شناسهٔ خبر: 38905326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نظریه جنگ بیولوژیکی ویروس کرونا/ آیا آمریکا ویروس کرونا را ساخته است؟

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- همزمان با شیوع گسترده ویروس مرگبار کرونا در جهان، نظریه جنگ بیولوژیکی ویروس کرونا و احتمال تولید آن توسط آمریکا مطرح شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در تازه ترین اظهارنظر، "چاو لی جیان" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه چین، بر وجود دلایلی مبنی بر اینکه  آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) عامل انتشار ویروس کرونا در جهان است، تاکید کرد.
این دیپلمات چینی تاکید کرد: کوید - 19 (COVID-19) در سال 2015 توسط دانشمندان آمریکایی ایجاد شده است.
گفتنی است که آمریکا، همه اطلاعاتی را که درباره ویروس کرونا دراختیار دارد، در اختیار چین قرار داده است.
کارشناسان چینی در آرشیو مقاله ای منتشر شده در سال 2015 در مجله Nature Medicine را یافته اند که نشان می دهد دانشمندان آمریکایی توانسته اند که نوعی جدید از ویروس کرونا را ایجاد کنند که بر انسان تاثیر مستقیم می گذارد.

واکنش پامپئو به انتقاد چین درباره حمله بیولوژیک آمریکا با کرونا
«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به موضع‌گیری چین درباره اینکه ممکن است آمریکا عامل انتقال ویروس «کرونای جدید» به شهر «ووهان» برده باشد واکنش نشان داد.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا از چین خواسته از انتشار «شایعات عجیب و غریب» درباره ویروس کرونا خودداری کند.
وی با وجود این توضیحی درباره سئوالاتی که دولت چین پنجشنبه گذشته از آمریکا مطرح کرده ارائه نکرد.
دولت چین پنج‌شنبه از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری «کووید-19» بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند.
«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: «شروع [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»
وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»
او در مورد احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود، توضیحی نداد، اما در روزهای گذشته مقام‌های چینی در مورد اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید کرده‌اند.
هفته گذشته وزارت خارجه چین از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه از ویروس کرونا تحت عنوان «ویروس ووهان» یاد کرد، انتقاد کرد و اظهارات وی را در تضاد با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت خواند.
در پی این موضع‌گیری، وزارت امور خارجه آمریکا جمعه سفیر چین در واشنگتن را به دلیل اظهارات مقامات چینی درباره انتقال ویروس کرونا به ووهان توسط ارتش آمریکا فراخواند.

کرونا در دانشگاه کارولیانی شمالی آمریکا ساخته شده است
کارشناس ارشد سلاح‌های بیولوژیک با تاکید بر اینکه ویروس کرونا در دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا ساخته شده است، افزود: باید تحقیقات درباره همه کسانی که در این اقدام دست داشتند، انجام شود.
کارشناس ارشد سلاح‌های بیولوژیک اعلام کرد آزمایش‌های ساخت ویروس کرونا در دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا انجام شد.
اظهارات فرانسیس بویل رسانه‌های آمریکایی و عربی را به نشر دوباره اظهارات ژائو لی جیان سخنگوی وزیر خارجه چین سوق داد که در آن، آمریکا را به دست داشتن در ساخت ویروس کرونا از سال 2015 متهم کرد.
از زمان اعلام شناسایی ویروس کرونا در چین، سوال‌ها و تحلیل‌های زیادی درباره علل شیوع این ویروس مطرح شده است. موضوعی که بیش از دیگر مسائل مطرح شد، انتقال ویروس از خفاش به انسان بود. اما نظریه‌های دیگری هم درباره ویروس کرونا مطرح شد. یکی از این نظریه‌ها بر این مبناست که ویروس در چارچوب جنگ بیولوژیک است که در پی این نظریه، به این ویروس سلاح بیولوژیک گفته می‌شود.
با بررسی دقیق این نظریه، نام آمریکا به شکل رسواکننده‌ای مطرح می‌شود. به ویژه پس از آنکه مسئولان چینی ضمن متهم کردن آمریکایی‌ها به انتشار ویروس در ووهان، اعلام کردند این امکان وجود دارد که آمریکایی‌ها از این ویروس، برای هدف قرار دادن چین استفاده کرده باشند. فقط چین نبود که از جنگ بیولوژیک سخن گفت. به طوری که کارشناسان سلاح‌های بیولوژیک می‌گویند کرونا خارج از چارچوب ویروس‌هایی که به عنوان سلاح بیولوژیک ساخته شده اند، نیست.
