شناسهٔ خبر: 38640097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تاثیر بالای فعالیت جسمانی در منزل برای کاهش ابتلا به کرونا

فعالیت جسمانی منظم با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، از مهم ترین عوامل مقابله با ویروس کرونا به شمار می

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا، فعالیت جسمانی منظم با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، از مهم ترین عوامل مقابله با ویروس کرونا به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، با ادامه گسترش ویروس کرونا، مقامات حوزه بهداشت به مردم توصیه می کنند که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و بیشتر در خانه بمانند تا شیوع ویروس محدود شود، محدودیت های مسافرت، شرکت نکردن در فعالیت های خارج از خانه (مثل مدرسه و دانشگاه) و تعطیلی اماکن ورزشی، فعالیت های جسمانی افراد را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

عواقب منفی کاهش فعالیت جسمانی به دلیل در خانه ماندن

در حالی که این روزها توصیه‌های بهداشتی زیادی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا می شود، اما توصیه‌های عمومی کمی وجود دارد درباره اینکه مردم چه کارهایی باید برای حفظ فعالیت بدنی انجام دهند؟ ماندن در خانه اگرچه راه حل ایمنی برای جلوگیری از انتقال ویروس از انسان به انسان دیگر محسوب می شود اما این موضوع به صورت ناخواسته می تواند عواقب منفی از جنبه کاهش فعالیت جسمانی به همراه داشته باشد.

لزوم فعالیت جسمانی در خانه به منظور کارکرد درست سیستم ایمنی بدن

این احتمال زیاد است که ماندن طولانی مدت در خانه باعث کم تحرکی افراد شود به این صورت که افراد زمان بیشتری را در حالت نشسته و دراز کشیده، هنگام تلویزیون دیدن، کار با گوشی و بازی های رایانه ای، سپری خواهند کرد و کاهش فعالیت جسمانی روزانه و به تبع آن کاهش مصرف انرژی، می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیاندازد، بنابراین نیاز است که فعالیت جسمانی در این دوران در خانه ادامه پیدا کند تا سیستم ایمنی به درستی فعالیت کند و سلامتی انسان حفظ شود.

برچسب‌ها:

نظر شما