شناسهٔ خبر: 3889797 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنی با مدیران فدراسیون فوتبال

سرمربی تیم امید خارجی بود شرایط تغییر نمی‌کرد؟! (نکته ورزشی)

امیدهای ایران شرایط خوبی ندارند، این را می‌توان به راحتی از تازه‌ترین صحبت‌های مدیر این تیم دریافت.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی-

روز گذشته حبیب کاشانی در گفت و گویی از شرایط نامساعد تیم امید گفت، وی در این مصاحبه اظهار داشت: متاسفانه تیم‌های باشگاهی بازیکنان خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. وقتی بازیکنان به اردوی تیم امید می‌آیند از طرف باشگاه‌ها با آنها 10 بار تماس می‌گیرند که باید روز چهارم به تیم خود برگردی. آنها حتی تهدید می‌کنند اگر بازیکنان امید به باشگاه‌هایشان برنگردند، در ترکیب قرار نخواهند گرفت. با این شرایط بازیکنان جوان ما تحت فشار قرار می‌گیرند.
البته این تمام مشکلات تیم امید نبود، کاشانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از همکاری نکردن فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم گلایه کرد تا جایی که وی آنها را مسبب لغو شدن بازی تدارکاتی با تیم کویت دانست.
اما بخش پایانی صحبت‌های مدیر تیم امید وخامت اوضاع در تیم محمد خاکپور را به خوبی نمایان ساخت، آنجایی که کاشانی صراحتا عنوان می‌کند: «نامه نگاری‌هایی انجام داده‌ایم تا علیرضا جهانبخش و سردار آزمون دو بازیکن لژیونر تیم امید بتوانند در فروردین‌ماه برای تیم امید بازی کنند، ولی شنبه شب کفاشیان به من گفت کارلوس کی‌روش اعلام کرده است این دو بازیکن را می‌خواهد و به تیم امید نمی‌دهد.»
مخالفت کی روش با آمدن این دو بازیکن تاثیرگذار به تیم امید در حالی است که تیم ملی ایران در فروردین ماه سال 1394 دو بازی تدارکاتی با تیم‌های سوئد و شیلی خواهد داشت و نبود جهانبخش و آزمون نیز خللی در روند حرکتی تیم ملی ایجاد نمی‌کند.
حالا با چنین شرایطی حداقل توقع از مدیران فدراسیون فوتبال این بود که به ماجرا ورود پیدا کنند و در این یک مورد جانب کارلوس کی روش را نگیرند زیرا کفاشیان و همکارانش بهتر از هر کسی می‌دانند که در این چند ساله امتیازات فراوانی به این مربی خارجی داده‌اند تا جایی که با پافشاری او حتی مجبور شدند از دو بازیکن متخلف در جام ملت‌های آسیا استفاده کنند!
واقعا اگر جای محمد خاکپور یک مربی خارجی یا بهتر بگوئیم وینگادا هموطن کارلوس کی روش روی نیمکت امیدها می‌نشست، به این راحتی با خواسته‌های به حق تیم امید مخالفت می‌شد؟!  
ما که بعید می‌دانیم اما مدیران فدراسیون فوتبال از یاد نبرند که تیم فوتبال امید فروردین ماه دشواری را پیش رو دارد و اگر کفاشیان و همکارانش سودای رسیدن به المپیک را در سر می‌پرورانند باید بهترین‌ها را برای این تیم فراهم آورند نه اینکه از حداقل‌ها هم دریغ کنند!

نظر شما