شناسهٔ خبر: 38977229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان به ۲۳۸ نفر رسید

سنندج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۳۸ نفر در این استان تا ظهر امروز یکشنبه سوم فروردین ماه خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر فرزین رضاعی ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی آخرین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به روند افزایشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان، افزود: تا ظهر امروز نتیجه آزمایش های صورت گرفته بر روی افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که ۲۳۸ نفر مبتلا به این ویروس در سراسر استان شناسایی شده اند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان افزود: از آغاز ورود این بیماری به استان کردستان تاکنون ۶۶۲ مورد آزمایش بر روی افراد انجام شده است که نتیجه ۲۳۸ مورد مثبت و نتیجه ۳۷۰ مورد منفی بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه همچنان شهرستان سقز با ۸۵ مورد مبتلا به ویروس کرونا در صدر شهرستانهای استان کردستان قرار دارد، یادآور شد: بعد از شهرستان سقز، شهرستان بانه ۵۱ مورد مبتلا به ویروس کرونا دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: شهرستان سنندج با ۴۱ نفر، شهرستان قروه با ۱۷ نفر، شهرستان بیجار با ۱۴ نفر، شهرستان کامیاران با ۱۱ نفر، شهرستان دیواندره با ۱۰ نفر، شهرستان مریوان با شش نفر، دهگلان با دو نفر و سروآباد با یک نفر دیگر مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را شامل می شوند.

رضاعی به آمار مرگ و میر ناشی از مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مرگ و میر باز هم مربوط به شهرستان سقز  است، عنوان کرد: تاکنون در شهرستان سقز ۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در شهرستان بانه ۵ نفر،  شهرستانهای سنندج و قروه به هرکدام سه نفر، شهرستان‌های بیجار و کامیاران نیز هرکدام دو نفر و شهرستان مریوان یک نفر کل آمار فوتی‌های ناشی از بیماران مبتلا به کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

در حالی که بارها از سوی مسئولان علوم پزشکی کردستان بر عدم حضور مردم در معابر عمومی و همچنین ماندن در خانه تاکید شده بود ولی همچنان مشاهده می شود که عده ای بی تفاوتی نسبت به این هشدارها در مقابل حضور پیدا می‌کنند.

نظر شما