شناسهٔ خبر: 38846781 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

شهری و روستایی

کدام شهرها قرنطینه شدند؟ ممنوعیت فعالیت عمده اصناف

استاندار خوزستان گفت: فعالیت کلیه اصناف به استثنای اصناف ضروری همچون سوپرمارکت‌ها، نانوایی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، خوار و بارفروشی ها و داروخانه ها ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی اعلام کرد: هرگونه تردد خودروهای مسافری به استان (ورود و یا خروج) ممنوع اعلام شد.

همچنین فعالیت کلیه اصناف به استثنای اصناف ضروری همچون سوپرمارکت‌ها، نانوایی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، خوار و بارفروشی ها و داروخانه ها ممنوع بوده و همچنین کلیه پایانه های مسافری، مراکز تجمع و هایپرمارکت ها نیز تعطیل می باشد.

مشگین‌شهر اردبیل قرنطینه شد
فرماندار مشگین‌شهر گفت: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا شهرستان مشگین‌شهر قرنطینه شد و بر این اساس ورود هرگونه خودروی غیر بومی به این شهر ممنوع است.

اکبر صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا شهرستان مشگین‌شهر قرنطینه شد و بر این اساس ورود هرگونه خودروی غیر بومی به این شهر ممنوع است.

وی افزود: این محدودیت از امروز در مبادی شهرستان مشگین‌شهر اعمال می‌شود و تمامی ورودی‌های این شهر کنترل خواهد شد.

صمدی تصریح کرد: با تردد هرگونه خودروی غیربومی که برای ورود به این شهرستان از مسیرهای فرعی استفاده کنند نیز برخورد جدی و قانونی به عمل خواهیم آورد.


شهرستان نکا ‎مازندران قرنطینه شد
با توجه به شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور و از جمله استان مازندران تلاش برای کنترل این بیماری با قوت در دستور کار است و در اقدامی مهم، قرنطینه آزمایشی نکا اجرایی شد.

موضوع مقابله با کرونا، موضوع مهم و اساسی در این شرایط حساس اشت که همه ما باید به عنوان شهروند در این بخش اطلاع‌رسانی مناسب انجام داده و با همه توان افراد را بر ماندن در منزل و قطع این زنجیره ارتباط تشویق کنیم.

در این بین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نکا براساس مصوبه‌ای قرنطینه آزمایشی از ۱۹ شب ( شنبه شب ۲۴ اسفندماه) را اجرایی کرده است تا گامی برای قطع این زنجیره ارتباطی و کاهش تردد در شهر برداشته شود.

قرنطینه آزمایشی نکا براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا

فرماندار شهرستان نکا با اعلام اینکه قرنطینه آزمایشی از ۱۹ شب گذشته اجرایی شده است؛ گفت: قرنطینه آزمایشی در نکا براساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نکا اجرایی شد که براساس آن مردم باید در قرنطینه خانگی قرار گرفته و تردد خودرو به غیر از موارد ضروری ممنوع است و بازار هم تعطیل شد.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم اظهار کرد: تلاش برای حفظ جان شهروندان از مهمترین اولویت است و اکنون زمان ماندن در منزل و مقابله با ویروس کرونا برای مردم است.

وی افزود: هر چه این ارتباط‌گیری با افراد کمتر و اجتماعات و حضور در بازار و میادین کمتر باشد؛ ویروس زودتر از شهر و دیار ما خواهد رفت.

فرماندار نکا گفت: همه ما در این برهه از زمان مسؤول هستیم و باید با خدمات‌رسانی مناسب برای حفظ جان شهروندان تلاش کنیم.

حفظ جان شهروندان؛ اولویت ماست

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا نیز اظهار کرد: حفظ جان شهروندان مهمترین اولویت ماست و همه برنامه‌ریزی‌های ما برای افزایش سلامت مردم است.

علیرضا خانجانی به خبرنگار فارس گفت: مهمترین کار برای قطع این زنجیره، رعایت نکات بهداشتی و دوری از تمجعات است که از همه شهروندان درخواست داریم که نسبت به رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت خود و دیگران دقت کنند.

مراکز تجاری و اصناف کردستان تعطیل شدند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: مراکز تجاری، تجمع و اصناف این استان طبق مصوبه این مدیریت از امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

محمد فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استان و ابلاغ سازمان صنعت،  معدن و تجارت کردستان تمام پاساژهای سطح شهر، قهوه‌خانه‌ها، بنگاه‌های خرید و فروش خوردو و املاک بخاطر پیشگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده تمام دستگاه‌های اجرایی استان به غیر از دستگاه‌های خدمات رسان و مجموعه بهداشت و درمان با اولویت عدم حضور بانوان از یک سوم جمعیت انسانی خود در روزهای کاری استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: طبق تصمیمات این ستاد شهرداری‌ها با همکاری دستگاه‌های ذیربط موظف به جمع آوری دست‌فروشان از سطح خیابان‌ها شدند که این اقدام هم اکنون در سنندج انجام شده و در بقیه شهرستان‌ها نیز در حال اجرا است.

فلاحی یادآور شد: همچنین دستگاه های خدمات رسان مانند شرکت گاز، برق، آب و فاضلاب تا پایان اردیبهشت ۹۹ علاوه بر اینکه حق قطع انشعاب هیچ کدام از مشترکان خود بخاطر عدم پرداخت قبوض را ندارند در این مدت نیز کنتورخوان‌ها به درب منازل مشترکان مراجعه نخواهند کرد.

وی افزود: همچنین در این مدت مراکز خدمت رسانی همچون دستگاه های خدمات رسان، شهرداری ها، مراکز بهداشتی و درمانی، نانوایی ها و فروشگاه زنجیره ای برای تامین نیاز و مایحتاج عمومی باز بوده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

تمدید تعطیلی صنوف‌ استان یزد تا پنجم فرودین ۹۹
ایسنا/یزد ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد تعطیلی همه صنف‌های استان به استثنای صنوف تامین کننده نیازمندی های اصلی شهروندان را تا پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تمدید کرد.

بنا به تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، با توجه به روند نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا در استان و با هدف صیانت از سلامت مردم، اصناف، ‌بازاریان و کسبه محترم، تعطیلی همه صنوف استان، به استثنای اصناف تامین کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان شامل نانوایی‌ها، فروشگاه های بزرگ و عمده فروشان مواد غذایی، خواربارفروشان (به جز آجیل فروشان)، فروشندگان لوازم طبی، ‌آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی، قصابی ها، لبنیات و سوپرمارکت ها، مرغ و ماهی فروشان، میوه فروشی ها، عطاری ها، فروشندگان برنج و حبوبات، دفاتر تاکسی تلفنی و آپاراتی‌ها تا پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

همچنین بنا بر تصمیم این ستاد، فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های تعاونی مصرف نیز طی این مدت، صرفاً مجاز به ارائه کالاهای مواد غذایی و بهداشتی هستند و البته اعتبار بن‌های خرید کالای کارکنان دولت نیز تا پایان تیرماه سال آینده تمدید شد.

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با تاکید بر برگشت نخوردن چک کسبه و فعالان خوش حساب اقتصادی در استان یزد در این باره اعلام کرده است؛ به پیشنهاد دادگستری استان یزد و با تصویب ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، در راستای حمایت از کسبه و فعالین خوش حساب اقتصادی، در صورت نبود امکان تامین موجودی حساب این افراد، به جهت شرایط خاص اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، چک‌های آنها برگشت نخواهد شد. 

بنا بر این اطلاعیه، بدیهی است روسای شعب، با نظارت شورای هماهنگی بانک‌ها مکلف هستند از طریق تماس با صاحب حساب و بررسی سوابق خوش حسابی و عنداللزوم استعلام از اتحادیه های صنفی، شرایط لازم را در این رابطه احراز و اقدام مقتضی را به انجام رسانند.

نظر شما