شناسهٔ خبر: 38970741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سید عبدالملک الحوثی: آمریکا عامل شیوع کرونا در جهان است/ عربستان و امارات ابزار رژیم صهیونیستی هستند

ابنا

رهبر جنبش انصارالله گفت: کشورهای استعمارگر از جمله ایالات متحده آمریکا باید در وهله اول مسئول انتشار کرونا در جهان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رهبر انصار الله یمن به مناسبت روز شهید(شهادت حسین بدرالدین، رهبر سابق انصار الله) سخنرانی کرد.

سید عبدالملک الحوثی اظهار داشت: شهید حسین بدرالدین که در سال 2004 میلادی در حمله ارتش علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن به شهادت رسید، شهید قرآنی بود و همواره مواضع ضد استکباری داشت.

وی تصریح کرد: بعد از حوادث 11 سپتامبر اعراب و مسلمانان و ثروت و آزادی و استقلال آنها هدف حمله شدید و خطرناک آمریکا قرار گرفت.

سید عبدالملک الحوثی گفت که دیکتاتورها در کشورهای اسلامی از جمله یمن، این کشورها را از منابع قدرت، تهی کرده و ثروت‌های آن‌ها را به تاراج برده‌اند و به همین دلیل، ما امروز در برابر حملات و هجمه‌های آمریکا ضعیف شده‌ایم.

وی از این که برخی از کشورهای اسلامی در برابر سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کردند، انتقاد کرد و تصریح داشت که در این بین نیز برخی دیگر نیز از آن‌ها اطلاعت کرده و سناریوهای ضد اسلامی آن‌ها را اجرا می‌کنند.

رهبر انصار الله یمن از امت اسلامی خواست برای مقابله با استکبار جهانی و نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها به صورت بیانیه اکتفا نکنند بلکه اقدام علمی فراگیری داشته باشند به گونه‌ای که بتواند امت اسلامی را از وضعیت کنونی‌اش که مورد نظر دشمنان آن است، خارج کند.

سید عبدالملک الحوثی گفت: تجاوز به یمن با هدف به زانو درآوردن یمن در برابر عربستان سعودی و امارات و در نهایت سیطره آمریکا و اسرائیل بر یمن بود.

وی افزود: رژیم عربستان سعودی و امارات چیزی جز ابزار آمریکا و اسرائیل نیستند. این رژیم ها برای تامین منافع آمریکا در منطقه گام برمی دارند. امروز بیش از پیش خطر آمریکا و اسرائیل برای امت ما آشکار می شود، خطری که در توطئه ها، فتنه ها و ضربه های اقتصادی و دیگر روش ها متجلی است.

رهبر انصار الله یمن خاطرنشان کرد: چالش ها به سوی امت ما روانه می شود و امکان ندارد ما این خطرات را نادیده بگیریم زیرا آمریکا با عناوین مختلف سعی دارد به عرصه عربی و اسلامی نفوذ کند.

او به شیوع کرونا در کشورها اشاره کرد و گفت که این ویروس یک تهدید و خطر جهانی است و یمنی‌ها نمی‌توانند در این باره بی‌تفاوت باشند؛ چرا که این خطر، یمن را نیز تهدید می‌کند.

وی اظهار داشت: به فضل الهی کرونا به کشور ما نرسیده است و باید با دستگاه‌های ذیربط برای جلوگیری از ورود کرونا به یمن همکاری شود.

الحوثی افزود: اگر کرونا به یمن برسد، شکی نیست که با نظارت آمریکا و بازیچگان دست این کشور یعنی عربستان و امارات صورت گرفته است. ما با این اقدامات که آن را خصمانه می دانیم مقابله خواهیم کرد.

رهبر جنبش انصارالله گفت: اگر مزدوران مراقب کرونا نباشند باید بدانند که متحمل خسارت های سنگینی خواهند شد.

سید عبدالملک الحوثی ادامه داد: کشورهای استعمارگر از جمله ایالات متحده آمریکا باید در وهله اول مسئول انتشار کرونا در جهان باشند، آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و دوستان آن‌ها هیچ ترسی از اینکه از ویروس‌هایی مانند کرونا، تسلیحات ویرانگر و ممنوعه علیه بشریت استفاده کنند، ندارند.

رهبر انصارالله یمن گفت: بعید نیست که آمریکایی‌ها اهدافی در شیوع کرونا و استفاده از آن داشته باشند ولو اینکه این ویروس به خود جامعه آمریکا نیز صدمه و آسیب بزند.

وی افزود: مردم یمن نباید در برابر چنین سلاح‌ها و ویروس‌ها بی‌تفاوت باشند و سهل‌انگاری کنند. ولی در این کشور ویروس‌هایی از جنس دیگر وجود نیز دارد، ویروس‌های سعودی و اماراتی و میکروب‌های خیانتکار (یمنی های متحد ائتلاف عربستان) که در جنگ وحشیانه‌ای علیه مردم یمن به سر می‌برند.

وی گفت: اوضاع عراق و سوریه، دشمنی شدید با حزب‌ الله در لبنان، توطئه علیه ملت فلسطین و اتخاذ مواضع منفی در برابر جنبش‌های مقاومت در فلسطین از جمله موارد تجلی سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه است.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: رژیم سعودی این روزها رهبران حماس و شخصیت‌های نزدیک به آن را بازداشت و محاکمه می‌کند. برای اینکه این افراد به دنبال آزادی قدس و فلسطین بوده و با اسرائیل دشمن هستند. آزادسازی قدس و مقدسات اسلامی امروزه در چشم سران رژم سعودی محکوم بوده و جنایت تلقی می شود. از منظر عربستان سعودی، تلاش برای آزادی فلسطین و دشمنی با اسرائیل جنایتی نابخشودنی است.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما