شناسهٔ خبر: 38885559 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترخیص خودروهای توقیفی تسهیل می‌شود

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور از تسهیل فرآیند ترخیص خودروهای توقیف شده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ علی محمدی با اشاره به تسهیل در فرآیند ترخیص خودروهای توقیف شده، در این رابطه اظهار کرد: با عنایت به نام‌گذاری سال 98 به عنوان پلیس هوشمند توسط فرمانده نیروی انتظامی، در راستای تحقق آن هدف، اصلاح فرآیندها و هوشمندسازی و توسعه خدمات در دستور کار قرار گرفت که این خدمات با شیوع ویروس کرونا شتاب بیشتری پیدا کرد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ادامه داد: یکی از خدمتهای جدید پلیس راهور ترخیص خودروهای توقیف شده توسط مقامات قضائی و پلیس راهور است که در گام نخست در دفاتر پلیس+10 و گام دوم فرآیند ترخیص خودرو به صورت اینترنتی و از طریق نرم‌افزارهای تلفن‌همراه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در فاز نخست این کار در 12 کلانشهر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، قم، کرمانشاه، ساری، رشت، گرگان، شیراز و اراک انجام می‌شود و در فاز دوم و در اوایل سال 99 این فرآیند به کل کشور تسری خواهد یافت.

این مقام پلیس راهور افزود: در حال حاضر در تهران 11 ستاد ترخیص داریم که خدمات ترخیص خودرو را انجام می‌دهند.

به گفته محمدی، این تعداد به 139 دفتر پلیس+10 توسعه پیدا خواهد کرد که با این احتساب به طور میانگین در فاصله یک الی دو کیلومتری منازل عموم شهروندان تهرانی یک دفاتر پلیس+10 وجود دارد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور خاطرنشان کرد: در سراسر کشور و تمام شهرستانها نیز تعداد هزار و 66 دفتر پلیس 10+ وجود دارد که در آینده نزدیک به هموطنان خدمات ترخیص خودرو ارائه می‌کنند.

وی متذکر شد: تمام مراحل فرآیند ترخیص خودرو به صورت پیامکی به مالک خودرو ابلاغ می‌شود که بعد از احراز هویت و احراز مالکیت مالک اطلاعات به صورت الکترونیکی به ستاد ترخیص ارسال و پس از تأییدیه بلامانع بودن ترخیص که به صورت سیستمی توسط مأموران و با نظارت حاکمیتی پلیس راهور انجام می‌شود، نیازی به حضور فرد در ستاد ترخیص راهور نیست.

این مقام پلیس راهور بیان کرد: هزینه حمل خودرو با جرثقیل و هزینه پارکینگ را مالک به صورت اینترنتی و با دستگاه پوز که در دفاتر پلیس 10+ تعبیه شده پرداخت می‌کند و با ارائه قبض ترخیص، شخص می‌تواند به پارکینگ مربوطه برای ترخیص وسیله نقلیه توقیفی خود مراجعه کند و اگر شخص در همان روز به پارکینگ مراجعه کند، هیچگونه هزینه‌ای به پارکینگ پرداخت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما