شناسهٔ خبر: 38941866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در اروپا؛ نزدیک شدن شمار قربانیان در ایتالیا به آمار قربانیان چین/رمزگشایی ویروس کرونا در روسیه/ آماده باش نظامی در انگلیس!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: دانشمندان روس موفق به رمزگشایی ویروس کرونا شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت بهداشت روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: متخصصان مرکز دولتی بیولوژی ای.ای اسمورودینتسوا وابسته به وزارت بهداشت روسیه از موادی که از یک بیمار کرونایی گرفتند موفق شدند ژنوم ویروس کرونا را رمزگشایی کنند.
در بیانیه به نقل از دمیتری لیوزنوف مدیر مرکز دولتی بیولوژی ای.ای اسمورودینتسوا گفته شده است: رمزگشایی این ویروس برای درک مراحل شناخت ویروس جدید کرونا و جلوگیری از سرعت انتشار آن بسیار مهم است.
وی گفت: این ویروس برای ما جدید است و به همین دلیل امکان تعیین مسیر انتشار آن و ورود به کشور ما (روسیه) و تغییر آن بسیار مهم است.
در بیانیه وزارت بهداشت روسیه گفته شده است: این اطلاعات به تهیه واکسن کرونا و داروهای مورد نیاز برای مقابله و معالجه آن کمک می کند.
در بیانیه آمده است: اطلاعات ژنتیکی توسط پژوهشگران به پایگاه اطلاعاتی EpiCoV GISAID که از سوی سازمان بهداشت جهانی و گروه های تحقیقاتی برجسته جهان برای نظارت بر تحول جهانی ویروس کرونا استفاده می شود، تحویل شده است.
در روسیه 147 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و یک فرد سالخورده نیز امروز بر اثر این بیماری درگذشت.

- ثبت اولین قربانی در روسیه
مخالفت دولت روسیه با  قرنطینه کردن مسکو در پی شیوع کرونا
نیروی ضربت برای مبارزه با ویروس کرونا در روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: گزارش های مربوط به اینکه مسکو با قرنطینه شدن در پی شیوع کرونا تعطیل می شود, صحت ندارد.
-مقامات روسیه لغو تحریم های آمریکا ضد ایران را به علت شیوع کرونا خواستار شدند.

ایتالیا
-شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به آمار قربانیان چین نزدیک می شود.
حفاظت مدنی ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد همه گیری ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته 475 جان نفر را در ایتالیا گرفت. این بدترین آمار ثبت شده در تنها یک کشور و یک روز بود.
به این ترتیب شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به 3 هزار نفر رسید. این آمار به قربانیان 3 هزار و 200 نفری چین که محل آغاز این همه گیری بود بسیار نزدیک است.
جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا : مقررات قرنطینه در این کشور که از یک هفته پیش به اجرا گذاشته شده است تمدید می شود.

قرطینه سراسری در ایتالیا به مدت 2 هفته دیگر تمدید می‌شود
نخست وزیر ایتالیا از تمدید مهلت قرنطینه ملی این کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داده است.
جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا امروز پنجشنبه گفت: ایتالیا فراتر از ضرب الاجل قبلی اعلام شده، تحت قرنطینه ملی قرار خواهد داشت.
جوزپه کونته اعلام کرد که قرنطینه کشور به مدت 2 هفته دیگر تمدید می‌شود.
مهلت قرنطینه ملی ایتالیا پیش از این تا اواخر ماه جاری و اوایل آوریل اعلام شده بود.
ایتالیا بحرانی ترین کشور اروپایی از نظر آلوده شدن به ویروس کرونا و تلفات ناشی از این بحران است.
نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرا گفت: تدابیر اتخاذ شده برای تعطیلی مدارس و اعمال محدودیت برای خروج مردم از منازل باید تمدید شود.
بر اساس تدابیر اتخاذ شده، حدود 60 میلیون ایتالیایی تنها اجازه دارند تا 3 آوریل برای کارهای ضروری سفر کنند. اکثر فروشگاه ها غیر از داروخانه ها و سوپرمارکتها تا 25 مارس تعطیل خواهد بود.

