شناسهٔ خبر: 38904490 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اخبار کرونا در ایران/ابتلای تعدادی از پزشکان گلستانی به کرونا/بانوی ۱۰۳ ساله کرونایی مرخص شد

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان یزد را ۴۲۶ نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: ابراهیم سلمانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گروه اطلاع رسانی کرونا استان یزد با اشاره به اعلام وزارت بهداشت در زمینه مبتلایان به کرونا در سطح کشور بر اساس آخرین نتایج آزمایشات اظهار داشت: آمار مبتلایان به یزد تا ساعت ۱۴ امروز به ۴۲۶ نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: جواب آزمایش ۴۹ نفر از این افراد طی ۲۹ ساعت گذشته مثبت شده به این معنا که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر به مجموع بیماران کرونایی استان یزد افزوده شده است.

سلمانی با تاکید بر اینکه مردم باید همچنان توصیه‌ها را جدی بگیرند، افزود: مردم تلاش کنند با خودداری از ترددهای بی مورد و غیرضروری، کادر درمان استان یزد را در ریشه کنی و مقابله با کرونا همراهی کنند.

آخرین اخبار کرونا در کرمان| از بستری ۱۱۳۴ بیمار حاد تنفسی تا فوت ۱۲ کرونایی در کرمان
سخنگوی علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی در استان هزار و ۱۳۴ بیمار حاد تنفسی بستری شدند گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در کرمان به ۱۲ مورد رسید.

مهدی شفیعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان با اشاره به آخرین آمار و وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان اظهار داشت: از 67 مورد تست رسیده به آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کرمان 19 مورد قطعی جدید ابتلا به کووید 19 در استان کرمان مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کروناویروس در استان کرمان رو به افزایش است تصریح کرد: اپیدمی ویروس در استان در وضعیت بحران است و اگر رعایت نکات توصیه شده انجام نشود افزایش بیشتری از مبتلایان به کرونا را خواهیم داشت.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه تعداد مبتلایان کرونایی در استان در مجموع به 116 مورد رسیده است گفت: از 19 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در استان کرمان، 14 مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و 2 مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تا به امروز دو فوتی جدید داشتیم که یک مورد مربوط به کرمان و یک مورد مربوط به شهربابک بوده است افزود: 10 نفر از روز گذشته با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان مرخص شده و دوران نقاهت را می‌گذرانند.

شفیعی با اشاره به اینکه از بیماران کرونایی بستری در استان سه مورد در آی سی یو بستری هستند گفت: از 19 مورد جدید مبتلا به کرونا در استان کرمان 10 نفر مرد و 9 بیمار زن هستند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی در موارد جدید ابتلا به کرونا ویروس بالای 67 سال است افزود: باید مراقبت کرد و در روزهای پایانی سال به دیدار سالمندان نرویم چرا که خطر کرونا بزرگسالان را بیشتر تهدید می‌کند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه یکی از مبتلایان به کرونا در موارد جدید به دلیل سفر بوده است که خانواده را درگیر کرده ادامه داد: سه عضو این خانواده امروز به کروناویروس مبتلا هستند.

وی با عنوان اینکه طی روز گذشته تا امروز 60 بیمار شدید تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 49 نفر مشکوک بودند و که از آنها تست گرفته شده است گفت: هزار و 134 مورد بیمار حاد تنفسی از ابتدای اپیدمی در بیمارستان‌های کرمان بستری شدند که از این تعداد 621 مورد مشکوک بودند که از آنها نمونه‌گیری شده است.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر 52 بیمار در بیمارستان‌های استان به سبب کرونا بستری هستند افزود: مجموع فوتی‌های کرونایی کرمان به 12 مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا در استان تاکنون 43 بیمار کرونایی از بیمارستان‌ها مرخص شده و بهبود یافتند گفت: از دو مورد فوتی جدید یک مورد خانم و یک مورد آقا بوده است که هر دو مسن بوده و بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماران کرونایی طبق دستورالعمل حداقل باید در مدت 14 روز در محیط ایزوله تحت درمان باشند تصریح کرد: این‌گونه نیست بیماری که از بیمارستان ترخیص می‌شود در سلامت کامل است و ناقل کرونا نیست.

وی با بیان اینکه این بیمار باید 10 تا 14 روز کامل در خانه نیز در یک محیط ایزوله و جدای از سایر اعضای خانواده باشد گفت: کنترل شیوع کرونا با همکاری مردم ممکن می‌شود و اگر مردم رعایت نکنند فاجعه خواهیم داشت.

شفیعی با ابراز اینکه همچنان از مردم تقاضا داریم که از هر گونه تجمع اکیدا خودداری کنند افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرید و در خانه بمانید.

وی با عنوان اینکه کادر درمانی استان نیز این روزها به‌شدت درگیر است و این انسانها هم دچار خستگی خواهند شد و باید مراعات حال آنها را هم بکنیم گفت: از 19 مورد جدید مبتلا به کووید 19 در استان دو مورد از پرسنل بیمارستانی هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه ویروس کرونا در سطح شهر در گردش بوده و امروز خانه امن‌ترین مکان در مقابل ویروس است گفت: اگر رعایت نکنیم روزی خواهد رسید که دیگر خانه هم امن نیست.

