شناسهٔ خبر: 38901488 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تحقیقات و پژوهش های پزشکی

پزشکان چینی فصلی بودن کرونا را رد کردند

متخصصان و پزشکان چینی اخطار دادند هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که تائید کند ویروس کرونا (corona) یک ویروس فصلی است و مثل ویروس آنفولانزا با فرارسیدن فصل گرما کم اثر یا نابود می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از سی جی تی ان، ژونگ نانشان پزشک برجسته چینی که در سال ۲۰۰۳ هم ویروس سارس را برای بار اول شناسایی کرده بود روز قبل اعلام کرد کرونا (corona) با آنفولانزا تفاوت های متعددی دارد و بررسی های او و همکارانش نشان می دهد که اگر چه ویروس کرونا در قیاس با سارس و مرس کم تر کشنده است، ولی بسیار واگیردار تر است و همین مسئله مقابله با آنرا شدیداً دچار مشکل می کند.

در شرایطی که نرخ مرگ و میر کرونا در حدود یک درصد است، این رقم در خصوص سارش و مرس به ترتیب به ۱۰ و ۳۰ درصد می رسد.

ویروس کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی

به گفته ژونگ نانشان هنوز شواهدی بدست نیامده که نشان دهد بیماری کرونا در آینده به یک بیماری عادی و قابل مهار تبدیل می شود. هنوز علل شکل گیری و همه گیر شدن این ویروس معلوم نشده و مشخص نیست آیا ارتباطی بین این ویروس و تغییرات آب و هوایی و شرایط زیستی در حال تحول در کره زمین وجود دارد یا خیر.

از نظر این متخصص و همکاران او در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در کشور چین تنها راه مبارزه با این مشکل رعایت نکات بهداشتی به وسیله مردم سرتاسر جهان با هدف بیمار نشدن آنهاست تا طبیبان با خرید وقت و زمان کافی بتوانند راهکار قطعی برای مبارزه با این ویروس موذی بیابند.

نظر شما