شناسهٔ خبر: 38896219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان قزوین تولید می‌شود

قزوین- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید می شود.

صاحب‌خبر -

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این میزان محصولات باغی در بیش از ۷۴ هزار هکتار باغات استان تولید می‌شود.

وی افزود: انواع خشکبار مانند پسته و بادام، گردو، کشمش تا انواع محصولات معتدله و سردسیری مثل زغال اخته و گیلاس و سیب و گلابی و انواع آلوها و هلو و شلیل تا محصولات نیمه گرمسیری و مدیترانه ای همانند زیتون و انار و انجیر از مهمترین تولیدات باغی این استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین تولید زعفران، گل محمدی، زیره، همیشه بهار، گل گاوزبان و سماق که به شکل زراعی و خودرو کشت و کار می‌شود را از مهمترین انواع گیاهان دارویی استان برشمرد.

اکبری تصریح کرد: همچنین وجود باغستانهای سنتی مانند نگینی بر شهرهای استان بخصوص قزوین؛ سابقه بیش از ۱۰۰۰ سال توسعه تاریخی داشته که نشان از قدمت دیرینه باغبانی در استان را دارد و در کشور بی بدیل است.

وی یاد آور شد: استان قزوین در محصولاتی مانند انگور، زیتون، زغال اخته، زالزالک، گیلاس، آلوها، هلو، شلیل، گردو و پسته دارای رتبه‌های برتر کشوری است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه باغبانی استان در سالهای اخیر بدلیل پتانسیل‌های موجود بیشتر در امر توسعه گیاهان داروئی و باغات در اراضی شیبدار و محصولات کم آب بر و نیمه دیم برنامه ریزی شده که شامل زیتون، پسته، گل محمدی، زعفران، گلابی، بادام و انگور دیم است.

نظر شما