شناسهٔ خبر: 38771876 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تمهیدات ویژه سفر برای هم‌وطنان بعد از فروکش کردن کرونا ؛

وزیر میراث‌فرهنگی: پس از شکست کرونا مردم منتظر سفر‌های نشاط‌ انگیز باشند

وزیر میراث‌فرهنگی در بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم برای سفر نرفتن و در خانه ماندن، از تمهیدات ویژه سفر برای هم‌وطنان بعد از فروکش کردن شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: این قول را به مردم صبور کشورمان می‌دهم که پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شأن ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفر‌های نشاط‌ انگیز فراهم خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه، وزیر میراث‌فرهنگی در بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم برای سفر نرفتن و در خانه ماندن، از تمهیدات ویژه سفر برای هم‌وطنان بعد از فروکش کردن شیوع بیماری کرونا خبر داد.

متن بیانیه علی‌اصغر مونسان خطاب به هموطنان به شرح ذیل است:

«بی‌تردید مهم‌ترین انگیزه سفر و گردشگری کمک به ارتقای سلامت جسمی و روحی انسان‌ها است و در جایی که احساس خطر و نا امنی وجود دارد خود به خود موضوع سفر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بر همین سیاق شیوع ویروس کرونا موجب کاهش و حتی حذف سفر به صورت مقطعی شده تا سلامت جوامع حفظ شود.

اینجانب به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن قدردانی از همراهی روز‌افزون مردم فهیم کشورمان، از عموم مردم می‌خواهم با خودداری از سفر، نوروز ۹۹ را در کنار اعضای خانواده در منزل با صحت و سلامتی سپری کنند. بی‌تردید ایران اسلامی از این بحران با سربلندی بیرون خواهد آمد و این قول را به مردم صبور کشورمان می‌دهم که پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شأن ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفر‌های نشاط‌انگیز فراهم خواهیم کرد.»

در همین حال، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دو نامه جداگانه به معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه و نیز مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور، مراتب لغو مراسم نوروزگاه‌ها و تعطیلی موزه‌ها در نوروز ۹۹ را ابلاغ کرد.

در نامه علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه آمده است: «تا تصمیم‌گیری دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اماکن دولتی، ساعت کاری موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی به حداقل ساعت کار قانونی کاهش یابد. ضمنا موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و اماکن فرهنگی – تاریخی در ایام تعطیلات رسمی نوروزی تعطیل اعلام می‌گردند.»

مونسان هم‌چنین در نامه دیگری به مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور با ابلاغ لغو مراسم نوروزگاه آورده است: «پیرو بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، با توجه به لزوم انجام اقدامات تمهیدی و احتیاطی به‌منظور کاهش شیوع این ویروس خطرناک، مراسم ویژه نوروزگاهی امسال در ایام تعطیلات نوروز برگزار نخواهد شد. مقتضی است ضمن لغو تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده در این خصوص از هر گونه اقدامی که منجر به تجمع افراد در مراکز گردشگری، تفریحی و فرهنگی می‌شود، اجتناب گردد.»

بخشنامه فعالیت موزه‌ها در نوروز ۹۹ لغو شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به معاون میراث‌فرهنگی این وزارتخانه، بخشنامه این معاونت در باره ساعت کاری و فعالیت موزه‌ها را در نوروز ۹۹ با توجه به شیوع بیماری کرونا لغو کرد.

در نامه علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خطاب به محمدحسن طالبیان آمده است: «بازگشت به بخشنامه شماره ۸۱۵۱۴/۹۸۳۵۰۰ مورخ ۹۸/۱۲/۱۹ آن معاونت با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور، هرگونه افزایش ساعت کار و یا روز‌های کار برای موزه‌ها و اماکن تاریخی ممنوع و تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا می‌باشد، بدیهی است بخشنامه صدرالذکر لغو می‌گردد.»

نظر شما