکیل کابینه با مخالفت هاى زیادى مواجه است، یک نماینده در پارلمان عراق از احتمال به تعویق افتادن جلسه رأى اعتماد به کابینه الزرفى، خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ «ریاض محمد علی» یکى از اعضاى ائتلاف سائرون (به رهبری مقتدی صدر )در مصاحبه با پایگاه خبرى المعلومه گفت که با وضعیت بهداشت کنونى عراق، احتمال به تعویق افتادن جلسه پارلمان براى دادن رأى اعتماد به کابینه وجود دارد. 

وى افزود: «درصورتى که عدنان الزرفى اعلام کند که اعضاى کابینه‌اش تکمیل شده است، احتمالاً یا جلسه براى مدت معینى به تعویق مى‌افتد و یا جلسه‌اى فقط جهت اخذ رأى از نمایندگان برگزار مى‌شود.» 

این نماینده جریان صدر تصریح کرد که پیش بینى مى‌شود اسامى کابینه پیش از تشکیل جلسه بین نمایندگان پارلمان پخش شده و قبل از آعاز جلسه وضعیت رأى آوردن یا نیاوردن اسامى مشخص شود. شرایط پیش رو بسیار سخت و پر چالش بوده و احتمال دارد که تکلیف برخى وزارتخانه‌ها مشخص نشود. تا به حال پیش نیامده که کابینه‌ای تنها در یک جلسه بتواند رأى اعتماد بگیرد.

یک عضو حزب دموکراتیک کردستان عراق نیز در همین خصوص گفت؛ احزاب کُرد تاکنون با «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه دیدارى نداشته و منتظر موضع گیرى گروه هاى سیاسى شیعه درباره وى هستند. 

«عماد باجلان » عضو حزب دموکرات کردستان عراق نیز گفت که هیچ یک از احزاب این منطقه قصد گفت‌وگو با نامزد معرفی شده براى نخست وزیرى دولت جدید نداشته و به گفته وى احزاب کُرد تاکنون هیچ دیدارى و مذاکره‌ای با عدنان الزرفى نداشته‌اند. 

این خبر را در المعلومه ببینید

نظر شما