شناسهٔ خبر: 38623243 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان ۲۳۳۶ نفر، جان باختگان ۷۷ نفر، بهبودیافتگان ۴۳۵ نفر/ گیلان، قم و تهران در صدر/ ابتلای رییس اورژانس به کرونا

صاحب‌خبر -

شفقنا زندگی- وزارت بهداشت ایران در تازه‌ترین آمار خود از وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران از مرگ ۷۷ نفر تا صبح روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند خبر داد.

بنا بر این گزارش شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۳۳۶ نفر رسیده است.

به این ترتیب شمار موارد تایید شده ابتلا به کرونا از دیروز دوشنبه ۸۳۵ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد جان‌باختگان ۱۱ نفر بیشتر شده است.

به گفته وزارت بهداشت ایران تا کنون ۵۷۳۷ مورد مشکوک تشخیص داده شده و آزمایش شده‌اند.

طبق آمار جدید وزارت بهداشت ایران تعداد بهبودیافتگان به ۴۳۵ نفر رسیده است.

استان گیلان، قم و تهران در صدر

علیرضا رئیسى، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی قطعی به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کشور ۸۳۵ نفر هستند که ۱۱ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

از ابتدا تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و دو هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تایید آمار ایران توسط سازمان بهداشت جهانی

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: علیرعم برخی شیطنت‌ها و ایجاد ابهام در آمار وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت و دبیرکل این سازمان، روز گذشته طی بیانیه ای بر اطلاعات، آمار و گزارش‌های اعلامی وزارت بهداشت صحه گذاشته و اعلام کردند این آمار و سیستم گزارش‌گیری ایران تماما مورد تایید این سازمان است.

ابتلای رییس اورژانس کشور به کرونا

روابط عمومی اورژانس کشور با تائید ابتلای رییس اورژانس کشور به کرونا اعلام کرد: حال دکتر پیرحسین کولیوند خوب است و جای هیچ نگرانی نیست.

در پی خبر ابتلا رییس اورژانس کشور به کرونا ویروس، به اطلاع می‌رساند، حال دکتر پیرحسین کولیوند خوب است و جای هیچ نگرانی نیست و در حال حاضر تحت درمان است.

پزشکیان: قم باید همان روز اول قرنطینه می شد/ کرونا شوخی گرفته شده، باید بسیار جدی‌تر با آن برخورد کرد

مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت پیشین گفت: این بیماری شوخی‌بردار نیست که ما اینگونه با آن برخورد می‌کنیم. عدد و رقم‌ها واقعی نیست، چون یک تعداد از این بیماران اصلا علامت ندارند که ما تست کنیم؛ ۹۵ نفر را پیدا می‌کنیم و دو نفر می‌میرند، بعد هم می‌گوییم از ۱۰۰ نفر اینقدر نفر آدم مرده، درحالیکه از ۱۰۰ نفر نیست؛ شاید از ۱۰ هزار دو درصدش مرده باشد. وزارت بهداشت راست می‌گوید که آمارش اینقدر است، اما این آمار تمام آنهایی نیستند که گرفتارند. نیروهای نظامی باید بیایند وسط، این باور من است و اگر نیایند روز به روز مشکلات کشور بیشتر خواهد شد/ انصاف نیوز

سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران کرونا راه‌اندازی شد

سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران مبتلا به کرونا در ایران به همت محققان و با استفاده از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شد.

این سامانه (http://corona.research.ac.ir/) شامل محتوای آموزشی موثق و کاربردی برای عموم، خودارزیابی، پرسش و پاسخ و نظام ثبت و پیگیری بیماران برای کادر درمان می باشد.

در قسمت خودارزیابی، با پاسخگویی به پرسش‌ها میزان احتمال ابتلا به ویروس کرونا تعیین و توصیه‌های لازم ارایه می شود.

جزییات طرح بیماریابی وزارت بهداشت برای کرونا 

معاون بهداشت وزارت بهداشت: این که می‌گوییم خدمات را به خانه مردم می‌بریم به آن علت است که خدمات ما در منطقه‌ای انجام می‌شود که محل زندگی فرد نزدیکی زیادی به آن دارد.

از سوی دیگر در صورتی که فردی باشد که امکان مراجعه به ما نداشته باشد، تیم ما پس از کسب اجازه از فرد به منزل او می‌روند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند./ ایرنا

نظر شما