شناسهٔ خبر: 38681100 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار کرونا در ایران؛ مبتلایان ۴۷۴۷ نفر، فوت شدگان ۱۲۴ نفر، بهبودیافتگان ۹۱۳ نفر/ ترافیک در جاده چالوس/ انتقاد وزارت بهداشت از بی‌توجهی به هشدارها/ ورود به استان‌های گیلان و مازندران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

صاحب‌خبر -

شفقنا زندگی- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۴ هزار ۷۴۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

جهانپور گفت: تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

وی گفت: با توجه به افزایش آزمایشگاهها به ۴۰ آزمایشگاه موارد تشخیص افزایش یافته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها از ابتدا تاکنون اظهار کرد: تهران ۱۴۱۳ نفر، گیلان ۴۲۴ نفر، قم ۵۲۳ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین ۱۷۶ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، اصفهان ۳۸۸ نفر، فارس ۸۱ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، لرستان ۸۰ نفر، کردستان ۴۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۱۵ نفر، سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، کرمان ۲۵ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، بوشهر ۵ نفر، یزد ۵۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر، زنجان ۵۰ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، هرمزگان ۱۹ نفر و همدان ۲۳ نفر از ابتدا تاکنون به ویروس کرونا در کشور مبتلا شده‌اند.

وی گفت: کاهش ساعت کاری ادارات دولتی نیز با هماهنگی ستادهای استانی و استانداران و مصوبه ستاد ملی و تایید رئیس جمهوری انجام می‌شود. در نتیجه هر گونه اقدام خارج از مصوبات ستاد ملی در زمینه کاهش ساعت کاری قابل پذیرش نیست و در هیچ استانی هم انجام نمی‌شود.

انتقاد سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا از بی توجهی برخی از هموطنان نسبت به هشدارها: سفرها، هم مسافران و هم اهالی شهر مقصد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ترافیک سنگین در محور کرج-چالوس

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محور کرج- چالوس خبر داد.

ممنوعیت فعالیت‌های گردشگری در فارس/ نوروز به فارس نیایید

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس:
انجام هرگونه فعالیت گردشگری تا زمان رفع مخاطرات مربوط به شیوع کروناویروس، در این استان ممنوع است.

فارس برای نوروز سال ۹۹ امکان پذیرایی از مسافران را نخواهد داشت لذا هموطنان به این استان سفر نکنند.

ورود به استان های گیلان و مازندران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

سرهنگ رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور :

برابر تصمیمات استانی با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت فعلی استان برای کلیه خودروها به جز خودروهای با پلاک بومی،سوختی و مواد غذایی در مسیرهای ورودی به استان مازندران ( محورهای هراز,کرج-چالوس , فیروزکوه ) در ساعت ۱۲:۴۰ امروز تا اطلاع ثانوی ممنوعیت تردد اجرامی شود.

از ساعت ۱۰:۳۰ امروز نیز با عنایت به شیوع بیماری کرونا و وضعیت فعلی استان برای کلیه خودروها به جز خودروهای با پلاک بومی در مسیرهای ورودی به استان گیلان ( محورهای قزوین به رشت , اردبیل به آستارا و رامسر به چابکسر) تا اطلاع ثانوی ممنوعیت تردد اجرا می گردد./ عصر ایران

استاندار هرمزگان: امسال هیچ برنامه‌ای برای سرویس و خدمات به گردشگران نداریم.

ورودی‌های اردبیل از سمت گیلان با دستور قضایی مسدود شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل :
در راستای مدیریت صحیح مبارزه با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در سطح استان اردبیل محدودیتهای تردد به استان اردبیل از ناحیه استان گیلان اعمال می‌شود.

کاهش سرعت انتقال کرونا در کشور

عضو ستاد مدیریت کرونا از کاهش سرعت انتقال کرونا در کشور خبرداد و گفت: شاخص ها نشان می دهد که سرعت برای رسیدن به حد ثابت بیماری بیشتر شده و زودتر از زمان پیش بینی شده به آن می رسیم،

دکتر حمید سوری با اشاره به اینکه سرعت انتقال بیماری کرونا در کشور کمتر شده است، گفت: این موضوع در تهران نیز مشاهده می‌شود.

عضو ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: به طور مثال اگر به طور متوسط یک بیمار ۳ نفر را مبتلا می کرد، اکنون این ابتلا به کمتر از ۳ نفر رسیده به این معنی است که سرعت انتقال بیماری، کمتر شده است.

وی ادامه داد: البته سرعت پیش روندگی بیماری تا حدی افزایشی است و پس از مدتی به حد ثابت می رسد و سپس فروکش می کند.

این اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه سرعت برای رسیدن به حد ثابت بیماری کرونا افزایش یافته است، گفت: این موضوع نشان می دهد که مداخلات انجام گرفته، موثر بوده است.

زودتر از زمان پیش بینی به حد ثابت بیماری می رسیم
سوری ادامه داد: شاخص ها نشان می دهد که سرعت برای رسیدن به حد ثابت بیماری بیشتر شده و زودتر از زمان پیش بینی شده به آن می رسیم، اگر این روند ادامه یابد قطعا با عدم حضور در تجمعات، کنترل سفرها، خودداری از تماس ها و بیماریابی درست، می‌توان زودتر به حد ثابت بیماری رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی می شد که روند افزایشی تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داشته باشد اما احتمالا تا هفته اول فروردین ماه به حد ثابت خواهیم رسید.

عضو ستاد مدیریت کرونا به اجرایی شدن طرح بیماریابی اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح احتمال دارد حتی زودتر به حد ثابت برسیم و بعد از آن اپیدمی بیماری رو به خاموشی می گذارد.

کشندگی بیماری کرونا کاهش یافت

وی با اشاره به اینکه کشندگی بیماری کرونا به مرور زمان کاهش می یابد و ویروس ضعیف می شود، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش کشندگی بیماری کرونا هستیم.

سوری اظهارداشت: میزان کشندگی ویروس کرونا در حال کاهش است و از ۳.۶ درصد به حدود بیش از ۲ درصد رسیده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه (۱۵ اسفند) اعلام کرد تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند./ایرنا

اعلام ممنوعیت کامل زباله‌گردی در تهران/ آغاز غربالگری و آموزش کودکان کار و زباله‌گرد از هفته آینده

حسینی از اقدامات مربوط به کودکان کار و زباله‌گرد به دنبال شیوع ویروس کرونا خبر داد:

از هفته گذشته زباله‌گردی و تفکیک پسماند از مخازن شهری در تهران ممنوع اعلام شد. همچنین از هفته آینده با تیم پزشکی و برنامه آموزشی وارد گودهای زباله‌گردی و مراکز تجمع کودکان کار می‌شویم.

شهرداری تهران از جنبه مسئولیت اجتماعی خود و نه تکلیف قانونی سال‌هاست که در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی موضوع کودکان کار و زباله‌گرد را پیگیری می‌کند. طبق بررسی‌ها و به دلیل شرایط خاص کنونی به‌طور جدی به بحث کودکان زباله‌گرد ورود می‌کنیم.‌

پیمانکاران شهرداری در صورت استفاده از کودکان زباله‌گرد مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوند. مشکل اصلی پیمانکاران غیررسمی هستند. بیش از ۹۰ درصد از این افراد غیرایرانی بوده، وضعیت هویتی مشخصی ندارند و مهاجر غیر قانونی هستند.

به سازمان بهزیستی پیشنهاد می‌دهیم برای یک دوره خاص، این افراد به‌ویژه کودکانی که ایرانی نبوده و با خانواده زندگی نمی‌کنند را در مراکزی با همه امکاناتی که ما در اختیارشان قرار داده‌ایم؛ قرنطینه کنند.

درخواست ظریف از مجامع جهانی برای بازگرداندن مسافران ایرانی سرگردان در فرودگاه های جهان

توئیت ظریف:
شهروندان ما در خارج [از ایران] در پی لغو پروازها به دلیل شیوع ویروس کووید۱۹ گرفتار شده‌اند.
ما در تهران و در هیأت‌های خارجی خود بیشترین تلاش را برای بازگشت امن آنها به وطن انجام می‌دهیم.
ما از دولت‌ها و خطوط هوایی مرتبط می‌خواهیم طبق دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی به آنها کمک کنند.

نظر شما