شناسهٔ خبر: 38701664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اخبار کرونا در ایران/درخواست وزارت بهداشت از مردم: به هیچ عنوان سفر نکنید

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تاکنون 1669 نفر از مبتلایان قطعی به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند، از مردم خواست که طی این مدت به هیچ عنوان سفر نکنند و بدانند که هیچ نقطه‌ای به جز خانه آنها امن‌تر نیست.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: دکتر کیانوش جهانپور اظهار کرد: انتشار روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا اگر منجر به افزایش هوشیاری افکار عمومی نشود فایده‌ای نخواهد داشت. چرا که این آمار و ارقام برای متخصصان و پزشکان کاربرد دارد و دلیل اینکه ما به صورت روزانه آمار مبتلایان را اعلام می‌کنیم این است که عموم افراد توجه جدی‌تری به این موضوع داشته باشند.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: متاسفانه روز گذشته با افزایش سفر به استان‌های شمالی کشور مواجه بوده‌ایم و این موضوع می‌تواند برای سلامت مسافران و حتی بومیان خطرناک باشد. استان مازندران تا کنون جزء استان‌های اول ما در مورد ویروس کرونا نبود اما در حال حاضر 606 نفر در این استان به کوید19 مبتلا شده‌اند و دلیلش این سفرهایی است که طی روزهای اخیر به این استان صورت گرفته است.

جهانپور با بیان اینکه این بیماری بیماری جدیدی است و واکسن ندارد تصریح کرد: راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خود مراقبتی و دیگر مراقبتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت‌های تردد با ابزار قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: در حال حاضر 30 آزمایشگاه کشور آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا را انجام می‌دهند و از دیروز تا امروز نیز 1076 نفر مبتلای قطعی به کوید19 در کشور شناسایی شده‌اند و تا کنون نیز 5823 نفر مبتلای قطعی به این ویروس داریم و 16 هزار نفر نیز در بیمارستان‌های معین به دلیل علائم مشکوک به کرونا بستری شدند.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: خوشبختانه تعداد بهبود یافتگان در حال افزایش است و در برخی استان‌ها تا 40 درصد بهبودی بین مبتلایان قطعی گزارش شده است.

جهانپور با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 21 مورد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند اظهار کرد: در مجموع 145 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که تعداد آزمایشگاه‌هایی که آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام می‌دهند به زودی به 100 آزمایشگاه افزایش پیدا کند. در حال حاضر جواب قطعی قابل ارائه به مراکز بیمارستانی توسط آزمایشگاه‌ها پس از 48 ساعت از آزمایش آماده می‌شود. توصیه من به تمام افراد این است که طی این مدت به هیچ عنوان سفر نکنند و بدانند که هیچ نقطه‌ای به جز خانه آنها امن‌تر نیست.


۳۱ فوتی در گلستان بر اثر کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد نمونه‌های قطعی کووید ۱۹ در گلستان به ۱۶۲ مورد رسیده است.

عبدالرضا فاضل در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آخرین وضعیت کووید ۱۹ در استان گلستان اظهار کرد: از مجموع نمونه‌های اخذ شده از بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در استان، جواب آزمایش ۱۶۲ نمونه مثبت و ۱۸۰ نمونه نیز منفی اعلام شد.

وی افزود: ۳۱ نفر از مبتلایان کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر ۸۱۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند و در مجموع ۳۷۱ نفر نیز ترخیص شدند.

آخرین وضعیت بیماری کرونا در اسلامشهر| ۲ نفر فوت‌ و ۸ بیمار مبتلا شدند
فرماندار اسلامشهر از مثبت شدن تست ۸ بیمار بستری در بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر خبرداد.

مسعود مرسلپور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه در شهرستان اسلامشهر با تشکیل جلسات فرعی شورای پدافند غیرعامل برای تقسیم کار دستگاه ها از همان روزهای نخست آغاز و شبکه بهداشت در راس تقسیم کار قرار گرفته است، اظهار داشت: براساس آمار جمعیتی شهرستان اسلامشهر و ارتباطاتی که با شهرهای مختلف به ویژه کلانشهر تهران و شهر مقدس قم داریم، خوشبختانه آمار مبتلایان در این شهرستان بسیار پایین است و در حوزه پیشگیری توفیقات خوبی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: از مجموع 32 نفری که در حال حاضر در بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر تحت درمان هستند، تست کرونای 8 بیمار مثبت اعلام شده که حال عمومی آن ها خوب است و در روزهای گذشته نیز 2 نفر جان باختند و یک جانباز شیمیایی نیز در بیمارستان ساسان تهران فوت کرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم افزود: از شهروندان خواهش می کنم توصیه‌ها و هشدارهای وزارت بهداشت و آنچه از شبکه‌های مختلف سیما پخش می شود را جدی بگیرند، درست است که این ویروس خطرناک تر از ویروس آنفلوآنزا نیست اما به لحاظ گسترش شیوع بسیار بالا، اگر موارد بهداشتی را رعایت کنیم به تبع سیاست های استانی و ملی کرونا را شکست می‌دهیم.