 

ابتلای تعدادی از پزشکان گلستانی به کرونا / پذیرش بیماران کرونایی در ۱۱ بیمارستان
گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند و متأسفانه حدود ۱۸ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص ما در بیمارستان‌ها به این بیماری مبتلا شدند.

عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: در حال حال حاضر 11 بیمارستان کار پذیرش بیماران کرونایی را انجام می‌دهد و از ابتدای اسفندماه امسال تا کنون نیز 3 هزار و 197 بیمار در این بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی گفت: از این تعداد 2 هزار و 289 نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شدند و متأسفانه 82 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در همین مدت از 896 جواب آزمایشی که به دست ما رسیده 331 مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا در استان شناسایی شده و تست 565 نفر منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به فعالیت بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در گرگان افزود: هفته قبل پیک بیماری را در استان داشتیم و افراد زیادی در بیمارستان‌ها بستری شدند، از قبل هم درخواست بیمارستان صحرایی را داده بودیم و در حال حاضر با همکاری سپاه یک بیمارستان صحرایی و مرکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی در مجموعه هتل ورزش استان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه ظرفیت پذیرش 250 بیمار را دارد، گفت: کسانی که از بیمارستان‌های شهید صیادشیرازی و 5 آذر مرخص می‌شوند برای گذراندن دوران نقاهت به این مرکز انتقال داده می‌شوند. در عین حال کسانی که تمایل ندارند در این مرکز باشند در منزل نگهداری و قرنطینه خواهندشد.

فاضل با اشاره به تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری برای مقابله با کرونا افزود: در پیک شیوع این بیماری تعدادی از متخصصان ما حدود 18 نفر که در خط اول درمان بودند و عمدتا متخصصان و فوق تخصص‌های عفونی‌ و داخلی را شامل می‌شدند به این بیماری مبتلا شدند و خوشبختانه خیلی از این افراد دوره بیماری را گذراندند و در حال بازگشت بر سر کار هستند. البته کسانی که تخصص درمان این بیماری را نداشتند و فوق تخصص رشته‌های دیگر و جراح بودند برای کمک به کادر درمانی استان اعلام آمادگی کردند و به عنوان پزشکی که می‌توانند به درمان بیماران کرونایی کمک کنند مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت در صیاد، 5 آذر و دزیانی به‌کارگیری شدند.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز پزشکان مرتبط با درمان کرونا به خصوص متخصصان عفونی، داخلی و متخصصان ریه مطب‌های خود را باز نگه داشته‌اند و روزانه به بیماران خدمات می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تأکید بر رعایت نکات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی از سوی مردم خاطرنشان کرد: قدرت سرایت این بیماری سریع و روش‌های انتقال آن متنوع است و متأسفانه شیوع زیادی در گلستان دارد، اگر مردم رعایت نکنند شرایط بدتر خواهد شد. در حال حاضر مقداری به کنترل رسیدیم اما ترس ما این است که این شرایط حباب باشد. به طور قطع اگر مردم توصیه‌ها و هشدارها را جدی نگیرند و رعایت نکنند اتفاقات بدتری را در هفته‌های آینده پیش رو خواهیم داشت

آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی به ۷۵۹ نفر رسید / ثبت ۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا
رئیس علوم پزشکی اراک با بیان اینکه آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی به ۷۵۹ نفر رسید از ۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.

آمارها نشان می‌دهد بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس کرونا هستند و برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس تلاش می‌کنند، در کشور ما هم با شیوع این ویروس و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس تمهیدات و اقدامات مقابله با این ویروس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای تامین نیاز مراکز درمانی انجام شده است.

این روزها اخبار کرونا و آمارمبتلایان به این ویروس، آمار بهبود یافتگان و اقداماتی که برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه وجود دارد اخبار مهم کشور محسوب می‌شود و مردم نیز پیگیری می‌کنند اما در کنار این اخبار، شایعات فضای مجازی درباره کرونا نیز وجود دارد که در آرامش مردم تاثیرگذار هستند.

در کنار شایعات فضای مجازی مردم باید با افزایش آگاهی و اطلاعات از منابع موثق آرامش خود را حفظ کنند و با رعایت نکات بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری داشته باشند زیرا علاوه‌بر سلامت جسمی سلامت روحی و روانی هم مهم است که ارائه آمار دقیق، جامع و درست مسئولان کمک شایانی به این آرامش بخشی می‌کند.

"سیدمحمد جمالیان" رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: از ظهر دیروز تا امروز و براساس نتایج آزمایشگاهی، 47 مورد جدید ابتلا به کووید 19(کروناویروس جدید) در استان شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 759 نفر رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه 362 نفر از بیماران کووید 19 در استان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز درحال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تشریح آمار مبتلایان به کووید 19 در استان مرکزی تا ظهر امروز تصریح کرد: این تعداد مبتلا به کرونا در استان شامل 248 مورد در ساوه، 469 مورد در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و 42 مورد در خمین و 17 مورد وارده از استان‌های دیگر می‌شود.

جمالیان با اشاره به تفکیک شهرستانی موارد جدید مبتلایان به کووید 19 در 24 ساعت گذشته بیان کرد: 6 مورد از مبتلایان جدید در ساوه، 40 مورد در شهرستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک، یک مورد در خمین و صفر مورد وارده از استان‌های دیگر بوده است.