همان طور که فرانسیس بویل کارشناس تسلیحات بیولوژیک فاش کرد ویروس کرونا در دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا ساخته شد.
فرانسیس بویل گفت «ویروس کرونا سلاح بیولوژیک است که از طریق اجرای آزمایش‌هایی روی ویروس سارس که در واقع سلاحی بیولوژیک است، در آزمایشگاه‌های دانشگاه کارولینای ساخته شد. به طوری که برای کرونا ویژگی‌هایی تعریف شد که می‌تواند از طریق هوا منتقل شود.»
بویل که قانون مبارزه با سلاح‌های بیولوژیک را وضع کرد، گفت فعالیت‌های آزمایشگاه‌های دانشگاه کارولینای شمالی بخشی از جنگ بیولوژیک است که در آزمایشگاه‌های موسوم به آزمایشگاه‌های بیولوژیک صلح سطح چهارم انجام می‌شود که 12 نوع از این آزمایشگاه‌ها در آمریکا وجود دارد.
وی خواستار تعطیلی این آزمایشگاه‌ها و اجرای تحقیقات درباره کسانی شد که در این جنگ دست دارند. مقصود وی، اداره دارو و غذای آمریکا و فرماندهی پزشکی ارتش آمریکا بود.
فرانسیس بویل گفت: «آزمایشگاه‌های دانشگاه کارولینای شمالی باید تعطیل و اسناد و مدارک باید حفظ شود و بایستی درباره هر فردی که در فعالیت‌های جنگ بیولوژیک مربوط به کرونا دست داشته است، تحقیقات انجام شود.»
 این داده‌ها نظریه جنگ بیولوژیک آمریکا را تقویت می‌کند. به ویژه که آمریکا در تجربه‌های پیشین دست داشته است. تجربه حملات سیاه زخم سال 2001 آن هم یک هفته پس از حمله سپتامبر، به منزله گواهی درباره دست داشتن دستگاه‌های پزشکی، سیاسی و امنیتی آمریکا در این جنگ است که به گفته کارشناسان در سطح تروریسم بیولوژیک بود.
 
رفتار آمریکا تأیید کننده نظریه توطئه ساخت کرونا توسط آمریکاست
 سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم درخواست آمریکا برای خرید شرکت آلمانی آن هم با مبلغی بسیار هنگفت به سبب در اختیار داشتن انحصاری واکسنی که قرار است برای درمان ویروس کرونا در این شرکت تولید شود تأیید کننده تئوری توطئه و تولید این ویروس به دست آمریکا دانست.
عطوان افزود: واشنگتن می‌خواهد این واکسن را تنها در اختیار دوستان و متحدان خود قرار دهد.
سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز رسانی می‌شود، در یادداشتی نوشت: دولت چین با واقعیت‌های جدیدی که بدان دست یافته است، تاکید کرد، آمریکا منبع اصلی ویروس جدید کروناست و این کشور عمدا از طریق مزدوران نهاد اطلاعات مرکزی آمریکا یعنی «سی آی ای» این ویروس را در چین منتشر کرده است.
ژائولی جیان سخنگوی وزرات خارجه چین روایت نخست خود را بار دیگر بیان کرد و دیروز از وجود مدارکی گفت که ثابت می‌کند، این ویروس را دانشمندان آمریکایی در سال 2015 اختراع و تولید کرده اند. مجله آمریکایی «نیچر مدیسن» هم در پژوهشی که در همان سال یعنی سال 2015 منتشر کرد، تاکید کرد: دانشمندان آمریکایی توانسته اند به نوع جدیدی از ویروس کرونا دست پیدا کنند که تاثیر خطرناکی بر زندگی انسان دارد.
این مجله نوشت: نظامیان آمریکایی که ماه اکتبر گذشته در دوره بازی‌های نظامی جهان در شهر ووهان با حضور و رقابت 10 هزار نیروی نظامی از سراسر جهان شرکت کرده بودند، این ویروس را به ووهان منتقل کردند.
