شناسهٔ خبر: 38814690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمله هوایی آمریکا به عراق؛ 120 شهید و زخمی/ احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا به بسیج مردمی عراق

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در چهار منطقه عراق 30 شهید و 90 زخمی برجای گذاشته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، در تجاوز شب گذشته آمریکا به پایگاههای بسیج مردمی، منابع پزشکی در عراق اعلام کردند در حملات هوایی آمریکا به جرف الصخر، 30 نفر از نیروهای بسیج مردمی کشته و 90 نفر زخمی شدند.
یک منبع امنیتی عراق امروز جمعه از شهادت یک غیر نظامی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه کربلا خبر داد.
این منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت: "جنگنده های آمریکایی به فرودگاه کربلا که هنوز در دست ساخت است و در منطقه مرزی مجاور استان نجف نزدیک منطقه الحیدریه واقع شده است، حمله کرده و آن را با سه فروند موشک هدف قرار دادند".
وی افزود: "در این حمله یکی از کارگران کشته شد و خسارت های سنگینی به این فرودگاه وارد آمد".

جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشدالشعبی، پلیس و ارتش تجاوز کردند
ارتش عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه به پایگاه‌های الحشدالشعبی، پلیس و ارتش عراق تجاوز کردند.
ارتش عراق بامداد جمعه درباره حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشدالشعبی در چهار منطقه بیانیه صادر کرد.
به گزارش سومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: «ساعت 1:15 دقیقه بامداد روز جمعه آمریکا از طریق بمباران هوایی به پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی و گروه‌های ضربت و گردان نوزده ارتش تجاوز کرد.»
شبکه خبری المیادین بامداد روز جمعه گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی دست کم سه حمله هوایی به «جرف الصخر» و «السعیدات» انجام دادند.
منابع المیادین خبر دادند که جنگنده‌های آمریکایی در حمله به منطقه السعیدات در بخش «جرف الصخر» یک بخش درمانی و یک پایگاه نگهداری از تجهیزات نظامی را بمباران کردند.
بر اساس گزارش‌ها، جنگنده‌های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را نیز بمباران کرده و طبق گفته منابع عراقی یکی از کارمندان در این بمباران کشته شده است.
رسانه‌های عراقی خبر دادند که در حمله جنگنده‌های آمریکایی 2 پلیس استان بابل کشته شده و 7 نفر دیگر نیز مجروح شدند که سه نفر از آنها از نیروهای الحشد الشعبی، دو نفر از نیروهای ارتش و دو نفر از نیروهای وزارت کشور بودند.

حملات هوایی آمریکا به مواضع حشد الشعبی در 4 استان عراق
منابع خبری عراق از حمله جنگنده‎های آمریکا به مواضع حشد الشعبی در استان‎های صلاح الدین، بابل، بصره و کربلا خبر دادند.
جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز جمعه مواضع حشد شعبی را در چند نقطه عراق هدف قرار دادند.
در همین حال، شبکه خبری المیادین گزارش داد که جنگنده‌های آمریکا سه حمله به « جُرفُ الصَخر» واقع در 60 کیلومتری جنوب غربی بغداد و همچنین منطقه «السعیدات» از توابع این استان انجام دادند.
شبکه خبری الجزیره گزارش داد که آمریکا پایگاه‌های حشد شعبی را در استان‌های صلاح الدین، بابل، بصره و کربلاء را بمباران کرد.
پایگاه خبری عراقی «سومریه نیوز» به نقل از گزارش رسانه‌ای اعلام کرد که در این حمله 5 مقر حزب‌الله در ناحیه جرف‌الصخر در استان بابل هدف قرار گرفته است.
در همین حال، شبکه ماهواره‌ای الغدیر گزارش داد که حملات آمریکا در استان کربلاء در دو منطقه «الرجیبه» و «الخیرات» صورت گرفت.
در استان بابل عراق نیز مواضع تیپ 47 حشد شعبی در منطقه جرف الصخر واقع در شمال این استان هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول نظامی آمریکا مدعی شد که در حملات هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی عراق، 5 انبار سلاح و مهات هدف قرار گرفتند.
این منبع گزارش داد که هنوز میزان خسارت‌های مالی و جانی این حمله مشخص نیست.
بر اساس این گزارش، جنگند‌های نظامی به طور گسترده در آسمان این منطقه در حال پروازند.
خبرنگار المیادین گزارش داد در حمله امشب بیش از 5 مراکز نیروهای حشد شعبی هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش یک مرکز حشد شعبی در منطقه «بلد» در جنوب صلاح الدین هدف حملات آمریکا قرار گرفته است.
شبکه الجزیره قطر همچنین گزارش داد که جنگنده‌هایی آمریکایی مواضع حشد شعبی در منطقه «بوکمال» در مرز عراق با سوریه را بمباران کردند.
در گزارش الجزیره ادعا شده است که در این حمله چندین نفر کشته و زخمی شدند و تعدادی از مراکز حزب الله عراق در این حمله نابود شده است.

احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا به بسیج مردمی عراق
عباس الزیدی، عضو شورای سیاسی گردان سید الشهدا تصریح کرد که هیچ یک از گردان های حزب الله، نجبا، سید الشهدا، عصائب و گروه های مقاومت عراق تا این لحظه عملیات واقعی و جدی خود را برای گرفتن انتقام خون دو فرمانده شهید یعنی سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس آغاز نکرده اند.
الزیدی با حضور در برنامه "مع الحدث" در شبکه خبری العالم گفت: مجلس شورای گروه های مقاومت به دولت عراق فرصت دادند که تا قبل از پاسخ جدی و واقعی به جنایت آمریکایی مصوبه مجلس را مبنی بر اخراج نیروهای شغالگر آمریکایی اجرا کند.
وی گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بدون اینکه مسئولان حمل به پایگاه التاجی را معرفی کند، شتابزده به مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه حمله کرد.
الزیدی خاطرنشان کرد که پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی که به مواضع حشد الشعبی حمله کردند در چار چوب جنگ بیولوژیکی علیه حشد الشعبی و عراق، احتمالا حامل ویروس کورونا بوده اند؛ زیرا فقط یک پمپ بنزین را بمباران کرده اند بدون اینکه تلفات انسانی به جای بگذراند، آنها پس از بمباران چندین مرتبه بر فراز منطقه مرزی گشت زنی کردند.

حمله موشکی به پایگاه آمریکایی «k-1» در شمال عراق
منابع خبری از حمله موشکی به محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق موسوم به «k-1» (کی-وان) خبر دادند.
ساعتی پس از حملات هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی در چند نقطه عراق، یک پایگاه آمریکایی در شمال عراق هدف قرار گرفت.
شبکه ماهواره‌ای الغدیر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که پایگاه آمریکایی موسوم به «K-1» (کی-وان) که در نزدیکی کرکوک واقع است، بامداد جمعه هدف چندین موشک کاتیوشا قرار گرفت.

استقرار گسترده نیروهای امنیتی در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد
شمار زیادی از نیروهای امنیتی عراق بدنبال حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه، در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد مستقر شدند.
یک منبع اطلاعاتی عراق بامداد جمعه به شبکه تلویزیونی "سومریه نیوز" گفت که نیروهای امنیتی به صورت گسترده در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و در برخی از استان‌هایی که حملات آمریکایی‌ها صورت گرفته است، مستقر شده‌اند.

پنتاگون حمله جنگنده‌های آمریکایی به عراق را تایید کرد
وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا ضمن تایید حمله هوایی این کشور به مواضع حشد شعبی در مناطق مختلف عراق اعلام کرد که این حملات توسط جنگنده‌ها صورت گرفت.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد امروز جمعه ساعتی پس از انجام حملات هوایی به عراق، با صدور بیانیه‌ای آن را تایید کرد.
در این بیانیه آمده که این حملات توسط هواپیماهای جنگی صورت گرفته و پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین هیچ نقشی در این حملات نداشته‌اند.
پنتاگون تاکید کرد که این حملات هوایی پایگاه‌های گردان‌های حزب الله را هدف قرار داد و در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه التاجی در شمال بغداد انجام گرفت.
همزمان «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا با حملاتی که علیه منافع آن یا همپیمانان آن صورت بگیرد، تسامح نخواهد کرد.



نظر شما