شناسهٔ خبر: 38606682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

پيت بوته‌جج از ادامه انتخابات رياست جمهوري آمريکا کناره گيري کرد/ گانتز: در کنار آمريکا با تهديدات ايران مي‌جنگيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-یک منبع کارزار انتخاباتی پیت بوته‌جج که در انتخابات دو ایالت اول پیشتاز رقابتهای درون حزبی دموکراتها بود گفته است وی از ادامه انتخابات کناره گیری کرده است.
به گزارش  آسوشیتدپرس، پیت بوته‌جج نامزد انتخابات درون حزبی دموکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 از ادامه رقابتها انصراف داد. 
این در حالیست که در انتخابات دو ایالت اول بوته‌جج از برنی سندرز و جو بایدن پیش افتاده بود و بسیاری وی را پدیده احتمالی انتخابات درون حزبی می‌دانستند. 
با این حال وی در انتخابات در دو ایالت اخیر در کارولینای شمالی و نوادا چندان موفق نبود و در حال حاضر بعد از سندرز و بایدن در جایگاه سوم از نظر کسب آرای وکلای انتخاباتی برخوردار است. 
این خبر هنوز به طور رسمی از سوی کارزار انتخاباتی وی اعلام  نشده است اما دستیار وی گفته است یکشنبه شب به وقت محلی وی رسما این موضوع را اعلام خواهد کرد. 
فرآیند انتخابات درون‌حزبی که از سه هفته پیش با رأی‌گیری در ایالت آیووا آغاز شد، باید نهایتاً تا ژوئن 2020 در تمام 50 ایالت آمریکا برگزار شود تا سرانجام در اواسط آن ماه در جلسه «مجمع ملی حزب دموکرات» نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی شود.

گانتز: در کنار آمریکا با تهدیدات ایران می‌جنگیم
رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی و رقیب اصلی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات این رژیم، طی سخنرانی در اجلاس لابی «آیپک» ضمن تمجید از مواضع دولت آمریکا، علیه ایران اتهام‌زنی کرد.
 «بنی گانتز» رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی و فرمانده پیشین ستاد کل ارتش این رژیم در سخنرانی ویدئو کنفرانسی برای اجلاس لابی صهیونیستی «آیپک» در آمریکا، دونالد ترامپ را «متحد واقعی اسرائیل» خواند و از مواضع دولت او تمجید کرد.
به نوشته «تایمز اسرائیل»، گانتز که اصلی‌ترین رقیب بنیامین نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی و عهده‌دار شدن منصب نخست‌وزیری است، در این سخنرانی از مواضع کابینه او در قبال روابط با آمریکا به ویژه سیاستمداران دموکرات به شدت انتقاد کرد.
وی با اشاره تلویحی به عدم حضور چند نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامل برنی سندرز نامزد پیشتاز این رقابت‌ها، به مواضع کابینه نتانیاهو در قابل دموکرات‌ها تاخت.
رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات و نخست‌وزیر شدن اجازه نخواهد داد روابط این رژیم با آمریکا موضوعی حزبی شود، گفت: «تحت رهبری من، اسرائیل هرگز به یک موضوع حزبی (در آمریکا) تبدیل نخواهد شد و من با هر دو طیف (دموکرات و جمهوری‌خواه) به طور موثری همکاری خواهم کرد».
گانتز در این سخنرانی اتهام‌زنی‌های بی سند نتانیاهو و دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران را درباره «تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای» تکرار کرد و به لفاظی درباره عزم خود برای ممانعت از آن پرداخت.
رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی گفت: «ما در کنار ایالات متحده با خطرات رژیم ایران که کل منطقه و جهان را تهدید می‌کند، خواهیم جنگید. من در کنار ایالات متحده من امانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهم شد. در کنار ایالات متحده من به دنبال منافع امنیت ملی اسرائیل خواهم بود و اجازه نخواهم داد که دشمنانمان در غزه، سوریه یا لبنان قوی‌تر شوند».
فرمانده پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «به عنوان کسی که کل زندگی‌اش را در خط مقدم صرف کرده این را می‌گویم که من هیچ فرصتی برای دستیابی به صلح را از دست نخواهم داد».
وی سپس به خوش خدمتی‌های رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی شامل اقدام غیرقانونی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، تایید اشغالگری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی جولان سوریه و ارائه طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» اشاره کرد.
گانتز خطاب به حاضران در اجلاس آیپک تصریح کرد: «دوستان! هرگز هیچ زمانی بهتر از حالا برای دستیابی به صلح نبوده است. رئیس‌جمهور ترامپ، متحد واقعی اسرائیل است و او تا قبل از اینها هم کارهای زیادی کرده است. او سفارت (واشنگتن) را به اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت ابدی ما منتقل کرد، او حاکمیت ما را بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخت و حالا یک طرح صلح امیدبخش و استراتژیک درباره منازعه اسرائیل و فلسطین ارائه داده است».
پیش از سخنرانی گانتز، بنیامین نتانیاهو هم از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس لابی صهیونیستی آیپک سخنرانی کرده بود و در آن ضمن تاختن به مواضع «برنی سندرز»، علیه ایران لفاظی کرد