عطوان نوشت: به خوبی می‌دانیم که یک جنگ لفظی و اتهامات متقابلی درباره انتشار ویروس کرونا میان آمریکا و چین وجود دارد و واشنگتن در پاسخ به اظهارات چند روز پیش سخنگوی وزارت خارجه چین این کشور را به ساخت ویروس کرونا در یکی از کارگاه هایش در شهر ووهان متهم کرد؛ اما تعداد کمی به این اتهامات آمریکا علیه چین توجه نشان دادند؛ زیرا تاریخ آمریکا و دولت آن مملوء از دروغ پردازی ها، برنامه‌های توطئه آمیز و انتشار بیماری هاست. افزون بر آن آمریکا با جنگ تجاری علیه چین به منظور ضربه واردن کردن به اقتصاد آن و کاهش میانگین رشد، این کشور را هدف قرار داده بود تا اقتصاد چین بر اقتصاد آمریکا برتری پیدا نکند و جایگاه نخست خود را در جهان از دست بدهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبلغی هنگفت و افسانه‌ای به شرکت آلمانی "کیورواک" پیشنهاد داد تا این شرکت را به آمریکا واگذار کند و نتایج آزمایش‌های پزشکی پیشرفته آن و این دستاورد علمی که در آستانه دستیابی به واکسن و داروی درمان قربانیان ویروس جدید کروناست، به طور انحصاری تنها در اختیار واشنگتن باشد. این پیشنهاد مالی تئوری توطئه را تأیید می‌کند؛ اما هورست زیهوفر وزیر کشور آلمان که بر صحت این اقدام (یعنی تولید داروی درمان کرونا) تأکید کرد گفت: «آلمان فروشی نیست» و کشورش می‌خواهد، این واکسن را تولید کند تا «همه مردم جهان از آن استفاده کنند».
وی همچنین تأکید کرد: این شرکت در سرزمین آلمان باقی خواهد ماند.
زمانی که می‌گوییم، پیشنهاد ترامپ تئوری توطئه را تأیید می‌کند، منظورمان این است که انحصار این واکسن در دست آمریکا بدین معناست که آمریکا و کشور‌ها یا ملت‌هایی که این واکسن به آن‌ها صادر خواهد شد، کنترل آن را به دست خواهند گرفت. این ملت و کشورها، دوست آمریکا یا مشخصا مزدور آن هستند؛ اما کشور‌های دشمن به این واکسن دسترسی نخواهند داشت و ملت‌های آن کشور‌ها هم در آینده مورد هدف کرونا قرار خواهند گرفت.
خدا را شاکریم که بحران کنونی کرونا ثابت کرد، چین با توجه به موفقیت‌های بزرگی که از نظر پزشکی و مدیریتی برای مقابله با کرونا و مهار زیان‌های آن طی مدتی بی سابقه به دست آورد، از آمریکا و کشور‌های اروپایی متعددی در این خصوص پیشرفته‌تر است. این در حالی است که نظام‌ها و نهاد‌های بهداشتی – درمانی کشور‌های غربی دچار سرگردانی شده اند. حتی اگر یک بار دیگر هم این ویروس در چین شیوع پیدا کند، این کشور به سبب تجربه کارآمدی که در این زمینه کسب کرده است، برای رویارویی با آن و نابودی اش آمادگی خواهد داشت.
در ادامه این یادداشت آمده است: سلاح بیولوژیکی در اصل غربی است و کرونا شاید یکی از ابزار‌های آن باشد. در این خصوص چه بسا بد نباشد، اخبار نشریات و شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و اروپا را که در سطح گسترده‌ای از دروغ پردازی‌ها منتشر شد، یاد آور شویم. اخباری که هدف از آن توجیه حمله به عراق و اشغال آن در سال 2003 بود. در این اخبار آمده بود: صدام حسین رئیس جمهور (معدوم) عراق احتمالا تروریست‌هایی را با کیف‌های سامسونت به لندن اعزام کرده بود تا محتوای این کیف‌ها یعنی ویروس‌ها را در خیابان آکسفورد در لندن یا منتهن در نیویورک منتشر کنند تا به کشته شدن ده‌ها یا صد‌ها هزاران نفر منجر شود.
دقیقا همین بحران از نظر پزشکی و بیولوژیکی در چین به وجود آمد و کشور‌های غربی در این خصوص خود را عقب کشیدند. این در حالی است که همه جوایز نوبل در این زمینه و دیگر زمینه‌های علمی به دانشمندان غربی داده می‌شود؛ اما جوایز سیاسی که به دانشمندان غربی داده می‌شود، در این چارچوب معیار نیست. چند بار این جایزه به دانشمندان چینی یا روسی داده شده است؟ اگر هم داده شود معمولا به دانشمندان چینی داده می‌شود که در کشور‌های غربی زندگی می‌کنند و ما فهرست بلندی از دانشمندان و ادبای کشور‌های عربی داریم که از دریافت این جوایز محروم شدند؛ زیرا کشور‌های غربی از مواضع این دانشمندان و ادباء درباره آمریکا، اروپا و اسرائیل رضایت نداشتند.
