شناسهٔ خبر: 38675674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تا امروز ۸۳ نفر مبتلا به کرونا رسما تایید شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا امروز میزان مبتلایان آذربایجان شرقی به کرونا به ۸۳ نفر رسیده است که برخی افراد هم مسافر هستند و در آمارهای کشوری جای دارند ولی در لیست استان نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدحسین صومی در گفت‌وگو با خبر شبانگاهی شبکه سهند، با بیان اینکه از اول اسفند تاکنون700 بیمار با علائم حاد تنفسی بستری شدند، اظهار داشت: تا امروز میزان مبتلایان آذربایجان شرقی به کرونا به 83 نفر رسیده است که برخی افراد هم مسافر هستند و در آمارهای کشوری جای دارند ولی در لیست استان نیستند.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های این بیماری در 24 ساعت گذشته 2 نفر دیگر اضافه شده است، افزود: با فوت 2 نفر دیگر، تعداد فوتی‌های آذربایجان شرقی تا امروز به 8 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه شواهدی داریم که کرونا در بستر خانوادگی هم افراد را مبتلا می‌کند تصریح کرد: بهداشت فردی و جمعی به شدت توصیه می شود، لذا هرمحیطی را امن تلقی نکنیم.

وی درصد ابتلای افراد سیگاری را بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا دانست و گفت: هرکس بیماری زمینه ای دارد، احتمال ابتلا به کرونا بیش از دیگران است و باید خودمراقبتی‌ها تشدید شود.

صومی در ادامه، با اشاره به اینکه الکل خالص تاثیری در از بین بردن ویروس ندارد، تاکید کرد: مواد با پایه الکلی به شرط استفاده از گلیسیرین مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: در محیط‌های خانگی لازم نیست هر دقیقه خود را استریل کنیم، لذا از وسواس بیشتر خودداری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ماسک را برای افراد نرمال و سالم غیر لازم دانست و افزود: افرادی که مشکلات ریوی دارند از ماسک استفاده کنند، ضمن اینکه ماسک‌های معمولی برای پیشگیری مناسب هستند.

وی با بیان اینکه ویروس در محیط های خشک امکان انتشار ندارد، گفت: تاکید جدی داریم که مردم از حضور در اجتماعات پرهیز کنند، وضعیت موجود بازار و خیابان اصلا قابل قبول نیست در 2 هفته آینده اگر پیشگیری کنیم ویروس زمین‌گیر خواهد شد لذا در ایام عید دید و بازدیدها را حدالامکان کاهش دهیم.

انتهای پیام /111/ی

نظر شما