شناسهٔ خبر: 38844986 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

هشدار به تخطی گران از قانون در حوزه کنترل کرونا

میزان

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ضمن هشدار به تخطی گران از قانون در حوزه کنترل کرونا گفت: اگر کسی از مقررات تمکین نکند با دستورات قضائی برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در جلسه شورای قضایی استان، گفت: متاسفانه ویروس کرونا کشور ما را آلوده کرده و کشور را در شرایط خاصی قرار داده است حال باید ابتدا این وضعیت را خودمان به خوبی درک کنیم چراکه این بیماری تهدید جدی برای وزارت بهداشت و سلامت جامعه است.

وی تاکید کرد: امروز از ناحیه برخی از مردم این معضل جدی گرفته نشده است و بسیاری از شهروندان ما در استان و یا کشور بدون توجه به هشدار‌ها و تذکرات، زندگی عادی خودشان را می‌کنند، در حالی که باید توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را جدی گرفت و حداکثر آن‌ها را اجرا کرد در این میان تردد‌ها در سطح شهر باید محدود شود که البته امروز و فردا تصمیمات کلانی در نظام کشور در این خصوص گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با تاکید بر ضرورت کنترل تردد‌ها در جاده‌ها و شهرها، افزود: دستگاه قضائی کاملاً در استان از اقدامات قرارگاه بهداشت و سلامت پشتیبانی می‌کند همچنین قرارگاهی که تحت فرمان مقام معظم رهبری از دو روز قبل در کشور راه اندازی شد نیازمند پشتیبانی قضائی خواهد بود و همینجا اعلام می‌کنم با تمام وجود و صددرصد حمایت قضائی ما خواهد بود و این موضوع را به تمام دادستان‌های سطح استان ابلاغ خواهم کرد.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی یادآور شد: اگر کسی از مقررات تمکین نکند با دستورات قضائی برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت و دادستانی بعنوان مدعی العموم هم وظیفه خودش را در تأمین سلامت جامعه و مردم به بهترین نحو انجام خواهد داد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای مراقبت از زندانیان جهت کنترل بیماری کرونا، گفت: باید این موضوع از سوی مسئولین امر مدیریت شود به ویژه درمورد زندانیانی که مرخصی رفته و باید به زندان بازگردند باید مراقبت ویژه صورت گیرد تا بیماری کرونا به زندان منتقل نشود.

نظر شما