مدارس انگلیس تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند
دولت انگلیس در راستای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا دستور داد کلیه مدارس این کشور از روز جمعه تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.
دولت انگلیس که به دلیل تعطیل نکردن مدارس این کشور در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به‌شدت از سوی شهروندان انگلیسی مورد انتقاد قرار گرفته بود، روز جهارشنبه دستور تعطیلی مدارس را صادر کرد.
وزیر آموزش انگلیس روز چهارشنبه در پارلمان این کشور اعلام کرد که در راستای افزایش اطمینان خاطر والدین، دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدارس، از روز جمعه 20 مارس (1 فروردین) کلیه مدارس انگلیس تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و امتحانات پایان سال تحصیلی جاری نیز برگزار نخواهد شد.
اخیراً چندصد هزار نفر از والدین دانش‌آموزان انگلیسی با امضای طوماری از دولت کشورشان گلایه کرده‌ بودند که چرا با وجود اقدامات شدیدتر دیگر کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در انگلیس هیچ جدیتی برای مبارزه با کرونا دیده نمی‌شود.
بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس، تاکنون بیش از 2600 نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند که از بین آنها 104 نفر جان باخته‌اند.

شمار جانباختگان ناشی از ویروس کرونا در انگلیس افزایش یافت
روند شمار مرگ و میر ویروس کرونا در انگلیس روند صعودی خود را حفظ کرده و به گفته سازمان بهداشت و سلامت این کشور هم اکنون شمار فوتی های کرونا به 104 نفر رسیده است.  
به گزارش روزنامه گاردین، سازمان بهداشت و سلامت انگلیس روز چهارشنبه با اعلام کشته شدن 32 نفر دیگر اعلام کرد که تا کنون شمار مرگ و میر ویروس همه گیری کرونا در این کشور به 104 نفر رسیده است.
به گفته سازمان بهداشت و سلامت انگلیس، افراد کشته شده در سنین 59 تا 94 سال بودند و شرایط بهداشتی حساسی داشتند.

آماده باش نیرو‌های ذخیره نظامی انگلیس
به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی شیوع ویروس کرونا انگلیس نیرو‌های نظامی ذخیره را به حالت آماده باش در آورد.

تست کرونای سومین عضو پارلمان انگلیس مثبت شد
-لوید راسل مویله عضو حزب کارگر در پارلمان انگلیس تایید کرد که تست کرونای وی مثبت شده است.
راسل مویله سومین عضو پارلمان انگلیس است که آزمایش کرونای وی مثبت شده است. نادین دوریس وزیر بهداشت انگلیس و کیت اسبورنه از حزب کارگر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
راسل مویله از شیوه های آزمایش گیری دولت انگلیس به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر ما درباره توصیه های سازمان جهانی بهداشت برای تست جدی باشیم، در این صورت ما باید بهتر از این انجام دهیم. چرا تست ما باید شش روز طول بکشد.

قرنطینه تعدادی از اعضای ناتو به علت ابتلا به ویروس کرونا
دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره تدابیر این سازمان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، ینس استولتنبرگ در نشستی خبری در بروکسل درباره شیوع ویروس کرونا گفت: به منظور کاهش دادن مخاطرات ناشی از ویروس کرونا برای نظامیان و افراد غیرنظامی ناتو و برای اطمینان از ادامه فعالیت‌های اساسی این سازمان - شامل حفظ بازدارندگی، سلامت نیرو‌ها و ایمنی نظامیان ما - محدود کردن شیوع ویروس کرونا اهمیت بسزایی دارد. بسیار اهمیت دارد که آمادگی خود را حفظ کنیم. ما دیروز به همراه ژنرال والترز، وضعیت را ارزیابی کردیم.
آزمایش کرونا در برخی از افراد ما مثبت اعلام شده است. برخی از افراد ما قرنطینه شدند و برنامه بعضی رزمایش‌های ما تغییر یافت یا لغو شد. اما توانایی ناتو در اجرای عملیات، تضعیف نشده است. نیرو‌های ما همچنان آماده هستند و کار ما ادامه دارد. پلیس هوایی ناتو، استقرار نیرو‌های ناتو در بخش دریایی و ماموریت‌های ناتو از افغانستان تا کوزوو همچنان به قوت خود باقی است. ما در ستاد فرماندهی ناتو نیز اقدامات پیشگیرانه را براساس دستور العمل‌های سازمان جهانی بهداشت اتخاذ کردیم.
 
مبتلا شدن مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به ویروس کرونا مبتلا شد.

بارنیه: ناقل کرونا هستم
به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در پرونده برگزیت روز پنجشنبه اعلام کرد ناقل ویروس کرونا است.
بارنیه در توئیتر خود اعلام کرد آزمایش کرونای وی مثبت بوده است، اما حال و روحیه اش خوب است. وی تاکید کرد خود و دیگر همکارانش همه توصیه‌های پزشکی را رعایت می‌کنند.
-فروپاشی منطقه شنگن درپی بسته شدن اکثر مرزهای کشورهای اروپایی و اعلام وضعیت فوق العاده و ادامه شیوع ویروس کرونا در ایتالیا  ,اسپانیا و پرتغال  

کرونا در اروپا از آسیا هم مرگبارتر می‌شود.
اروپا برای مقابله با ویروس کرونا که برای این منطقه بسیار مرگبارتر از آسیا شده است، مرزهای خود را بسته است.
بانک مرکزی اروپا هم از برنامه کمک 750 میلیارد یورویی خبر داد و رئیس جمهور فرانسه کشور‌ها را به همبستگی مالی دعوت کرد.
 
اسپانیا؛ شمار جان باختگان بر اثر آلودگی به کرونا به 767 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار جان باختگان بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در اسپانیا از 558 نفر در روز چهارشنبه به 767 نفر رسید.
تعداد افراد آلوده به این ویروس در اسپانیا نیز 13 هزار و 716 نفر در روز چهارشنبه به 17 هزار و 147 نفر رسید.
-در اسپانیا ویروس کرونا به رغم اعمال محدودیت های رفت و آمد و اجتماعات، به سرعت در حال گسترش است.
-تاکنون نزدیک به 14 هزار مورد تایید شده که در 24 ساعت گذشته، افزایشی سریع را نشان می دهد.
-گزارشگر بی بی سی از مادرید و در مقابل یک خانه سالمندان، می گوید در این مکان، صد و بیست سالمند بیمار نگهداری می شوند و اکنون ورود ویروس به این محل مشخص شده است و ظرف یک هفته تلفات زیادی را برجا گذاشت. مرتبا با ماشین های نعش کش تماس گرفته می شود و ساکنان اطراف این منطقه شاهد رفت و آمد مکرر آنها به این ساختمان هستند.
 
ایرلند شمالی
تایید نخستین مورد مرگ بر اثر آلودگی به کرونا
به گزارش خبرگزاری رویترز، ایرلند شمالی از نخستین مورد مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کووید 19 خبر داد.
 
پرتغال
-اعلام حالت فوق العاده در پرتغال با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.
 
مکرون شرکت‌ها و حقوق بگیران را به ادامه فعالیت هایشان ترغیب کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شرکت‌ها و حقوق بگیران را به ادامه فعالیت هایشان ترغیب کرد.

ادامه منع آمد و شد در سراسر فرانسه
در دومین روز اجرای دستورالعمل منع آمد و شد در فرانسه 5000 نفر بخاطر تردد غیر مجاز جریمه نقدی شدند.
سازمان بهداشت فرانسه از تمدید مدت زمان قرنطینه در این کشور در پی شیوع کرونا به مدت دو هفته خبرداد.

حمایت فرانسه از تدابیر بانک مرکزی اروپا
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به دنبال شیوع ویروس کرونا و تدابیر اقتصادی بانک مرکزی اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت از تدابیر و اقدامات استثنایی این بانک حمایت می کند.
مکرون افزود ما باید با تدابیر اتخاذ شده در بودجه های کشورهای خود و همچنین همبستگی بزرگ مالی در منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا را همراهی کنیم.ملتها و اقتصاد کشورهای ما به این همبستگی نیاز دارند.
 
قرنطینه کامل اولین شهر آلمان آغاز شد
شهر میترتایش در ایالت بایرن آلمان در قرنطینه کامل قرار گرفت و مقررات منع آمد و شد در این شهر، با اِعمال جریمه نقدی و مجازات زندان برای شهروندان خاطی، به اجرا در آمد.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز از آلمان، شهر کوچک میترتایش در ایالت بایرن، به نخستین شهر در این کشور تبدیل شد که به علت شیوع ویروس کووید-19، روز گذشته (چهارشنبه) در قرنطینه کامل قرار گرفت. مقامات آلمانی با برقراری مقررات منع رفت و آمد در این شهر که هفت هزار ساکن دارد، تلاش می‌کنند از سرعت شیوع ویروس کرونای جدید در این شهر بکاهند. مردم این شهر از انجام هرگونه تردد یا سفر غیرضروری منع شده اند و تنها سه مورد- شامل خرید مایحتاج زندگی، رفتن به محل کار و رفتن به بیمارستان یا مطب پزشک- از این قانون مستثنی شده اند.
یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی ایالت بایرن، در اواخر روز چهارشنبه از شهر میترتایش دیدن کرد و گفت: ما مجبور بودیم مقررات منع عبور و مرور را در این شهر اِعمال کنیم و این کار را کردیم. از اینرو، هرکس از این مقررات تخطی کند، با جرایم نقدی و حتی مجازات حبس تا دو سال زندان، روبرو خواهد شد.
مقامات محلی گفتند: علت وضع مقررات منع رفت و آمد در این شهر این بوده است که جواب تست کرونای 47 تن از مردم در ناحیه تیرشنرویت- که شهر میترتایش در آن قرار دارد- مثبت بوده است که رقمی بسیار بالا و غیرعادی برای این منطقه کوچک در ایالت بایرن آلمان، در نزدیکی مرز جمهوری چک، به حساب می‌آید. 25 تن از 47 فردِ مبتلا به کرونای جدید در این ناحیه، در شهر میترتایش زندگی می‌کنند. از اینرو، مقامات این ناحیه تدابیر سختگیرانه تری را برای مقابله با انتشار گسترده بیماری کرونا اتخاذ کرده اند، از جمله این که در شهر میترتایش که بخشی از این ناحیه با تعداد نسبتاً بالای مبتلایان کروناست، قرنطینه کامل و قانون منع عبور و مرور اعلام کرده اند که قرار است تا 2 آوریل (14 فروردین) ادامه داشته باشد.