 

۲۵ بیمار کرونایی دیگر در خوزستان شناسایی شدند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته استان خوزستان ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس تشخیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان پو در این رابطه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته استان خوزستان ۲۵ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس تشخیص داده شده که این تعداد به تفکیک ۸ مورد در اهواز، ۵ مورد آبادان، دزفول و ایذه هر کدام ۳ مورد، ماهشهر ۲ مورد و شهرستان‌های باوی، خرمشهر، شوش و رامهرمز هر کدام یک مورد بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲۵ نفر در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند و تاکنون از ۳۳۱ مورد ابتلای قطعی استان ۱۶۳ نفر بهبود یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان از فوت ۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد فوت‌شدگان این بیماری در خوزستان به ۴۳ نفر رسید.

آخرین اخبار کرونا در کرمان| آمار کرونایی‌های به ۱۱۶ رسید / ابتلای ۱۹ بیمار دیگر
گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ابتلای ۱۹ بیمار دیگر در استان به کووید ۱۹ خبر داد و گفت: آمار مبتلایان کرونا در کرمان به ۱۱۶ نفر رسیده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویروس کرونا در سطح جامعه وجود دارد و در گردش است اظهار داشت: متاسفانه عده زیادی با علائم خفیف به کرونا مبتلا هستند که ممکن است خودشان هم خبر نداشته باشند اما ناقل ویروس هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما فقط آمار افرادی را داریم که به بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند افزود: عده زیادی هم هستند که هنوز مراجعه نکردند اما بیماری را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که در صورت مشاهده علائم و نشانه‌های بیماری به نزدیکترین مرکز درمانی نزدیک خانه خود مراجعه کنند و اگر نیاز باشد ارجاع داده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از چرخیدن و حضور غیرضروری در سطح شهر با جدیت خودداری کنند گفت: ویروس کرونا در سطح شهر در گردش است و به‌سادگی منتقل می‌شود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه در شب چهارشنبه آخر سال قرار داریم و تاکید ما بر عدم حضور افراد در تجمعات و سطح جامعه است افزود: بیمارستان‌های ما در آماده باش هستند و تقاضای ما همکاری و همراهی خود مردم است.

وی از ابتلای 19کرمانی دیگر به کووید 19 خبر داد و گفت: با احتساب این افراد که تست آزمایش آنها مثبت اعلام شده تعداد کرونایی‌های استان به 116 نفر رسیده است.

وی با عنوان اینکه زمان تشخیص کرونا در فرآیند درمانی بیمار در بیمارستان اثری ندارد گفت: بیمار به محض اینکه وارد بیمارستان می‌شود تحت درمان قرار می‌گیرد و ما منتظر جواب آزمایشگاه نمی‌مانیم.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه نظافت و شست‌وشوی دست‌ها مورد تاکید است و چاره‌ای جز کم کردن زنجیره انتقال ویروس در سطح شهر نداریم افزود: میزان گردش ویروس در جامعه را به هر طریقی که می‌شود باید کم کرد تا از شیوع آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه برای کنترل ویروس از هرگونه تجمعی باید خودداری کرد و بهترین راه ماندن در خانه است گفت: ماسک در استان در حال تولید است و تحت نظارت علوم پزشکی باید توزیع می‌شود چرا که ماسک‌های تولیدشده باید استاندارد لازم را داشته باشد.

 

تعداد مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به 631 نفر رسید/ افزایش 63 نفری آمار مبتلایان طی 48 ساعت

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی به 163 نفر رسید.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مطابق نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز سه‌ شنبه 27 اسفندماه، هزار و 178 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 16 هزار و 169 نفر رسید.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی نیز تا ظهر امروز، با 63 نفر افزایش به 631 تن رسید که ۴۰۸ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۲۳ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

همچنین طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ۳۰ بهمن ماه تا 9 صبح امروز، در مجموع 3 هزار و 397 بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد هزار و 946 نفر متعلق به مشهد و ۱۲ شهر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۸۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد و پس از آن نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌ جام و تربت حیدریه با ۴۲ و ۴۱ بیمار در رده‌های بعدی شیوع کرونا در خراسان رضوی قرار دارند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار با رتبه پنجم و گناباد با رتبه ششم در خراسان رضوی، به ترتیب ۳۶ و ۱۹ نفر است.

تاکنون 2 هزار و 58 بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری بودند بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند که هزار و 105 نفر آنها در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشش دارد طی این مدت 616 نفر بوده که 368 نفر آنها با دریافت خدمات درمانی سلامتی خود را بازیافته‌اند.

302 نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تحت معالجه قرار گرفتند که 239 نفر آنها تاکنون بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت 171 بیمار حاد تنفسی داشته که 102 نفر آنان تاکنون درمان شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

شمار افراد بستری مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد 141 نفر است که تاکنون 117 نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام نیز 114 نفر به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه 85 نفر آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌اند.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیر ضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌است.

امکان پاسخ قطعی آزمایش کرونا در چهارمحال و بختیاری مهیا می‌شود/ آمار مبتلایان به ۵۴ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به زودی ظرف دو روز آینده ، امکان پاسخ قطعی آزمایش کرونا در چهارمحال و بختیاری مهیا می‌شود.

مجید شیرانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم‌ در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به تایید قطعی ابتلا به کرونا در آزمایشگاه تهران، و ترافیک و تعدد آزمایشات، نتایج با تاخیر اعلام می شود.