مرسلپور ادامه داد: در جلسه شورای فرعی پدافند غیرعامل مصوب شد شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به طور مستمر مراکز عمومی و معابر و دستگاه‌های خودپرداز بانک ها را با همکاری گروه های جهادی سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر ضدعفونی و گندزدایی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه بیمارستانی، بهداشت و درمان و اورژانس مشکل خاصی نیست و همگی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: در اسلامشهر این آمادگی وجود دارد در صورت گسترش بیشتر ویروس کرونا در شهرستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، تنها بیمارستان صحرای اسلامشهر را دایر کنیم.

 

ابتلای قطعی 668 نفر به کرونا در قم

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در این استان را 668 نفر عنوان کرد.
علی ابرازه در خصوص میزان بستری بیماران در بیمارستان‌های قم اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۱۷ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا (ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان قم تاکنون ۶۶۸ نفر است، اظهار کرد: ۷۲ نفر از بستری شدگان طی ۲۴ ساعت گذشته از مراکز درمانی قم مرخص شدند.

تأیید سه مورد دیگر ابتلا به کرونا ویروس در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت سه مورد دیگر بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر تشخیص داده شد.
سعید کشمیری عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون هشت مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تشخیص داده‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه قبل از آلوده شدن عسلویه به ویروس کرونا به فکر پایتخت انرژی کشور باشید، گفت: با توجه به جمعیت به هم فشرده کارگری و رفت‌وآمدهایی که به استان‌های آلوده صورت می‌گیرد این منطقه را در شرایط سختی قرار می‌دهد.

وی بابیان اینکه پیشگیری از آلودگی عسلویه ضروری است، عنوان کرد: هم‌اکنون از آلوده‌ترین استان کشور پروازی به سمت عسلویه در حال انجام است هرچند تب‌سنجی در فرودگاه‌ها در حال انجام است اما همه موارد بیمار را مشخص نمی‌کند چون زمانی تب ایجاد می‌شود که ویروس در بدن فعالیت خود را آغاز کرده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: هرچند بازاریان گناوه، دلوار و برازجان تعطیل‌شده، اما تعطیل نشدن بازار بوشهر باعث شده سیل مراجعان به این بازار افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری کرونا در اثر جابه‌جایی جمعیتی صورت می‌گیرد، پس باید همه اقدام‌ها برای پیشگیری از انتقال چرخه بیماری در استان به خصوص در رابطه با سفر انجام شود.

کشمیری بابیان اینکه نگرانی جدی در خصوص سفرهایی که به استان انجام خواهد شد، وجود دارد گفت: همه حساس شدند و واکنش‌های احساسی در سطح شهر انجام می‌شود و هرچه سازمان‌های انتظامی بخواهد جلو این قضیه را بگیرند اما ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد که زیبنده چهره شهر ما نیست.

وی گفت: از ساحل عسلویه، نایبند تا گناوه و بوشهر مسافرانی وجود دارند که از نقاط آلوده، همسایه و دور به استان آمدند و می‌توانند آلوده باشند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه اولین مورد بومی که در استان مشخص شود نشان می‌دهد قبل از آن عده زیادی درگیر و ما با بیماری این فرد توانستیم آن را پیدا کنیم، اظهار کرد: خود قرنطینگی، در خانه ماندن و حضور نیافتن در تجمع‌ها در راستای پیشگیری از بیماری ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است مسافرینی که از استان‌های دیگر به‌ویژه استان‌های درگیر این ویروس که قصد ورود به استان بوشهر دارند به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی قرنطینه شوند

فوت 4 نفر در نیشابور بر اثر ابتلا به کرونا/ ترخیص 177 نفر از بیمارستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۴ نفر مشکوک به ویروس کرونا در نیشابور فوت کرده‌اند که از این تعداد، فوت چهار نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا تاکنون تأیید شده است.

محسن عظیمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در نیشابور تا صبح جمعه شانزدهم اسفندماه اظهار کرد: کل تعداد بیماران بستری‌شده در بیمارستان از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون، ۲۸۹ نفر بوده است که از این تعداد ۱۷۷ نفر مرخص شده‌اند.

وی تأکید کرد: ۹۶ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری و تحت نظر و مشکوک به کرونا هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: فوت چهار نفر بر اثر ویروس کرونا تأیید شده است و ۱۰ نفر نیز فوتشان مشکوک به کروناست و تا رسیدن جواب آزمایش‌ها نمی‌توان به طور قطعی اظهارنظر کرد.

