شناسهٔ خبر: 38967762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عبدالملک الحوثی: آمریکا و کشورهای استعمارگر مسئول شیوع کرونا هستند

صاحب‌خبر -

شفقنا- عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارلله یمن امروز (شنبه) به مناسبت سالروز شهادت «حسین بدر الدین» رهبر سابق انصارلله و روز «شهید» به سخنرانی پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، او در ابتدای سخنان خود که به طور زنده در شبکه المسیره پخش می‌شد، گفت که شهید بدرالدین در سال ۲۰۰۴ در حمله ارتش دولت عبدالله صالح به شهادت رسید و او «شهید راه قرآن» بود و مواضع ضد استکباری داشت.

بدرالدین الحوثی دلیل ضعف یمن در برابر حملات آمریکا را غارت منابع این کشور از سوی «دیکتاتورها» در سالیان گذشته دانست و در ادامه از سکوت برخی کشورهای اسلامی در برابر سیاست آمریکا و اسرائیل اتتقاد کرد و گفت که برخی از این کشورها با اطاعت از اوامر آمریکا طرح‌های ضد اسلامی را به اجرا می‌گذارند.

رهبر انصارالله یمن از ملل اسلامی خواست تا صرفا به صدور بیانیه علیه آمریکا و استکبار جهانی اکتفا نکنند؛ بلکه اقدامات عملی در پیش گرفته تا جهان اسلام از وضعیت فعلی بتواند خارج شود.

او افزود: «وضعیت عراق و سوریه و دشمنی با حزب‌الله و توطئه علیه مردم فلسطین و مواضع خصمانه علیه جنبش‌های مقاومت در فلسطین، از جمله سیاست‌های آمریکا در منطقه است.»

او در ادامه به شیوع بیماری کوید-۱۹ در جهان پرداخت و گفت که این ویروس یک تهدید جهانی است و مردم یمن نمی‌توانند در برابر این ویروس بی تفاوت باشند؛ چرا که این خطر مردم یمن را نیز تهدید می‌کند.

رهبر انصارالله یمن در ذکر دلایل شیوع بیماری‌های واگیردار در جهان گفت که برخی کشورها با دستکاری و تولید ویروس از آن در برابر دشمنان خود استفاده می‌کنند و آمریکا و برخی دیگر از کشورها آزمایشگاههای بزرگی دارند که می‌توانند چنین ویروس‌های کشنده‌ای را در آن‌ها ایجاد کنند.

به گفته بدرالدین الحوثی، دولت آمریکا سابقه استفاده از ویروس در کارنامه خود را دارد و از ان علیه قبائل سرخپوست استفاده کرده است و بنابراین کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا باید در وهله نخست، مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان باشند.

این خبر را در المسیره ببینید

نظر شما