وی با اشاره به اعلام موارد منفی از چند روز گذشته با استقرار آزمایشگاه غربالگری در استان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده توسط وزارت بهداشت و توانایی پرسنل و تجهیزات مناسب در استان، تایید نهایی برای آزمایشات کرونا نیز در استان ظرف دو روز آینده امکان پذیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تا کنون 300 بیمار با علائم مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند که 54 مورد مثبت قطعی اعلام شده‌اند.

شیرانی با اشاره به اینکه 31 نفر از مبتلایان قطعی به کرونا ترخیص شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 62 نفر با علائم حاد تنفسیدر بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت و درمان هستند.

وی تاکید کرد: تعداد افراد فوت شده در استان در اثر ابتلا به کووید 19 در حال حاضر 8 نفر است.

شیرانی با اشاره به اینکه این ویروس با قدرت سرایت بالا یک‌ هشدار جدی است و تاکنون هیچ‌ واکسن و داروی قطعی برای آن شناسایی نشده است، گفت: همبستگی اجتماعی، رعایت بهداشت و عدم‌ تجمع در مکان‌های عمومی همچنان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس سفارش می شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تاکید کرد: سرپرستان خانوار که برای تعطیلات عید به استان بازمی‌گردند علاوه بر کنترل در مبادی ورودی و ارجاع به مراکز درمانی درموارد مشکوک، این سرپرستان خانوار می‌توانند به سامانه http://salamat.gov.ir مراجعه و با تکمیل پرسشنامه، سلامتی خود و خانواده خود را تامین کنند.

شیرانی خاطرنشان کرد: مردم‌ استان با ورود به این سامانه و تکمیل موارد مورد نیاز می‌توانند مراقبین سلامت را در روند پیشگیری، شناسایی و مراقبت در مقابل بیماری کرونا یاری دهند.

 

تعداد بیماران کرونایی در یزد به ۴۲۶ نفر رسید ‌
با وجودی که تعداد بیماران کرونایی در یزد به ۴۲۶ نفر رسید، کرونا همچنان برای برخی افراد یک شوخی است.

با اعلام رسمی آمار مبتلایان به کرونا در کشور و به تفکیک استان‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تاکنون، 49 نفر دیگر در استان یزد به کرونا مبتلا شدند.

بر این اساس و با افزوده شدن این تعداد به آمار استان یزد، تاکنون 426 نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شده‌اند و همچنان تعداد قابل توجهی افراد مشکوک هم در یزد شناسایی شده‌اند.

از بین افرادی که به این بیماری در استان مبتلا شده‌اند، متاسفانه تاکنون 37نفر جان خود را از دست داده‌اند.

با توجه به شیوع گسترده این بیماری در استان، لازم است مردم بیش از پیش نسبت به درخانه ماندن توجه لازم را داشته باشند تا بتوانند جلوی شیوع این ویروس در استان را بگیرند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان اصفهان به ۱۳۷۶ نفر رسید
با ثبت ۷۵ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان اصفهان شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۷۶ نفر رسید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 24 ساعت گذشته 75 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید 19 در استان اصفهان ثبت شده است.

به این ترتیب مجموع موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان به 1376 مورد رسید.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1178 مورد جدید ابتلا به کووید 19 (کرونا ویروس جدید) در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 16 هزار و 169 نفر رسید.

متأسفانه از بین بیماران جدید شناسایی شده، 125 نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید 19 در کشور تا امروز (27 اسفند 98) به 988 نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون 5389 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در فارس 326 نفر شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۳۱ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد و گفت: شمار مبتلایان کرونا در استان فارس به 326 رسید.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۳۲۶ نفر رسیده است.

وی افزود: از موارد شناسایی شده ۵۸ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان فارس جان خود را از دست داده اند.

همتی از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن، در جهت ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند.

وی تاکید کرد برای استفاده از این سامانه به همراه داشتن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه الزامی است.

تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در استان زنجان به 241 نفر رسید

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد بیماران قطعی مبتلا به بیماری کووید 19 به 241 نفر رسیده است که 25 نفر از این آمار طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.
با افزایش 25 نفری آمار بیماران مبتلا به کووید 19، تعداد این بیماران در استان زنجان به 241 نفر رسیده است.

شیوع کرونا ویروس در استان زنجان اندکی دیرتر از استان‌های دیگر آغاز شد و تقریبا جزو چند استان آخری بود که فراگیری در آن آغاز شد و بر اساس اعلام مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی با وجود قرار گرفتن در وضعیت قرمز به سمت شیب تند فراگیری در حرکت است چرا که با وجود خطر همه گیری موضوع توسط مردم آنچنان جدی گرفته نشده و تجمعات در مراکز شدید بعد از اعلام مشاهده می‌شود.

این در حالی است که بر اساس آمار اعلم شدن توسط سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار این بیماران در کشور به 16 هزار و 169 نفر رسیده است.

به گفته جهانپور از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و 178 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و 5 هزار و 389 نفر هم بهبودی یافته‌اند.

متاسفانه 125 نفر از بیماران جان خود را طی 24 ساعت گذشته از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید19 در کشور به 988 مورد رسید.

