شناسهٔ خبر: 39039847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

بارش باران و وزش تندباد در راه استان بوشهر/ احتمال خسارت به مزارع

بوشهر - مدیرکل هواشناسی بوشهر از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان بوشهر خبر داد و گفت: رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای برای استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرج‌الله شکوهی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش شاخص‌های ناپایداری همرفتی و تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز شنبه تا اواسط روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر تقویت و تشدید می‌شود.

وی تصریح کرد: نسبت به وقوع صاعقه، آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

شکوهی پور اضافه کرد: رگبار و رعدوبرق گاهی شدید، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی وزش تندبادهای لحظه‌ای و وقوع صاعقه از جمله مخاطره‌های این سامانه است.

وی تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه فصلی، بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی از دیگر مخاطره‌های این سامانه است.

شکوهی پور اضافه کرد: توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری اتخاذ شود.

مدیرکل هواشناسی بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش‌های رگباری در روز یکشنبه، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

نظر شما