 


تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه ۳۱ نفر شد
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تعداد مبتلایان کرونا در استان را ۳۱ نفر اعلام کرد.

ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا ویروس جدید در استان به ۳۱ نفر رسیده که از این تعداد سه نفر جان باختند.

او گفت : از ابتدای اسفندماه امسال تاکنون ۳۶۱ نفر مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد تاکنون ۲۷۶ نفر ترخیص شده اند.

شکیبا گفت: در حال حاضر ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا همچنان در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص نگرانی خانواده‌ها از وجود علائم کرونا در برخی اعضای خانواده و سرگردانی آن‌ها در مراجعه به مراکز درمانی گفت: از تمام افرادی که جوان و سالم هستند و دارای علائم بیماری کرونا هستند درخواست داریم که دریک اتاق ایزوله در خانه بمانند و به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

او افزود: علائم بیماری در این دسته از افراد بعد از دو هفته استراحت کامل و مراقبت رفع می‌شود.

شکیبا گفت: نگرانی ما فقط بابت گروه‌های در معرض خطر از جمله افراد کهنسال، زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که این افراد باید به مراکز در نظر گرفته شده، مراجعه کنند .

 

آمار مبتلایان کرونا در اصفهان به ۲۳۴ مورد رسید؛ ۱۱ نفر جان باختند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای قطعی ۲۳۴ نفر به کرونا ویروس در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: از ۲۳۴ مورد مثبت ۸۷ خانم و ۱۴۷ آقا مبتلا هستند و ۲۰۶ نفر بستری، ۱۷ نفر ترخیص و ۱۱ نفر فوت شدند.

آرش نجیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد ابتلا به بیماری کووید 19 تا 17 اسفند در اصفهان، اظهار داشت: تا کنون تعداد 867 نمونه از افراد مشکوک به بیماری در سطح شهر و استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل انجام شده که از این تعداد 633 مورد موارد منفی و 234 مورد مثبت ابتلا به کووید 19 گزارش شده است.

وی افزود: از 234 مورد مثبت 87 خانم و 147 آقا مبتلا هستند و 206 نفر بستری، 17 نفر ترخیص و 11 نفر فوت شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میانگین سنی ابتلا به کرونا در اصفهان 57 سال بوده، گفت: به ترتیب توزیع فراوانی در شهرستان‌ها، در شهرستان‌ اصفهان 126 مورد، اردستان 11 مورد، چادگان یک مورد، خمینی‌شهر 4 مورد، خوانسار 3 مورد، سمیرم یک مورد، شاهین‌شهر 13 مورد، شهرضا 8 مورد، فریدن 2 مورد، فلاورجان 7 مورد، گلپایگان 3 مورد، لنجان 10 مورد، مبارکه 10 مورد، نائین 6 مورد، نجف‌آباد 16 مورد و نطنز 13 نفر موارد مثبت و قطعی به ابتلای کووید 19 تا کنون گزارش شده است.

تکذیب قرنطینه شهرستان آق‌قلا به علت کرونا؛ فعالیت برخی اصناف محدود شد
فرماندار آق‌قلا با تکذیب خبر قرنطینه این شهرستان به علت پیشگیری از شیوع کرونا گفت: قرنطینه شهرستان در دستور کار نیست و فقط فعالیت برخی از اصناف محدود شده است.

میرشیر توماج عصر امروز در جمع خبرنگاران با تکذیب خبری که از شب گذشته در فضای مجازی استان مبنی بر قرنطینه این شهرستان به علت شیوع کرونا منتشر شده بود، اظهارداشت: وضعیت کنونی ما در شهرستان آق‌قلا، عادی بوده و اقداماتی هم که در دستور کار قرار گرفته برای پیشگیری است.

وی گفت: تصمیمات و اقدامات ما تابعی از سیاست‌های استان است و قرنطینه شهرستان نیز در برنامه قرار ندارد اما فعالیت برخی از اصناف که اولویت ندارد، محدود شده است.

فرماندار آق‌قلا بیان داشت: با تأیید کارگروه سلامت و امنیت غذایی برخی محدودیت‌ها اعمال شده و از مردم می‌خواهیم این دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: برهمین اساس محدودیت‌های برای فعالیت بزارها، کاهش ساعت فعالیت برخی صنوف مانند کبابسراها، طلافروشی‌ها و غیره در نظر گرفته شده است.

توماج گفت: در سطح استان تصمیماتی در خصوص عدم ورود پلاک‌های غیربومی گرفته شده است که آن را اعمال خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: برای قطع زنجیره شیوع این بیماری مردم با رعایت نکات بهداشتی و انجام اقدامات پیشگیرانه مهم‌ترین نقش را دارند.