موارد جدید بیماران کووید19 در کشور به تفکیک استان:

تهران: 273
مازندران: 59
اصفهان: 75
قم: 29
گیلان: 45
البرز: 116
مرکزی: 47
سمنان: 33
قزوین: 26
آذربایجان شرقی: 78
یزد: 49
خوزستان: 25
گلستان: 30
فارس: 31
آذربایجان غربی: 34
اردبیل: 19
کردستان: 2
خراسان شمالی: 3
کرمانشاه: 9
هرمزگان: 6
خراسان جنوبی: 12
همدان: 11
کرمان: 19
ایلام: 7زنجان: 25

سیستان و بلوچستان: 11
چهارمحال و بختیاری: 2
بوشهر: 4
خراسان رضوی: 63
لرستان: 35

تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان به 116 نفر رسید

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اعلام ۱۹ مورد جدید ابتلای به کروناویروس، تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سطح استان کرمان به ۱۱۶ نفر رسید.
مهدی شفیعی اظهار داشت: با اعلام ۱۹ مورد جدید ابتلای به کروناویروس، تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سطح استان کرمان به ۱۱۶ نفر رسید.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان عنوان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ مورد با بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۴۹ مورد شک به ویروس کرونا داده شد که از این تعداد تست ۱۹ نفر مثبت شد که از نظر جنسیتی ۱۰ مرد و ۹ خانم هستند.

وی اضافه کرد: از این موارد جدید، ۱۵ مورد آن مربوط به دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان که عمده آنها در شهر کرمان هستند و دو مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

شفیعی تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان جدید بالای ۶۷ سال سن است که از موارد جدید تست دو نفر از پرسنل درمانی نیز مثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر با حال خوب ترخیص شده‌اند.

شفیعی ابراز داشت: از ابتدای اپیدمی کووید ۱۹ تاکنون یک هزار و 134 مورد با عنوان بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۶۲۱ مورد شک به کرونا داده شد که از مجموع تست‌هایی که افراد گرفته شد با احتساب موارد سرپایی(کادر درمان) که ۶۹۷ مورد بود، ۱۱۶ مورد آن مثبت اعلام شده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۸۲ مورد رسید
سخنگوی ستاد بحران کرونا دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۲۷ اسفندماه تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۸۲ مورد رسید که تاکنون 8 نفر جان خود را از دست داده اند.

دکتر سیدمهدی طباطبایی افزود: تعداد موارد جدید مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا از دیروز تا امروز در استان سیستان و بلوچستان 11 مورد که در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 9نفر، علوم پزشکی زابل 1 نفر و علوم پزشکی ایرانشهر 1 نفر می باشد.

وی اظهار داشت: موارد فوق صرفا شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است که توسط پزشکان متخصص تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته اند.

آمار ابتلا به ویروس کرونا در ایلام ۱۱۰ نفره شد/ دو ‌فوتی در ۲۴ ساعت گذشته
گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با احتساب ۱۰۳ مورد مثبت کرونا در روزهای گذشته و ۷ مورد مثبت جدید از ظهر دیروز تا امروز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا به ۱۱۰نفر رسید.

محمد کریمیان در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: با احتساب 103 مورد مثبت کرونا در روزهای گذشته و 7 مورد مثبت جدید از ظهر دیروز تا امروز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا به 110 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این افزایش مربوط به ورود کرونا به شهرستان ملکشاهی بوده است که در 24 ساعت گذشته به رغم آن که این شهرستان در وضعیت سفید بوده است متاسفانه امروز آلودگی در شهرستان مثبت گزارش شده است.

وی در ادامه یادآور شد، آمار فوتی‌ها در 24 ساعت گذشته دو مورد بوده است که تجمیع فوت شدگان براثر کرونا ویروس در ایلام به 8 نفر رسیده است.

وی شهرستان‌های ایوان و ایلام را در شرایط قرمز و سایر شهرستان‌ها را در شرایط زرد و در حال جهش به سمت قرمز عنوان کرد و گفت: بی توجهی به هشدارها و عدم اعمال محدودیت‌ها موجب شیوع رو به رشد این ویروس در ایلام است.

کریمیان نقش عوامل پیشگیرانه در شیوع کرونا ویروس را متذکر و یادآور شد: تنها واکسن کرونا ویروس ماندن در خانه و با ماندن در خانه، عدم حضور در تجمعات، شستن دست و رعایت نکات بهداشتی قطع زنجیره شیوع این بیماری است.

پیشگیری و قرنطینه خود خواسته شهروندان، پرهیز از تردد شهروندان و عدم حضور در مناطق و تجمعات راهکار پیشگیری از کرونا ویروس بوده که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: عاجزانه می‌خواهم که درخانه بمانند تا زنجیره شیوع قطع شود.

آمار ابتلا به ویروس کرونا در ایلام ۱۱۰ نفره شد‌
گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با احتساب ۱۰۳ مورد مثبت کرونا در روزهای گذشته و ۷ مورد مثبت جدید از ظهر دیروز تا امروز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا به ۱۱۰نفر رسید.

محمد کریمیان در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: با احتساب 103 مورد مثبت کرونا در روزهای گذشته و 7 مورد مثبت جدید از ظهر دیروز تا امروز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا به 110 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این افزایش مربوط به ورود کرونا به شهرستان ملکشاهی بوده است که در 24 ساعت گذشته به رغم آن که این شهرستان در وضعیت سفید بوده است متاسفانه امروز آلودگی در شهرستان مثبت گزارش شده است.

