شناسهٔ خبر: 38842704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بحران دیگر در عدن؛ احتمال درگیری‌های شدید در اردوگاه ائتلاف سعودی

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع یمنی خبر دادند که نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی در یمن آماده انجام عملیات نظامی در شهر عدن علیه عناصر «شورای انتقالی جنوب» وابسته به امارات هستند.

به نوشته سرویس ترجمه شفقنا، وبگاه «الخبر الیمنی» خبر داد که نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی و دولت هادی، تجهیزات و نیروهای نظامی خود را به شهرستان «شقره» در استان ابین واقع در شرق شهر «عدن» اعزام کرده‌اند.

به گفته منابع یمنی، نیروهایی از استان شبوه در قالب کاروان‌ها و گروههای نظامی وارد منطقه شده‌اند و قصد دارند تسلط خود را بر مناطق «لورد»، «المحفد» و «الوضیع» در استان ابین کامل کنند تا از آن‌جا نقشه تسلط بر شهر «زنجبار» در استان عدن را پایه‌ریزی کنند که با تسلط بر شهر زنجبار، عمده استان عدن به تسلط نیروهای هادی درخواهد آمد.

در حال حاضر نیز نیروهای شورای انتقالی جنوب نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند و با برگزاری جلسه‌ای فوری در حال بررسی چگونگی پاسخ به حملات دولت هادی و نیروهای سعودی هستند.

از هفته گذشته اختلافات و درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به امارات (شورای انتقالی جنوب) و نیروهای سعودی و همچنین عناصر وابسته به دولت منصورهادی افزایش یافته و امروز (شنبه) با تسلط نیروهای شورای انتقالی به فرودگاه عدن تشدید شده است.

وبگاه «عدن تایم» وابسته به شورای انتقالی جنوب نیز تصاویری از حرکت کاروان نظامی دولت هادی به سمت ابین و عدن منتشر کرده و مدعی شده است که احتمال درگیری‌های گسترده در جنوب یمن بار دیگر همچون تابستان گذشته می‌رود. این وبگاه دلیل این تنش را عدم التزام دولت منصور هادی به توافق «ریاض» که در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در عربستان امضاء شده، عنوان کرد.

در واکنش به این تحولات، «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت مستقر در صنعاء در صفحه توئیتر خود نوشت که این درگیری‌ها نه در جهت منافع ملی بر سر به دست آوردن غنائم بیشتر صورت می‌گیرد.

این خبر را در وبگاه الخبر الیمنی و عدن تایم ببینید

نظر شما