 

۸۱ نفر، تعداد مبتلایان به کرونا در یزد/لزوم برخورد جدی با شیوع کرونا از طرف مردم

مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد به ۸۱ نفر افزایش یافت.
ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در زمینه آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در یزد اطلاعیه ای منتشر و در آن بیان کرد: باعنایت به اعلام وزارت بهداشت و درمان و با بررسی افراد مشکوک به ابتلاء ویروس کرونا در استان یزد، تا ساعت 14 روز شنبه مورخ هفدهم اسفند ماه تعداد افراد قطعی مبتلا به این بیماری به 81 نفر افزایش یافته است.

از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود ضمن رعایت دقیق نکات بهداشت فردی و برخورد جدی با موضوع شیوع این بیماری، قویا از هرگونه رفت و آمد غیرضروری خودداری کرده و در منازل بمانند.

قائم مقام علوم پزشکی قم: ۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در قم مرخص شدند‌ / تلاش همه‌جانبه برای مهار و کنترل کرونا
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۷۲ بیمار مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته از مراکز درمانی قم مرخص شدند.

علی ابرازه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 1017نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا (ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان قم تاکنون 668 نفر است، خاطرنشان کرد: 72 نفر از بستری شدگان طی 24 ساعت گذشته از مراکز درمانی قم مرخص شدند.

مسئولان مختلف کشوری و استانی با تأکید بر ضرورت بیش از پیش رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی در رابطه با بیماری کرونا، از تلاش همه جانبه برای مهار و کنترل آن خبر داده‌اند.

 

برای مقابله با کرونا؛ اماکن ورزشی استان‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت
با دستور وزیر ورزش و جوانان و به منظور قرنطینه بیماران، تمامی اماکن ورزشی و خوابگاه‌های ورزشی استان‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان با تشکر از اقدامات موثر و هماهنگ ستاد عالی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی با وزارت بهداشت گفت: برای مقابله با این ویروس منحوس همه ما مسئولیم و بایستی تمام فدراسیون‌ها و مدیران کل استانی با ستاد و دستورات آن همراه و کاملا در اجرای آنها اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: به همه مدیران کل استان‌ها دستور داده‌ام تمامی اماکن و خوابگاه‌های ورزشی استان‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار بگیرد و در صورت نیاز برای قرنطینه بیماران مورد استفاده قرار بگیرد.

ابتلای ۳۱ نفر به کرونا در کرمانشاه / ۲۷۶ بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان ترخیص شدند
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۱ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند گفت: تاکنون ۲۷۶ نفر مشکوک به این بیماری از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

ابراهیم شکیبا اظهار داشت: تاکنون 361 نفر بیمار مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده که 276 نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 82 نفر در بیمارستان بستری هستند عنوان کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 31 نفر رسیده که سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شکیبا گفت: از 31 نفر مبتلا 15 نفر مربوط به شهرستان کرمانشاه، پنج نفر کنگاور، چهار نفر اسلام‌آباد غرب، دو نفر هرسین، دو نفر صحنه، یک نفر سنقر و کلیایی، یک نفر گیلان‌غرب و یک نفر جوانرود است.

بهبودی دو نفر از مبتلایان به کرونا در ملایر

فرماندار ملایر گفت: از سه مورد مثبت به کرونا در ملایر دو نفر بهبود پیدا کرده و مرخص شده‌اند.
قدرت‌اله ولدی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا با تبریک سالروز ولادت باسعادت امام علی(ع) اظهار کرد: با توکل و امید به رحمت خداوند و با استعانت از ائمه معصومین(ع) مشکلات و گرفتاری‌ها رفع خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: از ابتدای ورود بیماری در شهرستان ملایر، سه مورد کرونا مثبت اعلام شده که دو نفر با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شده‌اند.

فرماندار ملایر در ادامه افزود: بنا بر دستورالعمل های کشوری از امروز ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی به روال عادی برگشته است که باید این موضوع رعایت شود.

وی گفت: جلسات مختلف و پیگیری‌های متعددی انجام شده که باید تمام این دستورالعمل‌ها و مصوبات تا پایان ریشه‌کنی کامل بیماری انجام و استمرار داشته باشد.

ولدی تصریح کرد: دستورات خوبی که دادستان ملایر در حوزه‌های مختلف صادر کرده‌اند بسیار مثمر ثمر بوده و در کنار آن همکاری و تعامل دستگاه اطلاعاتی، بسیج و نیروی انتظامی نیز قابل تقدیر است.