وی در ادامه یادآور شد، آمار فوتی‌ها در 24 ساعت گذشته دو مورد بوده است که تجمیع فوت شدگان براثر کرونا ویروس در ایلام به 8 نفر رسیده است.

وی شهرستان‌های ایوان و ایلام را در شرایط قرمز و سایر شهرستان‌ها را در شرایط زرد و در حال جهش به سمت قرمز عنوان کرد و گفت: بی توجهی به هشدارها و عدم اعمال محدودیت‌ها موجب شیوع رو به رشد این ویروس در ایلام است.

کریمیان نقش عوامل پیشگیرانه در شیوع کرونا ویروس را متذکر و یادآور شد: تنها واکسن کرونا ویروس ماندن در خانه و با ماندن در خانه، عدم حضور در تجمعات، شستن دست و رعایت نکات بهداشتی قطع زنجیره شیوع این بیماری است.

پیشگیری و قرنطینه خود خواسته شهروندان، پرهیز از تردد شهروندان و عدم حضور در مناطق و تجمعات راهکار پیشگیری از کرونا ویروس بوده که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: عاجزانه می‌خواهم که درخانه بمانند تا زنجیره شیوع قطع شود.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قم به ۱۰۵۲ نفر رسید
گروه استان‌ها ـ قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعداد افرادی که تا به امروز در قم به ویروس کرونا مبتلا و ثابت‌شده است، هزار و ۵۲ نفر هستند.

علی ابرازه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تعداد افرادی که تا به امروز در قم به ویروس کرونا مبتلا و ثابت‌شده است، هزار و 52 نفر هستند.

وی تأکید کرد: تا ساعت 14 امروز سه‌شنبه 27 اسفند 762 تن از مردم در مراکز درمانی کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی قم بستری هستند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین طی شیفت صبح امروز 63نفر از بیمارستان‌ها در قم ترخیص شدند.

ابرازه ادامه داد:‌ از همشهریان درخواست می‌کنیم مراعات حال پزشکان و پرستاران را کرده و در چهارشنبه آخر سال باری به دوش این عزیزان نگذارند.


ابتلا ۷۵ نفر دیگر به ویروس کرونا در استان اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:با اضافه شدن ۷۵ نفر به جمع مبتلایان کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان اصفهان به بیش از هزار و ۳۷۶ نفر رسیده است.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با اضافه شدن ۷۵ نفر به جمع مبتلایان کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون شمار مبتلایان به این ویروس در استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) به بیش از هزار و ۳۷۶ نفر رسیده است.

آرش نجیمی با اشاره به فوت ۶۳ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا گفت: در بین این افراد بانوی ۳۴ ساله باردار بود که دیروز در یکی از مراکز درمانی اصفهان جان باخت.

او با اشاره به اینکه ۹ کودک کمتر از پنج سال در استان اصفهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند، افزود: سرعت رشد ابتلا به کرونا در اصفهان با تهران برابری می‌کند و این استان در وضعیت هشدار جدی قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست: با مشارکت بیشتر در رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه این بیماری را مهار کنند.


تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۳۲۴ نفر رسید / ۲۷ نفر جان باختند
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۳۲۴ نفر رسیده، گفت: تاکنون فوت قطعی

محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در لرستان اظهار داست: آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در این استان به ۳۲۴ نفر رسید‌ه‌است.

وی افزود: تا کنون ۱۰۳۱ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده‌است که از این تعداد ۹۳۱ نمونه پاسخ داده شده و از این تعداد مورد ۳۲۴ مورد مثبت و ۶۰۷ مورد منفی بوده‌است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان عنوان کرد: تاکنون فوت قطعی ۲۷ نفر از هم‌استانی‌ها بر اثر کرونا ثبت‌شده و ۱۵ نفر فوتی نیز نتیجه آزمایش آن‌ها از طریق آزمایشگاه مرجع منفی اعلام شده‌است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها بیان کرد: در الشتر ۹۹ بیمار، خرم‌آباد ۸۰، بروجرد ۴۲، ازنا ۲۰، دورود ۲۵، دلفان ۳۷، کوهدشت ۸، دوره و چگنی ۳ نفر، الیگودرز ۵ نفر، سپیددشت یک نفر، پلدختر ۲ نفر و در رومشکان نیز ۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

نیکبخت با بیان اینکه تعداد مبتلایان در برخی شهر‌های استان لرستان طی روز‌های اخیر در حال افزایش است، گفت: مردم باید به توصیه‌های بهداشتی بیشتر دقت کنند و در خانه بمانند، ولی متأسفانه علی‌رغم تمام تلاش‌های مسئولان و هشدار‌های بهداشتی مردم در برخی شهرستان‌ها هنوز هشدار‌ها را جدی نمی‌گیرند و آمارمبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان‌ها رو به افزایش است.


فوت ۱۷ نفر بر ابتلا به کرونا ویروس در آذربایجان غربی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از فوت ۱۷ نفر بر ابتلا به کرونا ویروس خبر داد.

فوت ۱۷ نفر بر ابتلا به کرونا ویروس در آذربایجان غربیجواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ نفر به تعداد مبتلایان و سه نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده‌است.


