شناسهٔ خبر: 38753601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراف ریولین به ۲ بحران سخت رژیم صهیونیستی؛ زمان آغاز رایزنی‌ها برای معرفی نخست‌وزیر جدید

منابع صهیونیستی تاریخ آغاز رایزنی‌های رئیس رژیم اشغالگر برای معرفی نامزد تصدی دولت جدید پس از سومین انتخابات پیاپی کنست(پارلمان) را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از کانال هفتم تلویزیون اسرائیل، رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی از یکشنبه آینده رایزنی های خود با بیست و سه فراکسیون سیاسی در کنست (پارلمان) را آغاز می کند تا نامزدشان برای تشکیل دولت آینده را به ریولین اعلام کنند که به طور خاص رقابت بر سر تشکیل دولت رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و نخست وزیر کنونی و بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش و رئیس حزب موسوم به کاحول-لاوان(آبی –سفید) منحصر می شود.

در بیانیه صادره از دفتر رئیس رژیم صهیونیستی آمده است بر اساس ماده هفت قانون، ریولین رایزنی هایی را با فراکسیونها در کنست جدید پیش از معرفی یکی از اعضای کنست و مامور کردن برای تشکیل دولت انجام خواهد داد.

این بیانیه با اعتراف به وجود دو بحران سیاسی و بهداشتی (به سبب ویروس کرونا) در رژیم اشغالگر قدس آورده است: اسرائیل با دو بحران سیاسی و بهداشتی روبرو است این در سایه نبود دولتی است که با تمام ظرفیت کار کند و انتخابات مکرر و شیوع ویروس کرونا که به ابعاد نگران کننده ای در اسرائیل(مناطق اشغالی) و جهان تبدیل شده است که این شرایط مستلزم رایزنی های سریع، فشرده و محدود خواهد بود.

این بیانیه آورده است رایزنی ها با توجه به شرایط کنونی فقط در طول یک روز انجام خواهد شد و جلسات رایزنی هم کوتاه خواهد بود.

بیانیه دفتر رئیس رژیم صهیونیستی با نگرانی از شیوع روزافزون ویروس کرونا در میان صهیونیستها اعلام کرد رایزنی ها به توصیه وزارت بهداشت برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به روی خبرنگاران بسته خواهد شد.

این بیانیه مدعی شده است که رئیس اسرائیل برای ایجاد فضای باثبات در حکومت و تشکیل دولت در اسرع وقت بدون نیازز به برگزاری چهارمین انتخابات پیاپی ظرف تقریبا یک سال، تلاش خواهدکرد.

این بیانیه آورده است : ریولین پس از رایزنی و گفتگو با گروهها و سران احزاب تصمیم خود درباره روند تشکیل دولت را نهایی خواهد کرد.

انتظار می رود که کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه نتایج نهایی و رسمی سومین انتخابات پیاپی کنست (پارلمان) را که روز دوشنبه دوم مارس (12 اسفند) برگزار شد، اعلام کند، نتایجی که با تاخیر هشت روزه اعلام می شود.

قرار است بر اساس جدول زمان بندی، اعضای کنست روز شانزدهم مارس جاری سوگند یاد کنند و هفدهم مارس هم زمان نهایی قانونی برای معرفی یکی از اعضای کنست و مامور شدن وی برای تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی است.

این در حالی است که هیئتی از فهرست مشترک عربی در مناطق اشغالی 1948 قرار است امروز با هیئت مذاکره کننده حزب کاحول-لاوان (آبی-سفید) به ریاست بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و مهمترین و تنها رقیب بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت دیدار کند.

حزب التجمع الوطنی الدیمقراطی یکی از گروه‌های تشکیل دهنده فهرست مشترک عربی تا ظهر امروز درباره مشارکت یا عدم مشارکت در این دیدار تصمیم گیری می کند.

انتهای پیام/

نظر شما