شناسهٔ خبر: 39051382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق بر اساس مدارک موجود فاش کرد؛

آمریکا در تلاش برای کودتا در عراق

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- محمد البلداوی از مدارکی که نشان‌دهنده توطئه آمریکا برای انجام کودتا در عراق است خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی المعلومه عراق، محمد البلداوی نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق روز پنجشنبه از دلایل و قرائنی پرده برداشت که نشان از واقعیت طرح آمریکا برای اجرای کودتای نظامی در عراق داشت.
البلداوی تاکید کرد: آنچه به لحاظ رسانه‌ای در این باره منتشر می‌شد به منزله مقدمه‌ای برای اجرای این توطئه است.
البلداوی در گفتگو با پایگاه اینترنتی المعلومه گفت: دلائل و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا برای عراق توطئه‌ای ترتیب داده و نقشه انجام کودتا در این کشور را در سر می‌پروراند. از جمله دلایل و قرائنی که در این باره ما به آن دست پیدا کرده ایم اقدام آمریکا به تحریک هسته‌های خفته داعش در استان‌های دیاله، صلاح الدین و نینوا است.
وی خاطرنشان کرد: مطالبی که رسانه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس در این خصوص منتشر می‌کنند صرفاً مقدمه‌چینی برای تحقق این توطئه آمریکایی است و تا آتشی نباشد دودی هم در کار نیست، البلداوی افزود: یکی دیگر از دلائلی که وجود دارد این است که آمریکا می‌کوشد به بهانه شیوع کرونا بر دولت عراق فشار آورد تا زندانیان را آزاد کند. آمریکا می‌خواهد از این زندانیان در اجرای توطئه خود بهره‌برداری کند.
گردان‌های حزب الله عراق روز چهارشنبه اعلام کرده بود آمریکایی‌ها طرحی دارند که بر اساس آن می‌خواهند با مشارکت یک سازمان نظامی عراقی و یک سازمان امنیتی عراقی اقدام به انجام عملیات هلی برن در پایگاه‌های نظامی کنند. گردان‌های حزب الله عراق درباره پیامد‌های این اقدام آمریکا هشدار داد و اعلام کرد این اقدام تأسیسات زیربنایی عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد و به امنیت داخلی کشور لطمه وارد می‌کند.
امیر موسوی دیپلمات پیشین ایرانی نیز روز پنجشنبه گفت: دلایل و نوار‌های صوتی ضبط شده‌ای در مورد طرح آمریکا برای فرماندهی یک کودتای نظامی در عراق وجود دارد. موسوی خاطرنشان کرد این نوار‌های صوتی ضبط شده به یکی از شبکه‌های ایرانی تحویل داده شده است.

نظر شما