شناسهٔ خبر: 38714588 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

14 کشته و 113 مسموم با الکل تقلبی در اهواز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد مسمومیت با الکل به مراکز درمانی اهواز مراجعه کرده‌اند که ۷ نفر از این بیماران جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد مسمومیت با الکل به مراکز درمانی اهواز مراجعه کرده‌اند که برخی از این بیماران شرایط جسمانی مطلوبی نداشته و ۷ نفر از این بیماران علی رغم تلاش پزشکان جان خود را از دست دادند. 

احسان پور با اشاره به شایعات بی‌پایه مبنی بر موثر بودن مصرف خوراکی الکل جهت مقابله با ویروس کرونا، ضمن رد شدید این موضوع بیان داشت: شهروندان نیازهای بهداشتی خود شامل الکل را از داروخانه های سطح شهر تهیه کنند هیچگونه کمبودی در الکل بهداشتی وجود ندارد.

افزایش فوتی‌های مسمومیت الکلی در اهواز به ۱۴ نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۱۱۳ مورد مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کرده‌اند که ۱۴ نفر از آنها جان باختند.

ابول‌نژدیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در برنامه تلویزیونی گفت: از شب گذشته تعدادی از شهروندان به علت مسمومیت با الکل صنعتی به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کردند و به تدریج بر تعداد آنها افزوده شد.

مشروبات مصرفی توسط قربانیان در اهواز حاوی مواد سمی بود

علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی قبل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه طی بررسی و آنالیز مشروبات غیر مجاز مصرف شده توسط قربانیان دو روز اخیر، مشخص شده که این مشروبات حاوی مواد سمی کشنده بودند.

وی از هم استانی‌ها خواست تا ضمن مراقبت از فرزندان خود، هشدارهای لازم در خصوص عدم قبول مشروبات توزیع شونده در سطح شهر را به فرزندان گوشزد کنند.

احسان‌پور بیان کرد: در صورت نیاز به استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شوینده های الکلی، این مواد را صرفا از داروخانه های سطح شهر تهیه فرمایید.

کشف ۵۰۰ لیتر مشروبات الکلی مرگبار در اهواز/ ۳ توزیع کننده دستگیر شدند

علی بیرانوند معاون دادستان و نماینده رییس کل دادگستری خوزستان در ستاد کنترل و مقابله با ویروس کرونا  در گفت‌گو با فارس در اهواز اظهار کرد: تعداد فوتی های مصرف الکل صنعتی در قالب مشروبات الکلی دست ساز که تا ساعات اولیه روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه جاری ۷ نفر بودند  تا ساعت ۲۳ به ۱۴ نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: همچنین تعداد ۱۱۳  نفر دیگر  نیز که از این مشروبات الکلی دست ساز  استفاده کرده‌اند  در بیمارستان های اهواز بستری هستند.

بیرانوند  خاطر نشان ساخت: با دستور دادستانی اهواز و تلاش پلیس امنیت و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خوزستان  ۳ نفر از توزیع کنندگان این مشروبات الکلی دست ساز دستگیر و مقادیر ۵۰۰ لیتر نیز از آن مشروبات الکلی کشف و ضبط گردید.

نظر شما