شناسهٔ خبر: 38752501 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بررسی اتفاقات عجیب باشگاه پرسپولیس؛ از برکناری قدوسی تا تکذیب ادعای انصاری فرد توسط وزارت ورزش

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- شب گذشته شاهد برکناری حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و به دنبال آن استعفای محمد حسن انصاری فرد از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بودیم. انصاری‌فرد در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر استعفای خود را مطرح کرد.
به گزارش آریا، پیگیری ها در این خصوص نشان می‌دهد همه این اتفاقات پشت پرده‌هایی داشته است. ماجرا از این قرار است که شب گذشته (دوشنبه) در جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس 2 تن از اعضای این هیئت به انصاری‌فرد اعلام می‌کنند او باید حسین قدوسی را برکنار کند. مدیرعامل پرسولیس در جواب می‌گوید قدوسی خط قرمز من است و او را برکنار نمی‌کنم، از طرفی دلیلی هم برای انجام این کار نمی‌بینم.
در این میان، یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس با برکناری قدوسی مخالفت می‌کند و می‌گوید نباید الان این موضوع در دستور جلسه باشد. با این حال، دیگر اعضای هیئت مدیره روی برکناری قدوسی پافشاری می‌کنند تا اینکه در نهایت مدیر روابط عمومی پرسپولیس از سمت خود برکنار می‌شود.
با این حال، انصاری‌فرد که به شدت ناراحت شده بود، در جلسه هیئت مدیره هیچ صحبتی از استعفای خود نکرد تا اینکه چند ساعت بعد روی خط برنامه فوتبال برتر شبکه سه آمد. مدیرعامل پرسپولیس در این برنامه اعلام کرد از سمت خود استعفا داده و حتی مدعی شد؛ برکناری قدوسی هم تصمیم وزارت ورزش بوده است. موضوعی که با گذشت یکی، دو ساعت رسما از سوی وزارتخانه تکذیب شد.
شنیده می‌شود منشا اختلافاتی که در این مورد در هیئت مدیره پرسپولیس به وجود آمده، شرکت آتیه داده پرداز (اسپانسر باشگاه پرسپولیس) بوده و این شرکت باعث شده این تصمیمات در جلسه دیروز گرفته شود. گفته می‌شود از زمانی که این شرکت اسپانسر پرسپولیس شده، ظاهرا اختلافاتی بین مدیران این باشگاه به وجود آمده که همین مورد فعلا به برکناری قدوسی و استعفای انصاری‌فرد منجر شده است. گفته می‌شود ماجرای برکناری قدوسی هم از سوی اسپانسر طرح و توسط اعضای هیئت مدیره در جلسه مطرح شده است.
از طرفی وزارت ورزش و جوانان ادعای مدیرعامل پرسپولیس مبنی بر عزل مدیرروابط عمومی این باشگاه را رد کرد. ظاهراً درگیری های هیئت مدیره پرسپولیس با انصاری فرد، جدی تر از این حرف ها بوده است. جنگ صندلی حکومت شاید مهم ترین معضل این روزهای پرسپولیس باشد.
روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تکذیب ادعای محمدحسن انصاری فرد گفت: وزیر ورزش و جوانان هیچ دخالتی در عزل و نصب مدیر روابط عمومی پرسپولیس ندارد و این اقدامات از اختیارات هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه است. وزارت ورزش و جوانان به تصمیمات مدیران باشگاه احترام می گذارد.
انصاری فرد در گفتگویی مدعی شد که مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با دستور وزیر ورزش و جوانان عزل شده که این ادعای عجیب تکذیب شد.
بعد از استعفای محمد حسن انصاری فرد از مدیر عاملی پرسپولیس حالا به نظر می رسد جانشین وی امروز توسط هیئت مدیره این باشگاه مشخص شود. به نقل از سایت رسمی وزارت ورزش و جوانان، مهدی رسول پناه رئیس هیات مدیره پرسپولیس اظهار داشت:
بنای کار حفظ اعتماد هواداران و سرمایه مادی و معنوی آنهاست و در این مورد با کسی تعارف نداریم. ما هم از طریق رسانه ها در جریان استعفای مدیر عامل سابق قرار گرفتیم و امروز در جلسه هیات مدیره سرپرست مدیر عاملی مشخص می شود.  
رسول پناه گفت:
هواداران ذره ای نگران نباشند پرسپولیس مقتدر و با شفافیت و صحت اداره می شود و اجازه نمی دهیم با هیاهو و شایعه، امنیت روانی باشگاه و هواداران را بر هم بزنند.
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره ادعای دخالت وزارت ورزش در امور باشگاه تصریح کرد:
تا قبل از واگذاری که اراده دولت و وزارتخانه است ما قانونا مسائل کلان خود و حسابرسی و موارد نظارتی را با وزارتخانه هماهنگ می کنیم اما این نهاد هیچ دخالت مدیریتی ندارد و هیات مدیره پرسپولیس مستقل و با برنامه کارها را پیش می برد.

نظر شما