وی گفت: فروشگاه‌ها و دیگر مکانهای خصوصی که در آن تردد وجود دارد و نیاز به تعطیلی ندارند باید از مواد بهداشتی استفاده کنند و برای مشتریان نیز تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

ولدی افزود: بسیاری از کسبه و اصناف از گذشته همراه و همدل مردم بوده‌اند و نام نیک آنها همچنان ماندگار است و هم اکنون نیز به راه‌های مختلف به مردم یاری می‌رسانند.

وی با بیان اینکه با محتکران در هر حوزه‌ای به ویژه در حوزه بهداشت عمومی برخورد قانونی، لازم و به موقع صورت خواهد گرفت تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل کشوری مرخصی همه مدیران تا اطلاع ثانوی لغو شده که در شهرستان ملایر نیز این دستورالعمل باید رعایت شود.

فرماندار ملایر با بیان اینکه ستادهای اسکان شهرستان امسال فعالیتی نخواهند داشت و پذیرای میهمانان و گردشگران در شهرستان نخواهیم بود گفت: به تبع این تصمیم، تمام اماکن گردشگری و موزه‌های شهرستان نیز تعطیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: در ورودی شهر ملایر با همکاری کارشناسان فرمانداری، شبکه بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی و هلال احمر کنترل های لازم هنگام ورود میهمانان به ملایر انجام می‌شود و افراد مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرند.

ولدی با اشاره به اینکه سلامت مردم برای ما بسیار مهم است و به کسی اجازه نخواهیم داد که امنیت و سلامت آنها را به خطر بیاندازد افزود: پنجشنبه و جمعه آخر سال نیز ممنوعیت حضور افراد در تمام آرامستان‌های ملایر اعمال خواهد شد.

وی خاطرنشلن کرد: از زحمات کادر درمان که مستقیماً و به صورت شبانه‌روز با این بیماری روبرو و در حال مبارزه هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

آمار فوتی ناشی از کرونا در لرستان به عدد ۵ رسید/ راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در این استان خبر داد و گفت: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس در لرستان به پنج نفر رسید.

محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد به آخرین آمار مبتلایان به کرونا اشاره و اظهار کرد: طبق آخرین آمار از آغاز تاکنون ۱۰۴مورد ابتلا به کرونا در استان ثبت شده است.

وی آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان را نیز تا این لحظه ۵ مورد عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در خرم‌آباد اشاره و گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه جواب نمونه‌ها پس از ۲۴ساعت مشخص می‌شود، این درحالی است که قبل از این جواب نمونه‌ها بین ۵ تا هفت روز به استان ارسال می‌شد.

نیکبخت افزود: اما اکنون و با توجه به اینکه کیت تشخیص کرونا در اختیار استان قرار دارد، دیگر نیازی به ارسال نمونه به تهران نیست.

وی در پایان گفت: شهرستان‌های خرم‌آباد، سلسله، بروجرد، کوهدشت، ازنا، دورود، چگنی و دلفان درگیر بیماری کرونا هستند.

 

تعداد کرونایی‌ها در هرمزگان ۳۰ نفر شد/ مرگ ۴ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۳۰ نفر رسید.
حسین فرشیدی امشب در گفت‌وگو با خبر شبانگاهی سیمای مرکز خلیج فارس اظهاز کرد: تعداد موارد مثبت کرونا در هرمزگان به ۳۰ نفر رسیده و متاسفانه ۴ نفر نیز جان‌شان را از دست داده‌اند.

وی افزود: ۱۱ نفر در بندرعباس، ۷ نفر در قشم، ۳ نفر در کیش، ۲ نفر در پارسیان، ۱ نفر میناب، ۱ نفر بندرلنگه، ۱ نفر در جاسک و یک نفر در رودان و یک نفر در میناب و دو نفر هرمزگانی از دیگر استان‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: همچنین از ۴۸۸ نفر بیمار حاد تنفسی، بحمدالله ۳۶۰ نفر بهبود یافته و مرخص شدند.

فرشیدی همچنین عنوان کرد: از ۳۰ بیمار مثبت کرونایی در هرمزگان، ۲۰ نفرشان با حال مناسب از بیمارستان مرخص شده‌اند اما ۶ نفر بستری‌اند که حال دو تن از آنان مطلوب نیست.


۲۶ بیمار کرونایی در قزوین بهبود یافتند/ آغاز طرح ملی بسیج کرونا از فردا
سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در قزوین گفت: تا کنون ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته اند.

رجبی سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: در حال حاضر آزمایش ۱۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان مثبت گزارش شده و ۲۶ نفر هم بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

به گفته رجبی، ۱۴ نفر هم بر اثر این بیماری در استان جان باختند.