مرکل: با مهمترین چالش بعد از جنگ جهانی مواجهیم
-آنگلا مرکل در نطق تلویزیونی خطاب به مردم گفت: اوضاع بسیار جدی و نگران کننده است .
در سراسر جهان تلاش و تحقیقات در کار است اما نه درمانی و نه واکسنی برای مقابله با کرونا موجود نیست.
صدر اظم آلمان به مردم توصیه کرد از زندگی اجتماعی تا آنجا که ممکن است فاصله بگیرند البته با درایت چرا که کشور باید سر پا باشد و نیازهای جامعه باید تامین شود.
-وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: « امیدوارم آن روز را که بازارهای اروپا بعد از کمک بانک مرکزی اروپا, توانسته اند با بحران (کرونا) مقابله کنند, ببینم».
سازمان بهداشت و درمان آلمان اعلام کرد با مبتلا شدن 2 هزارو 801 نفر دیگر به ویروس کرونا شمار آلوده شدگان در این کشور به 10 هزارو 999 نفر رسید.
 
توقف تولید دو کارخانۀ خودروسازی در ترکیه
-پس از شرکت خودروسازی فورد اتوسان که پیشتر اعلام کرده بود برای مقابله با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا به طور موقت به فعالیت‌های خود پایان می‌دهد شرکت تویوتا اتوموتیو نیز اعلام کرد با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت و برای حمایت از سلامتی جامعه به مدت دو هفته کارخانۀ خود را در شهر ساکاریا تعطیل می‌کند.
-در چارچوب تدابیر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ترکیه بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این کشور از جمله فروشگاه ًبوینر ً و ً وای کی ام ً که هزاران کارمند و صد‌ها شعبه در سراسر ترکیه دارند تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود پایان داده اند.

بسته شدن فروشگاهها و مغازه ها در ترکیه
فروشگاههای پوشاک ازجمله فروشگاههای زنجیره ایی ماوی جیپ و واکو تکستیل در ترکیه در مقابله با شیوع ویروس کرونا موقتا بسته شدند .
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ترکیه تا کنون در این کشور 191 مورد ابتلا به ویروس کرونا رویت شده و تعداد افرادی که از ابتلا به این ویروس جان باخته اند به 2 نفر رسیده است.
-ترکیه مرزهای خود را با یونان و بلغارستان بست .
 
هلند
وزیر بهداشت هلند روز چهارشنبه در نشست پارلمان درباره بحران کرونا غش کرد و به روی زمین افتاد.
برونو بروینز، 56 ساله، پشت تریبون در حال شنیدن پرسش‌ها بود که غش کرد، اما با کمک چند وزیر توانست ازجا برخیزد و پس از نوشیدن اندکی آب پارلمان را ترک کرد.
-شمار مبتلایان تایید شده به کرونا در هلند روز چهارشنبه با 346 مورد افزایش به دو هزار و 51 مورد رسید. تاکنون 58 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

آغاز قرنطینه خانگی در سراسر بوسنی
-قرنطینه خانگی در بوسنی از دیروز آغاز شد و دیشب برای نخستین بار مردم سراسر بوسنی و هرزگوین از ساعت 8 شب از پنجره ها و بالکن های منازل خود یک صدا با دست زدن و سوت و هلهله و شادی برای دست اندرکاران و کسانیکه در مراقبت های بهداشتی و درمانی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا سهیم هستند تشکر و قدردانی کردند.
                                                     

نظر شما