شناسهٔ خبر: 38838965 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پرسپولیس | چرا یحیی به سرعت اوج گرفت؟

صاحب‌خبر -

شفقنا – پرسپولیس با یحیی گل محمدی روزهای خوبی را در لیگ برتر تجربه کرد و بهترین نتایج را به دست آورد.

به گزارش شفقنا ورزشی، پرسپولیس در فصل جاری دو مربی را روی نیمکت خود تجربه کرد و با هر دوی آنها صدرنشین شد.

بسیاری بعد از پایان دوران برانکو و جدایی این مربی کروات منتظر روزی بد برای سرخ پوشان بودند.

پرسپولیس با برانکو ۳ بار پیاپی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کرد و قهرمانی در سوپر و جام و جام حذفی را هم تجربه کرد تا بهترین دوران تاریخ خود را با سرمربی کروات تجربه کند.

در نهایت پروفسور کروات جدا شد و تیم را ترک کرد و سکان هدایت سرخ پوشان به کالدرون سپرده شد.

سرمربی آرژانتینی تیم خوبی را تحویل گرفت اما نتوانست ضعف خط حمله را پوشش دهد. جونیور بازیکنی بود که قرار بود در خط حمله به علیپور کمک کند اما این بازیکن نمایشی ناامید کننده داشت و عملا سرخ پوشان در نیم فصل نخست بدون مهاجم بودند و اگر درخشش مهدی ترابی نبود پرسپولیس به هیچ وجه نمی توانست نیم فصل را با صدرنشینی به پایان رساند.

پرسپولیس در دوران کالدرون در خط دفاعی بسیار خوب ظاهر شد و در ۱۶ بازی تنها ۷ گل دریافت کرد.تیم کالدرون با دو سیستم ۴-۲-۳-۱ و ۴-۳-۳- بازی کرد و توانست پیروزی های خفیفی را تجربه کند و بیشتر از آنکه زیبا باشد نتیجه گرا بود.

سرخ پوشان در دوران کالدرون برابر مدعیان عنوان قهرمانی اصلا خوب ظاهر نشدند و به غیر از استقلال برابر سه مدعی دیگر تن به شکست دادند تا زنگ خطر به صدا درآید با این حال نتایج بد دیگر مدعیان باعث شد تا پرسپولیس با وجود سه شکست برابر سپاهان و تراکتور و پدیده قهرمان نیم فصل نخست باشد.

و اما پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی بسیار بهتر ظاهر شده است. این تیم در ۵ بازی خود با یحیی در لیگ که برابر مدعیان اصلی قهرمانی بوده است ۴ پیروزی کسب کرده و تنها یک تساوی داشته است.

پرسپولیس با یحیی برابر سه تیم تراکتور، پدیده و سپاهان که در نیم فصل نخست تن به شکست داد در نیم فصل دوم به پیروزی رسیده است و این نشان می که تغییر مربی نه تنها به ضرر سرخ پوشان نبوده بلکه به سود این تیم هم بوده است.

و اما پرسپولیس با یحیی با دو سیستم ۴-۱-۳-۲ و ۴-۴-۲ بازی می کند. تفاوت آشکای تیم یحیی با کالدرون در این است که سرمربی جدید پرسپولیس ترجیح می دهد که تیمش با دو مهاجم بازی کند و این باعث شده تا سرخ پوشان بیشتر در موقعیت گلزنی قرار گیرند و تفاضل گل این تیم بهتر شود.

در دوران برانکو هم پرسپولیس با دو مهاجم بازی کرد. گادوین منشا و علیپور، مهدی طارمی و علیپور و در نهایت هم بودیمیر و علیپور باعث شده بود که پرسپولیس بیشتر صاحب موقعیت گلزنی شود.

یحیی هم ترجیح داد تا از سیستم برانکو تقلید کند و تیمش را هجومی تر به میدان بفرستد. آمدن اوساگونا هر چند که اصلا آماده نیست اما باعث شده تا علیپور بیشتر در موقعیت گلزنی قرار گیرد و تمرکز مدافعان بیشتر روی این مدافع بلند قد باشد.

گل محمدی با نیمکت نشین کردن اوساگونا باعث شد تا یک بازیکن دیگر پرسپولیس به اوج برگردد و او کسی جز مهدی ترابی نیست که در دیدار پایانی برابر پدیده بسیار خوب بازی کرد.

تغییر سیستم گل محمدی و بازگشت به دوران برانکو باعث شد تا این تیم هم نتایج بسیار خوبی کسب کند و هم زیباتر شود. قطعا پرسپولیس با اختلاف ۱۰ امتیاز نسبت به تیم دوم جدول رده بندی شایسته ترین تیم به کسب عنوان قهرمانی است و باید دید که سرنوشت این لیگ چه خواهد شد.

منبع: شفقنا

خبرهای داغ دیگر:

لیگ برتر | کرونا جام را به پرسپولیس می دهد؟

نظر شما