شناسهٔ خبر: 38655154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هآرتص: رأی بالای لیست اعراب در انتخابات، یک زلزله سیاسی است

صاحب‌خبر -

شفقنا-روزنامه هأرتص چاپ اسرائیل در تحلیلی از درصد بالای آرای لیست مشترک اعراب در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، این رخداد را بی سابقه و یک تحول بزرگ توصیف کرد.

به نوشته سرویس ترجمه شفقنا، هآرتص نوشت که در انتخابات روز دوشنیه درصد بالایی از اعراب ساکن سرزمین اشغالی در انتخابات شرکت کردند و از سوی دیگر نیز درصد یهودیانی که به لیست اعراب رأی دادند نیز افزایش یافت و در مقابل درصد اعرابی که به احزاب یهودی رأی دادند کاهش یافت.

بنابراین لیست مشترک اعراب در این دور انتخابات در مقایسه با دور قبلی، دو کرسی بیشتر به دست آورد و می‌تواند ۱۷ نماینده را راهی پارلمان کند.

در همین حال به نوشته هآرتص، برخی احزاب یهودی از نمایندگان عرب در فهرست انتخاباتی خود استفاده کرده بودند. روزنامه جروزالم پست نیز دیروز نوشت که درصد حضور اعراب در انتخابات اخیر از سال ۱۹۹۹ تا کنون سابقه نداشته است.

در این راستا «ایمن عوده» رئیس لیست مشترک اعراب نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر با ابراز خوشحالی از میزان رأی این فهرست، نوشت که تمام تلاش خود را برای اینکه هیچ حزب راستگرا از جمله بنیامین نتانیاهو، نتواند دولت را تشکیل دهد به کار خواهد گرفت.

تا کنون ۹۷ درصد از آراء شمارش شده و تا کنون لیکود: ۳۶ کرسی – ۲۹،۳۵ درصد، آبی‌وسفید:  ۳۲ کرسی – ۲۶،۳۴ درصد، لیست مشترک اعراب: ۱۵ کرسی – ۱۲،۹۱ درصد، شاس: ۱۰ کرسی – ۷،۷۹ درصد، اتحادیه یهودیان توراتی: ۷ کرسی – ۶،۲۰ درصد، اسرائیل بیتُنا: ۷ کرسی – ۵،۸۷ درصد، کارگر، گرشر، مرتص: ۷ کرسی – ۵،۷۱ درصد، یامینا: ۶ کرسی – ۵،۰۵ درصد را به دست آورده‌اند.

این مطلب را در القدس العربی ببینید

نظر شما