شناسهٔ خبر: 38617552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

۵ اقدام قوه قضائیه در مقابله با ویروس کرونا

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی قوه قضائیه، ۵ اقدام دستگاه قضائی در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه خبر سیما پخش شد ضمن تبریک ایام ماه رجب و اعیاد این ماه به ویژه میلاد جواد الائمه (ع) و امیر مؤمنان حضرت علی (ع) اظهار کرد: امروز جامعه ما متأسفانه شاهد شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن جمعی از شهروندان به این ویروس منحوس است.

وی افزود: تلاش جامعه پزشکی و پرستاری به عنوان مدافعان سلامت کشور جای تقدیر و تشکر دارد و کار این عزیزان نمونه بارز جهاد در راه خداست. امروز به پاس این خدمات ارزشمند، عزت جامعه پزشکی و پرستاری ما روزافزون شده و اعتماد مردم به این قشر زحمت‌کش تقویت شده است و قطعا لطف و عنایت خداوند متعال نیز شامل حا آن‌ها خواهد بود.

سخنگوی قوه قضائیه برای همه هموطنان اعم از مبتلایان و سایر هموطنان آرزوی صحت و سلامت و عافیت و تندرستی کرد و گفت: از مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی تقاضا دارم توصیه‌های جامعه پزشکی را به صورت جدی رعایت کنند تا با کمک و همیاری یکدیگر شر این ویروس را از سر ایران اسلامی کوتاه کنیم.

وی گفت: امروز نشست خبری اینجانب به لحاظ همین وضعیت و رعایت ضوابط اعلامی از سوی پزشکان و مراعات صحت و سلامت کسانی که در این نشست حضور می‌یافتند با حداقل حضور خبرنگاران برگزار شده است.

اسماعیلی ادامه داد: توصیه پزشکان بر این است که مسافرت‌ها انجام نشود و همایش‌ها انجام نگیرد و زیارت قبور اهل بیت به زمان دیگری موکول شود و می‌توانیم از این شرایط برای خلوت با خداوند و راز و نیاز و توسل به اهل بیت عصمت (ع) حداکثر استفاده را ببریم و محل کار و خانه را به شبستانی از مسجد و رواقی از حرم اهل بیت تبدیل کنیم.

وی گفت: قوه قضائیه در کنار قوای دیگر همگام با جامعه پزشکی و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در ایام اخیر اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است. ما در یک هفته اخیر شاهد چند اقدام مثبت و مهم از ناحیه قوه قضائیه بودیم. صدور بحشنامه مرخصی به زندانیان از سوی رئیس قوه قضائیه و اهتمام بسیار جدی در زندان‌ها و مراجع قضائی برای اجرای این بخشنامه، صدور بخشنامه کنترل و کاهش ورودی زندانیان به زندان‌ها و اهتمام قضات برای اینکه جز در موارد ضروری افراد به زندان‌ها اعزام نشوند و صدور بخشنامه متناسب‌سازی فرایند رسیدگی‌ها با شرایط امروز جامعه از جمله این اقدامات است.

اسماعیلی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که هم کار تعطیل نشود و هم خطراتی برای مراجعه‌کنندگان و همکاران‌مان ایجاد نشود. بر همین اساس روز گذشته معاون اول قوه قضائیه بخشنامه‌ای صادر کرد تا ضمن انجام رسیدگی‌ها، در صورت امکان رسیدگی‌ها به صورت غیرحضوری و در قالب لایحه باشد و دادگاه‌ها در موعد مقرر با دقت در مطالعه لوایح پرونده، امر دادرسی را انجام بدهند.

وی گفت: همچنین قرار شد در خارج از وقت اداری رسیدگی به پرونده‌های معوق به صورت دورکاری انجام شود و همچنین در این ایام تا جای ممکن از احضار‌های غیرضروری جلوگیری شود و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق سامانه الکترونیک انجام شود تا دغدغه‌ای برای مردم در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد نشود.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: پنجمین اقدام برخورد سریع و قاطع و بازدارنده و مناسب نسبت به پرونده‌های احتکار و کسانی است که در این ایام با سودجویی اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز شهروندان را احتکار کردند. ابلاغ شد که بدون اغناض و در اسرع به پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه رسیدگی شود.

نظر شما