کارشناسان چینی داوطلبانه برای کمک به ایران و ایتالیا و هر کشوری رفتند که مورد هدف این ویروس قرار گرفته است و درخواست کمک کرده اند. این دانشمندان به صورت رایگان و به دور از هر گونه جوسازی تبلیغاتی وارد این کشور‌ها شده اند، این در حالی است که نشنیده ایم که حتی یک کارشناس آمریکایی به این کشور‌ها برود. بدتر اینکه ترامپ به هیچ وجه در این بحران با مردم ایران همدردی نکرد و تحریم شدید علیه این کشور را حتی به طور موقت برنداشت، آن هم در حالی که کشور‌ها برای همدردی و برای اینکه زندانیان به این ویروس مبتلا نشوند و به دور از خانواده‌های خود جانشان را از دست ندهند، آن‌ها را آزاد می‌کنند.
نکته آخر درباره تئوری توطئه که درباره آن مطمئن هستیم به مطالبی ارتباط دارد که در نشریات آن‌ها را می‌خوانیم و در شبکه‌های تلویزیونی شاهد آن هستیم و خلاصه آن این است که بیشتر دولت‌های اروپایی اولویت را به درمان جوانان می‌دهند و بی رحمانه سالخوردگان بالای 60 یا 70 سال را با سرنوشتشان تنها می‌گذارند. گویی می‌خواهند بگویند، درصد بالایی از مردمشان که بازنشسته هستند و تقریبا 30 درصد ساکنان کشور را شامل می‌شوند در تولید نقشی ندارند و باری بر دوش کشور و خدمات بهداشتی- درمانی هستند. من وجود این توطئه را در زمان هیمنه سرمایه داری راست گرای متوحش بعید نمی‌دانم.
عطوان در پایان نوشت: طی هفته‌ها و ماه‌های آینده واقعیت‌های بسیاری برملا خواهد شد. خدا را شاکریم که چین و دیگر کشور‌ها کارشناسانی دارند که جایگزین کارشناسان غربی است و امکان دارد آن‌ها حلقه نجات را به وجود بیاورند یا اینگونه امیدواریم.
 
اهداف آمریکا در استفاده از کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیک
ناظران بر این باورند دولت آمریکا پس از آنکه با ویروس کرونا در میان ملت‌ها رعب افکنی کرد و به اهداف خارجی خود دست یافت، از آزمایش واکسن کرونا روی افراد خبر داد و در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش، آمریکا میلیارد‌ها دلار سود خواهد کرد.
شبکه تلویزیونی الاتجاه با اعلام این مطلب گزارش داد سؤالات زیادی درباره اعلام آمریکا مبنی بر آغاز آزمایش نخستین واکسن آزمایشی روی افراد مبتلا به کرونا مطرح می‌شود؛ آن هم در حالی که چین اعلام کرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ویروس کرونا به عنوان سلاح بیولوژیک علیه رقبای خود استفاده می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که هدف از شیوع این ویروس، تحقق اهداف اقتصادی آمریکا بوده است.
علی رسولی گزارشگر این شبکه گزارش داد: دونالد ترامپ بدون استفاده از جنگنده‌ها و موشک‌های قاره پیما، در برهه‌ای کوتاه با استفاده از سلاح بیولوژیک به نام ویروس کووید 19، موفق شد به اقتصاد قدرت‌های بزرگ ضربه بزند؛ ویروسی که در ابتدا در آزمایشگاه‌های مشترک کشور‌های متعدد تحت نظارت آمریکا ایجاد شد، اما در ابتدای سال کنونی، به یکی از ابرقدرت‌ها و رقیب آمریکا یعنی چین آسیب وارد کرد.
در پی شیوع این ویروس، مقامات چین موفق به کنترل آن نشدند و به بسیاری از کشور‌های جهان راه یافت و آمار قربانیان این ویروس همچنان در حال افزایش است تاجاییکه کادر‌های پزشکی در زمینه ساخت واکسنی برای این بیماری ناتوان هستند.
ناظران بر این باورند که پس از رعب افکنی دولت ترامپ میان مردم برای تحقق اهداف اقتصادی در سطح خارجی و همچنین دریافت 50 میلیارد دلار از کنگره برای مقابله با ویروس، اکنون آمریکا از قصد خود مبنی بر آزمایش نخستین واکسن روی مبتلایان به کرونا در مرکز تحقیقاتی کایزر واشنگتن خبر داد.
این خبر سؤالاتی به دنبال داشت که ادله نظریه کرونا به عنوان سلاح بیولوژیکی آمریکا را تقویت می‌کند. این بدان معناست که در صورت موفقیت آمیز بودن واکسن کرونا، آمریکا سود‌هایی به ارزش میلیارد‌ها دلار سود خواهد کرد و همین موضوع نشان می‌دهد کرونا ساخته آمریکا با هدف کسب سود مالی بوده است.



نظر شما