او اضافه کرد: ۳۸۸ نفر در استان بر به علت تنگی نفس در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا از اجرای طرح ملی بسیج کرونا از فردا خبر داد و گفت: در این طرح از طریق سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا salamat.gov.ir، سامانه تلفنی ۴۰۳۰، موارد مشکوک یا مبتلا به کووید۱۹ را به مراکزی که در نظر گرفته ایم، دعوت می‌کنیم.

او اضافه کرد : در این طرح برای کسانی که وارد سایت می شوند و پرونده سلامت ندارند برای آنها پرونده تشکیل می شود .

رجبی افزود: یک شماره استانی هم برای این طرح در نظر گرفته شده است که فردا یا پس فردا اعلام خواهد شد.

او در ادامه از خیران خواست برای تامین تجهیزات یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشند.

شمار قربانیان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۲ نفر رسید/ جهش آمار مبتلا به کرونا وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روزانه آمار حداقلی از مبتلایان به کرونا در استان داریم،گفت: تاکنون دو فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان‌جنوبی داریم، که مورد اول یک مرد 55 ساله و مورد دوم یک فرد بالای 90 سال سن بوده است.
محمد دهقانی امشب در تشریح وضعیت بیماران کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: با راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در خراسان‌جنوبی از 15 اسفندماه نمونه‌های افراد مشکوک به کرونا دیگر به تهران ارسال نمی‌شود و در آزمایشگاه مرکز استان مورد آزمایش قرار می‍‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از انجام و طی فرآیندهای لازم آزمایشات، موارد مثبت و منفی در سامانه مربوطه ثبت می‌شود، بیان داشت: در پایان هر روز موارد مثبت و منفی را به شهرستان‌ها و کادر پزشکی مربوطه اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ثبت 18 مورد کرونا ویروس در سطح استان خراسان‌جنوبی و افزایش این آمار، اعلام کرد: این آمار به استثنای آمار سه روز اخیر است لذا افزایش مختصر افراد مبتلا به کرونا در سطح استان وجود دارد.

دهقانی از افزایش شهرستان‌های مبتلا به کرونا خبر داد و مطرح کرد: تاکنون شهرستان‌های درگیر بیرجند، قاین، زیرکوه و فردوس بوده‌اند که با آمار مبتلایان روزهای اخیر شهرستان طبس و سرایان هم به شهرستان‌های درگیر افزوده شدند.

وی در خصوص جهش آمار مبتلایان کرونا در استان خراسان‌جنوبی، توضیح داد: این جهش به‌دلیل آن بود که آزمایشات به تهران ارسال و جواب آزمایش با تأخیر انجام می‌‎‌شد لذا طی دو روز آتی هم با جهش آمار مبتلایان مواجه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روزانه آمار حداقلی از مبتلایان به کرونا در استان داریم، مطرح کرد: تاکنون دو فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان‌جنوبی داریم، که مورد اول یک مرد 55 ساله و مورد دوم یک فرد بالای 90 سال سن بوده است.

دهقانی با اشاره به فوت هفت مورد مشکوک به کرونا و شایعات مطرح شده در فضای مجازی، عنوان کرد: جواب شش نفر از این فوت‌شدگان اعلام و هیچ کدام از این افراد مبتلا به کرونا نبوده‌اند و فقط یک مورد دیگر باقی مانده که منتظر جواب آزمایش هستیم که هنوز اعلام نشده است.

وی از اجرای طرح غربالگری کرونا از امروز در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: در طرح بسیج غربالگری کرونا مراقبین سلامت در مراکز جامع سلامت و سایر روش‌ها با بیان پنج سؤال درخصوص اطلاعات خانوارها، پاسخ‌ها را در سامانه آنلاین وارد می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا، مطرح کرد: تأکید شد در ایام نوروز هتل‌ها، اردوگاه‌ها و مهمانسراهای ادارات استان پذیرش مهمان در ایام نوروز را نخواهند داشت و تشدید مراقبت ورودی‌های استان جرو تأکیدات بود و تصمیمی مبنی بر بسته شدن مسیرها اتخاذ نشده است.

دهقانی مهار کرونا را نیازمند عزم همگانی مردم دانست و تبیین کرد: مردم از مسافرت‌های درون و برون استانی پرهیز کنند چراکه ریشه‌کن کردن این ویروس نیازمند عزم همگانی مردم می‌باشد.

وی با بیان اینکه گرچه آمادگی لازم برای مواجهه با حوزه سلامت، بهداشت و درمان را ایجاد کرده‌ایم اما بیش از 90 درصد موارد پیشگیری مربوط به رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی توسط خود مردم است، مطرح کرد: با کاهش ترددها و مسافرت‌ها باید زنجیره انتقال این ویروس را تا قبل از اینکه استان خراسان‌جنوبی به فهرست استان‌های قرمز افزوده شود قطع کنیم.

