شناسهٔ خبر: 38743048 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کرونا جان ۶ نفر در هرمزگان و ۳ نفر در چهارمحال را گرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آخرین وضعیت استان در خصوص شیوع ویروس کرونا، ۳ نفر در استان تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

به گزارش ایرنا، مجید شیرانی افزود: تاکنون ۱۷۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون آزمایش ۲۶ نفر مثبت اعلام شده است و ۳ نفر قربانی این ویروس شده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد بیماران مشکوک ۱۰۹ نفر ترخیص شده و هم اینک ۶۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

شیرانی با بیان اینکه نتیجه آزمایش ۱۵ نفر از بیماران مشکوک استان اعلام نشده است، تصریح کرد: با فعال شدن آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان، نتیجه نمونه‌گیری ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روند شناسایی بیماران مشکوک به ویروس کرونا اگرچه نسبت به هفته ابتدایی از شدت بیشتری برخوردار شده اما همچنان نسبت به متعارف کشور از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

وی با اشاره به تمهیدات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با اجرای تمهیدات لازم چرخه انتشار ویروس کرونا در استان محدود شود، اما همچنان از مردم تقاضا می‌شود که در صورت نداشتن کار غیرضروری از خانه‌های خود خارج نشوند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشریح آخرین اقدامات مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی (۱۹اسفندماه) در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت مقابله با کرونا در استان هرمزگان، با بیان اینکه ۵۵۹ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۸۶ نفر مشکوک بوده که پس از نمونه گیری جواب ۱۶۳ نمونه منفی اعلام شد.

فرشیدی با اشاره به اینکه آمار مثبت کرونایی هرمزگان امروز به ۵۲ نفر رسید، اضافه کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد به جمع فوتی های استان هرمزگان افزوده شد تا تعداد فوتی ها به شش نفر برسد که این مورد جوانی ۳۴ ساله از شهرستان میناب بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۳ مورد از موارد کرونا مثبت با حال بهبودی مناسب ترخیص یافته اند و ۱۳ مورد بستری هستند، تصریح کرد: در خصوص میزان پراکندگی موارد مثبت کرونا در استان هرمزگان، بندرعباس با ۲۴ مورد، قشم با ۹ مورد، کیش با ۶ مورد، پارسیان ۲ مورد، رودان ۲ مورد، بندرلنگه ۳ مورد، بستک، حاجی آباد، میناب و جاسک هرکدام یک نفر نیز توزیع ویروس کرونا مثبت در استان هرمزگان را شامل می شوند و دو مورد هزمگانی در بیمارستان های تهران بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۸ نقطه مرزی استان هرمزگان نیز در این مدت مورد کنترل و غربالگری صورت می گیرد، اظهار کرد: در این مدت سه مورد مشکوک به کرونا نیز اجازه ورود به استان داده نشد و اگر کسی با علائم مشکوک به کرونا مجبور به ورود به استان باشد باید ۱۴ روز نیز قرنطینه باشد.

افزایش بیماران مبتلا به کرونا در گناباد
رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با مثبت شدن نتیجه آزمایش یکی دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در این شهر تعداد مبتلایان به این بیماری به ۶ نفر رسید.

دکتر جواد باذلی دوشنبه شب طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۲۸ بیمار بستری با علائم مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی تاکنون نتیجه آزمایش ۶ نفر مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: دو بخش با ظرفیت ۶۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه با گنحایش ۶ تخت برای بستری بیماران دارای علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد در نظر گرفته شده است.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

براساس آخرین آمارها، شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۱۸۳ نفر رسیده است.

۸۹ نفر نیز در این استان بر اثر بیماری مشکوک به کرونا جان باخته‌اند.

۸۸ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در منطقه کاشان فوت کردند
فرماندار ویژه کاشان گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای اسفند امسال تاکنون در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، ۸۸ نفر به علت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.

علی‌اکبر مرتضایی دوشنبه‌شب در برنامه زنده شبکه اصفهان افزود: در زمان حاضر یک‌هزار و ۵۶ نفر در منطقه درگیر این بیماری هستند که حدود نیمی از آنها از ابتدا تاکنون بهبود و ترخیص یافته‌ اما به علت شیوع بیماری، افراد دیگری جایگزین می‌شود.

وی بیان کرد: خداوند حال هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان دست به کار شوند و فکری به حال خودشان بکنند و چنان که بارها از سوی متخصصان امر تاکید شده است، همه باید موضوع را جدی بگیرند و خودمراقبتی و مراقبت از خانواده را مورد توجه قرار دهند.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: ستاد مقابله با بیماری کرونا از مردم منطقه خواسته است با مراجعه به پایگاه سلامت به پرسش‌های ارایه شده در سامانه پاسخ دهند تا با تحلیل کردن اطلاعات آن بتوان هر چه زودتر این بیماری را مهار کرد.

وی تشریح کرد: با مراجعه افراد اطلاع می‌یابند که در چه مرحله‌ای از خطر قرار دارند و خوبی سایت این است که پس از وارد کردن اطلاعات از سوی شهروندان، همکاران ما متوجه می‌شوند که در کدام قسمت از منطقه تراکم و مشکل وجود دارد و از این رو کمک‌ها و اقدام‌ها می‌تواند متمرکز شود.

مرتضایی با اشاره به اینکه ورودی‌ها و خروجی‌های این دو شهرستان رصد و کنترل می‌شود نیز گفت: بخشی از کار دست خود مردم شریف شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل است و بخشی هم ما باید به اجبار تصمیم گرفته و اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس آن از ورود هر گونه خودروی غیربومی به منطقه جلوگیری خواهد شد.

فرماندار ویژه کاشان افزود: اصناف نیز باید تا ساعت ۱۵ فعالیت کنند و اگر همه این اقدام‌ها را درست انجام دهیم، می‌توانیم از شیوع ویروس کرونا به طور جدی جلوگیری کنیم.

وی در مورد ساعت کار اداره‌ها نیز تشریح کرد: دستگاه‌های اجرای بر اساس بخشنامه‌های کشوری باید عمل کنند اما توصیه این است که میز خدمت در اداراه‌ها بیشتر فعال شود و افراد درگیر موضوع بیشتر در خانه استراحت کنند.

مرتضایی همچنین اظهارداشت: از مردم خواهش داریم اگر کار غیرضروری دارند، برای ایام پس از تعطیلات نوروز بگذارند و اگر از خانه خارج می‌شوند، تنها برای تهیه اقلام ضروری باشد.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، از یک‌هزار و ۸۵ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، جواب آزمایش ۳۲۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت بوده است و تاکنون ۱۵ نفر آنها فوت کردند.

برنامه زنده «هر خانه، یک پایگاه سلامت» از شب گذشته از شهر کاشان به صورت زنده از آنتن سیمای استانی اصفهان پخش می‌شود.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما