شناسهٔ خبر: 38606251 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مناقصه‌مزایده | لینک خبر

معدن و زمین شناسی

احیای 143 معدن کوچک‌مقیاس تا پایان بهمن

صاحب‌خبر -

احیای 143 معدن کوچک‌مقیاس تا پایان بهمن

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌‌مقیاس اعلام کرد: تا پایان بهمن‌ماه امسال، 143 معدن کوچک‌مقیاس احیاء شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدرضا عظیمی‌ با بیان این مطلب اظهار داشت: در قالب طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معان کوچک‌مقیاس، تا پایان بهمن‌ماه 1483 معدن غیرفعال در سراسر کشور شناسایی شده و برای 881 معدن، اقدام کلینیکی و راه‌حل ارائه شده است.

وی افزود: تاکنون 32 معدن به طور کامل فعال شده و فرصت اشتغالزایی مناسبی ایجاد شده است.

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با اشاره به نقش صندوق بیمه سرمایهگذاری فعالیت‌های معدنی گفت: طی مدت اجرای این طرح، بیش از 40 پرونده برای ارائه به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی شامل 67 محدوده و معدن تشکیل شده است.

وی افزود: برای این منظور، کمیتهای تخصصی متشکل از کارشناسان طرح و صندوق، با بررسی دقیق پرونده‌ها، نسبت به اعطای تسهیلات مورد نیاز متقاضیان در بخش‌های تجهیز مــعادن، خرید ماشینآلات و اکتـشافات تکمیلی اقدام کرده و مجری طرح به طور مستمر، روند اعطای تسهیلات و مسائل اداری را پیگیری می‌کند.

عظیمی ‌با بیان اینکه معادن احیاء شده در حدود 20 استان کشور قرار دارند، گفت: این معادن در استان‌های فارس، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان‌رضوی، خراسان شمالی و همدان است.

وی افزود: بخش دیگری از استان‌ها مشتمل بر قزوین، گیلان، ایلام، البرز، بوشهر، قم، سیستانوبلوچستان، خراسان‌جنوبی، هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان، زنجان و مرکزی است.

 

نظر شما