 

فوت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری/آمار مبتلایان به 17 نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با شناسایی یک بیمار دیگر مبتلا به بیماری کووید 19 در استان مجموع این بیماران به 17 نفر رسید.
سید راشد جزایری شامگاه شنبه در بخش خبری شبکه جهان‌بین گفت: با شناسایی یک بیمار دیگر مبتلا به بیماری کووید 19 در استان مجموع این بیماران به 17 نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جواب آزمایش یکی از موارد مشکوک ابتلا به کووید 19 که چند روز گذشته فوت کرده بود امروز مثبت اعلام شد.

وی گفت: در حال حاضر 36 نفر با علائم بیماری کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که منتظر جواب نمونه‌های ارسال شده به تهران هستیم.

 

تست کرونا ۳۰۱ نفر در مازندران مثبت شد
مازندران طبق اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا مازندران تست مثبت ۳۰۱ نفر، فوت ۱۷ نفر و ترخیص ۱۸۹ نفر در این استان اعلام شد.

تا روز جمعه ۱۶ اسفند ماه تست آزمایش ۳۰۱ بیمار به کرونا ویروس در مازندران قطعی مثبت شده است.

همچنین تعداد ۶۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری می باشند.

۱۷ نفر هم تاکنون در مازندران بر اثر بیماری کرونا جان باختند.

تاکنون ۱۸۹ نفر از بین بیماران مشکوک به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان‌ های استان داریم.

۳۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در بابل بستری هستند

طبق اطلاعیه شماره ۳۱ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در روز شنبه ۱۷ اسفند ماه ۳۲۰ نفر مشکوک به ابتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

تاکنون ۱۳۵ بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان‌های میناگر و یحیی‌نژاد و روحانی با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

جواب آزمایش ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا مثبت اعلام شد.

با توجه به افزایش تعداد بیماران، افزایش تعداد بیماران بد حال بستری و فوتی‌های ناشی از آن در سطح شهرستان از همشهریان محترم درخواست می‌شود تا حد امکان در منزل بمانند و از ترددهای غیر ضروری جدا خودداری کنند

فوت ۲ نفر بر اثر کرونا در تویسرکان صحت ندارد
رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان تویسرکان گزارش و ثبت نشده است.

سید ابراهیم طواف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: دو بانوی سالخورده تویسرکانی که از سفر به دو شهر آلوده به کرونا به تویسرکان برگشته بودند به کرونا مبتلا شدند که اکنون در بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان بستری هستند.

وی افزود: دو بانوی کرونایی بستری در بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان در حال بهبود و در آستانه ترخیص از بیمارستان هستند.

طواف زاده با اشاره به اینکه در همه ایام سال به صورت طبیعی موارد فوتی در بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان داریم تصریح کرد: روز جمعه نیز یک مرد 85 ساله و یک مرد 79 ساله در این بیمارستان فوت شدند که دلیل فوت هیچ یک از آنها ابتلا به بیماری کرونا نبود.

وی گفت: یکی از بستگان دو مورد کرونا مثبت بستری شده در بیمارستان تویسرکان که دارای علائم مشکوک به کرونا بود، در بیمارستان تحت نظر قرار داشت که پاسخ تست کرونای وی منفی اعلام شد.

طواف زاده با اشاره به اینکه کمبود مواد ضد عفونی کننده یک مشکل کشوری است و مختص به شهرستان تویسرکان نیست ابراز کرد: علاوه بر پیگیری های رسمی و اداری، با توجه به قول مساعد یک خیر برای تامین ماسک و لباس های ویژه برای نیروهای درمانی بیمارستان، امید می رود مشکلات این بخش به حداقل برسند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 35 تخت بیمارستانی و چهار تخت ایزوله برای ارائه خدمات به موارد احتمالی ابتلا به کرونا در بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان در نظر گرفته شده و 15 تخت بخش داخلی این بیمارستان نیز به عنوان ذخیره و پشتیبانی مد نظر قرار گرفته اند.

وی افزود: دو گروه ویژه برای انجام بررسی های اولیه و غربالگری مربوط به کرونا در ورودی های تویسرکان از سمت جاده جوکار به تویسرکان و کنگاور به تویسرکان مستقر شده اند تا مسافران ورودی به تویسرکان را از نظر ابتلا به کرونا بررسی کنند.

 

کاهش روند میزان بستری‌شدگان کرونا در کاشان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان گفت: از سه روز پیش تا کنون خوشبختانه روند نزولی بستری شدگان را در بیمارستان های کاشان شاهد هستیم
سید علیرضا مروجی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اندیشیدن تمهیداتی جهت رفاه حال همشهریان و بیماران مبتلا به کرونا ۶ درمانگاه شبانه‌روزی تعبیه شد تا از ظرفیت آن‌ها در مواقع ضروری استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان افزود: همچنین به دلیل اینکه ۷۰ درصد جمعیت کاشان کارگری است افزایش ساعت کاری درمانگاه‌های تامین اجتماعی نیز افزایش یافته و تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برای اینکه بار ترافیکی بیمارستان بهشتی و پرسنل آن کم شود، نقاهتگاههایی جانمایی می‌شود تا بیماران دوره نقاهت خود را در آنجا سپری کند.