ولسی گابارد: ترامپ به جای حمایت از القاعده در سوریه، بر مقابله با کرونا متمرکز شود    
یک نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با انتقاد از مواضع اخیر «دونالد ترامپ» در قبال سوریه، خواستار تمرکز بیشتر وی بر مهار ویروس کرونا شد.
 «تولسی گابارد» از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 در آمریکا، روز یکشنبه به انتقاد از رویکردهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده در حمایت از گروه های تروریستی تحت پشتیبانی ترکیه در ادلب سوریه و موضع گیری های وی در زمینه نحوه مهار ویروس کشنده کرونا پرداخت.
گابارد در توییتی نوشت: «دونالد ترامپ ، به جای جنگ با روسیه در سوریه و در حمایت از گروه وابسته به القاعده تحت پشتیبانی ترکیه، باید بر نبرد علیه ویروس کرونا تمرکز داشته باشید.»
گابارد چندی قبل نیز با انتشار یک فیلم در صفحه توئیتر خود ضمن برشمردن دلایل حضورش در این انتخابات، به شدت به ادامه دخالت چندین ساله واشنگتن در «جنگ ها برای تغییر نظام» در منطقه غرب آسیا انتقاد کرده و خواستار اختصاص منابع و دارایی های آمریکا برای حل مشکلات داخلی این کشور شده است. ( جزئیات بیشتر )
ارتش ترکیه در روزهای اخیر در حمایت از گروه های وابسته به القاعده که در ادلب سوریه فعال هستند، مستقیما در حال هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه است. دولت آمریکا هرچند درخواست آنکارا برای ارسال سامانه های «پاتریوت» را بی پاسخ گذاشته، اما با صدور بیانیه هایی، به صورت لفظی از عملیات ترکیه در خاک سوریه حمایت کرده است.
همزمان، ترامپ با وجود ثبت ده ها مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، تلاش کرده تا این موضوع را بی اهمیت جلوه دهد. وی رسانه ها را به بزرگنمایی این موضوع با هدف لطمه زدن به شانس وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امسال متهم کرده است. 