۲۶ نفر دیگر در قزوین به جمع مبتلایان به کرونا پیوستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با افزوده شدن ۲۶ نفر تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۴۷۳ نفر رسید.

نجاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ،گفت: از دیروز تا کنون ۲۶ نفر به تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شده اند و در نهایت تا کنون آزمایش ۴۷۳ نفر مثبت بوده است.

نجاری افزود: در مجموع ۳۴۵ بیمار به علت بیماری حاد تنفسی شدید بستری شده اند.

به گفته او، ۷۰ نفر هم دیروز با این مشکل در بیمارستانی استان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون از بین مبتلایان به کرونا ۵۳ نفر جان باخته اند.

نجاری افزود: ۲۰ نفر هم که به بیماری کرونا مشکوک بوده اند فوت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مردم خواست برحسب ضرورت به بیمارستان مراجعه کنند چراکه بیمارستان‌ها کانون کرونا ست.

او گفت: ۱۷ مرکز ۱۶ ساعته در سایت معاونت علوم پزشکی به صورت شبانه روزی در حال غربالگری و پاسخگویی به مردم است.

وی اظهار داشت: تاکنون نمونه آزمایشگاهی ۸۹۶ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۳۰۰ نفر شامل ۳۳ درصد مثبت بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تاکنون ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند ولی روند قرنطینه و کنترل آنان همچنان ادامه دارد.

آقازاده تاکید کرد: مردم نباید اصراری بر حضور در مراکز پرتجمع و مراسم آخر سال داشته باشند زیرا این امر، تعداد مبتلایان را بسیار بیشتر خواهد کرد.

۳۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی مبتلا به کرونا شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه تاکنون ۳۰۰ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

جواد آقازاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار داشت: امروز 42 نفر دیگر به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شدند.

وی تصریح کرد: تاکنون 300 نفر در آذربایجان‌غربی به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 17 نفر فوت کرده و 117 نفر نیز بهبود یافتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آلوده‌ترین شهرستان استان، ارومیه با 118 مورد است بیان کرد: پس از آن، شهرستان بوکان با 43، خوی با 34، شاهین‌دژ با 20 و میاندوآب با 17 مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شوط و چالدران جزو دو شهر سالم از حیث شیوع ویروس کرونا بوده که هیچ موردی تاکنون در آن گزارش نشده است افزود: پلدشت و پیرانشهر نیز جزو شهرستان‌هایی است که تاکنون تنها یک مورد از شیوع ویروس کرونا در آنها گزارش شده است.

ثبت ۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان
گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا مثبت شد.

حسین فرشیدی در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشت: از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان تاکنون 860 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد تا این لحظه 720 نفر مرخص شده‌اند.

وی افزود: از مجموع افراد بستری شده از 525 مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا تست گرفته شد که نتیجه 298 مورد منفی و 112 مورد نیز مثبت بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از 112 مبتلا به کرونا در هرمزگان 92 نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند، 11 نفر بستری هستند و 9 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وی با تاکید بر کمبود کیت آزمایشگاهی تست بیماری کرونا در هرمزگان تصریح کرد: ممکن است در 24 و یا 48 ساعت آینده انار استان به دلیل نبود کیت آزمایشگاهی صفر شود چرا که آزمایش 75 نفر از افراد مشکوک به تهران ارسال شده و اعلام نتایج این تست‌ها زمان‌بر خواهد بود.
فرشیدی گفت: متاسفانه تاکنون بیماری کرونا در هرمزگان جدی گرفته نشده و همچنان شاهد خیابان‌ها مملو از جمعیت هستیم که با عدم رعایت نکات بهداشتی انتظار می‌رود پیک این بیماری به تاخیر بیفتد.
وی در پایان گفت: از هموطنانی که قصد سفر به هرمزگان را دارند تقاضا می‌کنیم به بهانه اینکه هوای گرم موجب کند شدن روند رشد بیماری کرونا می‌شود به استان سفر نکنند چرا که تا این لحظه هیچ منبع علمی موثقی این فرضیه را تایید نکرده است.

 

بانوی ۱۰۳ ساله مبتلا به کرونا از بیمارستان سمنان مرخص شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ترخیص بانوی ۱۰۳ ساله مبتلا به کرونا از بیمارستان کوثر سمنان خبر داد.

نوید دانایی اظهار کرد: مسن‌ترین خانم مبتلا به کرونا در استان سمنان با ۱۰۳ سال سن با وضع عمومی خوب و از بیمارستان کوثر سمنان مرخص شد.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: نخستین نوزاد از مادر مشکوک به کرونا در بیمارستان کوثر به دنیا آمد و حال مادر و کودک خوب است.

دانایی بیام کرد: از ۵۱۷ مورد بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان سمنان، ۲۷۱ مورد در مجموعه زیرپوشش این دانشگاه است.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشت اولیه در کاهش درگیری کادر درمان در این شرایط بحرانی سهیم باشند.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اردبیل به ۲۰۳ نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا در اردبیل به ۲۰۳ نفر رسید.