مروجی با اشاره به کاهش بستری شدگان بیماران مبتلا گفت: از سه روز پیش تا کنون خوشبختانه روند نزولی بستری شدگان را در بیمارستان های کاشان شاهد هستیم و این نشانگر آن است که مردم با فرهنگ کاشان به نوع‌دوستی و بهداشت فردی اهمیت داده و از منازل تا حد امکان خارج نمی‌شوند.

همچنین محمد توکلی در این نشست گفت: با توجه به اینکه قدرت سرایت این بیماری بالاست و هر نفر ۴ نفر را مبتلا می‌کند؛ لذا باید از خارج شدن غیر ضروری منزل جلوگیری کنیم و با رعایت بهداشت از روند و پیشگیری آن جلوگیری کنیم.

نماینده وزیر بهداشت با اشاره به کنترل چرخه جابه جایی این ویروس تاکید کرد: با تردد کمتر در شهر فرهنگ نوع دوستی را ترویج دهید.

وی همچنین با بیان اینکه کاشان شهر خیرین است از وجود‌ خیرین سلامت و بهداشت در کنار کادر درمانی تشکر کرد و فعالیت و تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی و ایثار آنها را ستودنی خواند.

ثبت ۵۶ مبتلا به کرونا در کردستان/ بستری بودن ۱۰۸ بیمار مشکوک
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی از ثبت ۵۶ مبتلا قطعی به ویروس کرونا در استان خبر داد.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸۰ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند گفت: تاکنون ۱۰۸ مورد در این زمینه در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

او افزود: از این تعداد بیمارستان توحید ۲۴ نفر، امام خمینی سقز ۴۸ نفر، بوعلی ۱ نفر، شهید بهشتی قروه ۷ نفرر، بیجار ۴ نفر، رازی بانه ۱۶ نفر، دیواندره ۳ نفر، دهگلان ۴ نفر، سروآباد ۱ نفر است.

فلاحی با لبیان اینکه تاکنون ۵۴ نفر در استان مبتلای قطعی به کمرونا هستند گفت: تعداد ترخیصی‌ها تا دیروز از بیمارستان امام خمینی سقز را ۶ نفر بوده است.

او در پایان افزود: آمار فوتی‌ها تا به امروز ۵ نفر بوده مه ۴ نفر در شقز و ۱ نفر در مریوان بوده است.

107 مورد مبتلا به کرونا و 11 فوت در آذربایجان‌شرقی/ بازار مکان اصلی ابتلا به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۰۷ نفر رسید و سه نفر دیگر هم فوت کردند، گفت: طبق بررسی‌ها بازار تبریز از جمله مکان‌هایی بود که افراد مبتلا به کرونا در آنجا دچار این ویروس شده‌اند.
محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی اظهار کرد: امروز تست ۲۰ نفر نیز مثبت اعلام شد و به جمعیت ۱۰۷ نفری رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تا دیشب ۹ نفر فوتی داشتیم که این تعداد امشب به ۱۱ نفر فوتی رسیده است، گفت: از اول محرز شدن تست مثبت کرونا در استان ۴۳ بهبود یافته داریم که امروز ۱۰ نفر مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه دغدغه پیشگیری ویروس داریم و طبق اطلاعات به دست آمده از تبریز حاکی از آن است که انگار مردم قبول نکرده‌اند که ویروسی آمده است، گفت: از مردم تقاضا داریم تا به بازارها نروند زیرا همه ما با یکدیگر در ارتباط هستیم و اگر مردم توجه نکنند از استاندار آذربایجان‌شرقی تقاضا خواهیم کرد تا محدودیت‌های مسیری ایجاد کنند.

وی متذکر شد: در روزهای آتی اعلام خواهم کرد که چه مناطقی بیشترین مسیر ابتلا به کرونا را داشته است که بازار یکی از این مسیرهاست.

صومی ابراز کرد: کرونا یک ویروس ناشناخته و در حال گسترش است و اگر ۲ تا ۳ درصد کشنده است ولی به عنوان پزشکی که فوتی‌ها را می‌بینم می‌توانم اذعان کنم که این ویروس به صورت ناشناخته وارد بدن شده و افرادی که فکر می‌کنند جوان و سیستم ایمنی قوی دارند را هم از پای در می‌آورد.

رئیس علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

نظر شما