شناسهٔ خبر: 38763688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بانک و بیمه

تسویه بدهی بدهکاران بانکی تا پایان خرداد 99 به تعویق افتاد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع، با اصلاح مهلت و مواعید مصوبه آذرماه خود، تسویه بدهی بدهکاران بانکی را تا پایان خردادماه ۹۹ به تعویق انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محسن رضایی با اشاره به تأخیر بانک مرکزی در ابلاغ دستورالعمل اجرایی، مصوبه مجمع و تأثير محدودیت های احتیاطی اعمال شده در موضوع شیوع بیماری کرونا (corona) بر اقتصاد و کسب و کارها، بر لزوم همراهی نظام بانکی با بدهکاران و تعویق سررسید وام ها تأکید کرد.

او در مورد تقاضای استفساریه مجلس شورای اسلامی از مجمع پیرامون طرح دو فوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، خاطرنشان کرد: مجمع با تفسیر مصوبه خود زمان پایان تسویه را پایان خردادماهاعلام کرد.

رضایی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما ادامه داد: نظر تفسیری مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر به مجلس ابلاغ شد: «باتوجه به مفاد مذاکرات صحن مجمع و تبصره ماده واحده این قانون، مهلت لازم برای مراجعه مشمولان مصوبه یاد شده به بانک ها و موسسات اعتباری، از زمان صدور دستورالعمل بانک مرکزی قریب سه ماه تشخیص داده شده بود؛ بنابراین مهلت ذکر شده تا پایان خردادماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.»

مجمع تشخیص مصلحت نظام بیستم آذرماه۱۳۹۸ قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور را با دستورالعمل بانک مرکزی و انجام اصلاحاتی به تصویب رساند.

نظر شما