خبرگزاری مهر: محمدرضا رضایی بنا عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰۵ نفر به دلیل احتمال ابتلاء به ویروس کرونا در استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه ۲۴ نفر به دلیل ابتلاء به این بیماری در استان فوت کردند، یادآور شد: بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی تعداد ۱۹ نفر به آمار مثبت‌های قطعی اضافه شده که با احتساب آمار روزهای گذشته در مجموع ۲۰۳ بیمار مثبت قطعی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رضایی بنا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بستری و ۴۲ نفر نیز ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: بحران بیماری کرونا در استان اردبیل بسیار جدی و اضطراری است و قطعاً در روزهای آینده تعداد مبتلایان به ویروس افزایش خواهد یافت

معاون علوم پزشکی اردبیل گفت: از مردم شریف ایران خواهش می‌کنیم به هیچ عنوان به استان اردبیل سفر نکنند و مردم استان هم در خانه بمانند و از خریدها و دید و بازدیدهای نوروزی صرف نظر کنند.

به گفته وی طی روزهای گذشته بیش از ۲۳۰ نفر از اهالی استان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف خوراکی الکل به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده و ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت با الکل فوت کردند.

 

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در مرکز و غرب استان سمنان به ۲۷۱ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در مرکز و غرب استان سمنان به ۲۷۱ نفر رسید.

نوید دانائی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا در کشور این بیماری در استان سمنان نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این آمار افزایشی بیماران در 2 هفته آینده نیز ادامه دارد افزود: در مجموع در استان سمنان تا امروز از بین آزمایشات ارسالی از بین بیمارانی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند جواب آزمایش 517 نفر مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: از این تعداد 271 نفر در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بوده است که این مهم نشان می‌دهد باید به این بیماری واقعا توجه شود.

دانائی با اشاره به روند مطلوب بهبودی در بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: 65 درصد از افرادی که با بیماری کرونا و با آزمایش مثبت این ویروس بستری شدند با حال مطلوب مرخص شدند.

وی همچنان بر خانه ماندن مردم تأکید کرد و افزود: بهترین راه پیشگیری از این بیماری در خانه ماندن و رعایت بهداشت است.

آمار مبتلایان به کرونا در کیش به ۲۳ نفر رسید
سخنگوی شورای سلامت کیش از افزایش شمار مبتلایان به بیماری کویید۱۹ در این جزیره به ۲۳ نفر افزایش یافت.

محمدرضا رضانیا امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اضافه‌شدن 10 مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش مبتلایان به این بیماری به 23 نفر رسید. 22 نفر به مبتلایان ویروس کرونا در استان هرمزگان افزوده شده که از این تعداد 10 نفر متعلق به جزیره کیش است.

رضانیا افزود: 2 نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری هستند، و 17 نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند و دو نفر نیز متاسفانه فوت کردند.

سخنگوی شورای سلامت کیش از 20 جواب منفی که از 54 نفر بیمار مشکوک به کرونا گرفته شده بود خبر داد و گفت: الباقی نیز منتظر جواب آزمایش هستند.

رضانیا تصریح کرد: این جهش آماری در یک روز اتفاق نیفتاده و جواب آزمایش‌ها با تاخیر به دست ما رسیده است ولی این نشان می‌دهد ظرفیت آلودگی در جزیره به علت آمار بالای مسافرت‌ها است. مردم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال از بین برود.

رضانیا خاطرنشان کرد: احتمال اینکه در فروردین ماه شاهد آلودگی بالایی در جزیره کیش باشیم، هست و ظرفیت درمانی جزیره کیش نیز در حدی نیست که همزمان پاسخگوی تعداد زیادی بیمار آلوده به ویروس کرونا باشد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان 6 مورد مثبت بیماری کرونا امروز در استان هرمزگان به ثبت رسیده است از این بین 3 مورد مربوط به شهر بندرعباس، 2 مورد جزیره کیش و 1 مورد مربوط به دیگر شهرستان‌های این استان است.

با توجه به اینکه کیت فعلا در استان در دسترس نیست، آزمایش‌ها به انستیتو پاستور تهران فرستاده می‌شود که باعث شده جواب آزمایش‌ها دیرتر بدست آید.

 

۵۷۱ مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ مناطق قراملک و مارالان بیشترین تعداد بیماران مبتلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اعلام نتیجه مثبت 84 نفر دیگر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به 571 نفر رسید.
محمدحسین صومی، امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی با اشاره بر آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹ نفر در استان بستری شده که نتیجه ۸۴ نفر مثبت شده است و این یعنی ۵۰ درصد آزمایش‌ها مثبت بوده و تعداد مبتلایان کل به کرونا ۵۷۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه تاکنون ۲۵۰ نفر بستری در مراغه بستری شده است که ۵۷ مورد مثبت شده است،گفت: سایر شهرستان‌ها نیز درگیر هستند و هر کدام بیش از ۴۰ مورد مبتلا به کرونا دارند.

صومی با بیان اینکه تاکنون ۵۸۵ نفر بستری در بخش کرونا داریم، گفت: ۵۰ درصد این افراد مثبت و مابقی با علائم ریوی بستری هستند که نتیجه آنها منفی اعلام شده که احتمال مبتلا بودن آنها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ نفر مبتلا به کرونا در تبریز داریم، افزود: ۹۰ نفر بستری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه با سامانه سلامت بیش از ۳۰ درصد بیماریابی شده است، گفت: امیدواریم با این روش کل جمعیت استان تحت بررسی از لحاظ بیماریابی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی انجام گرفته، به ازای هر محله بیشترین میزان مبتلاها احصاء شده است که محلات قراملک و مارالان بیشترین تعداد است.

رئیس علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

نظر شما