کارزار بایدن با پیروزی در کارولینای جنوبی جان گرفت
با توجه به شمارش حدود نیمی از آراء، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت کارولینای جنوبی با کسب بیش از 50 درصد آراء پیروز شد.
به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پیامی توییتری نوشت: ممنون از کارولینای جنوبی! ما با کمک یکدیگر به نامزدی دموکرات ها و شکست دونالد ترامپ دست می‌یابیم. همین چند روز پیش رسانه‌ها اعلام می‌کردند که کمپین ما مرده است. اما بعد از امشب، کاملا واضح شد که ما چقدر سرزنده‌ایم.
کارزار انتخاباتی جو بایدن با این پیروزی در یک ایالت مهم جنوبی، جان گرفته است. این بعد از شکست بایدن در سه ایالتی است که پیشتر شاهد رای‌گیری بوده‌اند.
برنده این فرآیند در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به مصاف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواهد رفت. در مجموع، سناتور چپگرا برنی سندرز همچنان پیشتاز است.
بایدن درحالی به پیروزی می‌رسد که نامزدها خود را برای "سه‌شنبه بزرگ" که در 14 ایالت برگزار می‌شود، آماده می‌کنند. در پایان آن روز وضعیت انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها بسیار روشن‌تر خواهد بود.
کارولینای جنوبی چهارمین ایالتی بود که در انتخابات مرحله مقدماتی که چند ماه طول می‌کشد، رای داد. این اولین پیروزی ایالتی بایدن در این فرآیند بود. او قبلا دو بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است.
بایدن در سخنرانی پیروزی‌اش گفت: همین چند روز پیش بود که رسانه‌ها و صاحب‌نظران نامزدی من را منتفی می‌دانستند. حالا به لطف همه شما - قلب حزب دموکرات - ما برنده شدیم و با فاصله زیاد هم برنده شدیم.
درحالی که تقریبا نیمی از آراء شمارش شده، بایدن بیش از 50 درصد آن را به دست آورده که بیش از آرای برنی سندرز و تام استایر است. بایدن بعد از عملکردی ضعیف در آیووا، نیوهمپشایر و نوادا به نتیجه‌ای قوی در این ایالت چشم دوخته بود.
این سه‌شنبه مهم‌ترین روز در انتخابات مقدماتی برای تعیین نامزد حزب خواهد بود. دموکرات‌ها در 14 ایالت -از جمله ایالات بزرگ کالیفرنیا و تگزاس- رای خواهند داد و 1357 امتیاز انتخاباتی که تقریبا یک سوم کل امتیازات موجود است، تقسیم خواهد شد.
به گزارش بی‌بی‌سی، به این ترتیب ممکن است ظرف یک روز کل صحنه متحول شود یا سندرز موقعیت خود به عنوان پیشتاز را تقویت کند. سندرز قبلا در دو ایالت نیوهمپشایر و نوادا اول شده است. او انتخابات آیووا را با اختلاف خیلی کم به پیت بوتجج واگذار کرد. این همچنین اولین بار خواهد بود که نام مایک بلومبرگ، میلیاردر اهل نیویورک و شهردار سابق این شهر، روی برگه‌های رای ظاهر خواهد

ترامپ: سندرز نامزد دموکرات‌ها نمی‌شود
رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد اقدام بوتجج به کناره‌گیری از رقابت دموکرات‌ها، تصمیمی هوشمندانه در راستای حذف سندرز بوده است.
 دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری به کنار رفتن یکی از نامزدهای مطرح دموکرات از چرخه انتخاباتی 2020 واکنش نشان داد و آن را تلاشی هوشمندانه در راستای حذف برنی سندرز از صحنه رقابت ارزیابی کرد.
وی در این پیام نوشت: بوتجج کنار کشید. (به این ترتیب) همه آراء سه‌شنبه بزرگ به جو بایدن خواب آلود می‌رسد. زمانبندی عالی؛ این آغاز واقعی اقدام دموکرات‌ها برای بیرون راندن سندرز از بازی است. این بار هم او نامزد نهایی دموکرات‌ها نخواهد بود.
گفتنی است بوتجج که تا این جای رقابت، خوش درخشیده بود؛ ناگهان از ادامه حضور در چرخه انتخابات انصراف داد و گمانه زنی ها حاکی از آن است که این اقدام را در راستای افزایش شانس بایدن انجام داده است.

نظر شما