شناسهٔ خبر: 38994564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۴۵ هزار گلستانی برای شناسایی بیماران کرونایی غربالگری شدند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون بیش از ۲۴۵ هزار نفر از مردم استان برای شناسایی و کنترل بیماری کرونا غربالگری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ناهید جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در استان اظهار داشت: تا پایان روز گذشته ( سوم فروردین ماه) 245 هزار و 643 نفر از مردم استان در طرح غربالگری کرونا مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه  این تعداد 14 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، افزود: این طرح با مشارکت گروه‌های بهداشتی اجرا شده و عمدتا افراد و گروه‌های پرخطر در قالب این طرح شناسایی شده‌اند.

سرپرست مرکز بهداشت استان گفت: این غربالگری هدفمند و با تاکید بر گروه‌های پرخطر انجام شده و تا کنون 27 هزار و 466 سالمند، 19 هزار و 454 بیمار مبتلا به فشار خون، 11 هزار و 455 بیمار مبتلا به دیابت، 11 هزار و 929 مادر باردار شناسایی شدند.

وی بیان داشت: همچنین یک هزار و 755 خانوار نیز که در تماس با بیماران مشکوک یا بستری در بیمارستان‌ها بودند در این طرح مشارکت کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: اجرای این طرح حجم مراجعات غیر ضروری به بیمارستان‌ها را به نحو چشمگیری کاهش داده و سبب تشخیص بموقع بیماران کرونایی شده که روند درمان را بهبود می‌بخشد. اجرای این طرح تا اعلام وضعیت سفید بحران کرونا در استان ادامه دارد.

انتهای پیام/581/ح

برچسب‌ها:

نظر شما