شناسهٔ خبر: 39048907 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تحقیقات و پژوهش های پزشکی

عفونت کووید ۱۹ در افراد سیگاری وخامت بیشتری دارد

متخصصان سلامت هشدار می‌دهند اشخاص سیگاری و استعمال کنندگان سیگارهای الکتریکی در صورت ابتلا به بیماری COVID- ۱۹، دچار عفونت شدیدتری می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، پژوهشگران در پی بررسی های خود هشدار میدهند که استعمال کنندگان سیگارهای الکتریکی و تنباکو بیش از میانگین جمعیت سالم در معرض خطر ناشی از کروناویروس (Coronaviruses) جدید هستند.

دکتر« پاناگیس گالیاتساتوس»، سخنگوی انجمن ریه آمریکا از بیمارستان جان هاپکینز، در این مورد هشدار می دهد: « ریه (Lung) اشخاص سیگاری بسیار در معرض عفونت شدید آسیب پذیر است.»

استعمال سیگار الکتریکی باعث قرارگیری ریه ها در معرض مواد شیمیایی سمی می شود که به سلول های ریه آسیب رسانده و متابولیسم آن ها را تغییر می دهد. همینطور عملکرد دستگاه ایمنی بدن بسیار کم می شود.

او در ادامه می افزاید: « داده های به دست آمده از شیوع کروناویروس در کشور چین نشان می دهد بیماران سیگاری و بیماران ساکن در شهرهای با آلودگی هوا بالا دارای علایم شدیدتری از بیماری COVID- ۱۹ بودند. ما معتقدیم استعمال سیگارهای الکتریکی هم دارای تأثیر مشابهی خواهد بود.»

مطالعه ۷۸ بیمارمبتلا به COVID- ۱۹ در ووهان کشور چین نشان می دهد سابقه سیگارکشیدن یکی از فاکتورهای دخیل در نتایج ضعیف از بهبود بیماری است.

به گفته پژوهشگران، بنظر میرسد احتمال پیشروی بیماری (من جمله مرگ) ۱۴ برابر در بین اشخاص دارای سابقه سیگارکشیدن بیشتر است.

متخصصان در شرایط فعلی بر ترک سیگار و سیگارهای الکتریکی و همینطور خودداری از قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار تأکید دارند.

نظر شما