شناسهٔ خبر: 38602565 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برای رفع سوء تغذیه مادران مناطق محروم؛

توزيع بيش از 4 ميليون سبد غذايي در مناطق محروم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون بنیاد مستضعفان از توزیع 4 میلیون و 400 هزار سبد غذایی برای رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده در مناطق محروم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، آقای محسن منصوری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مستضعفان در حوزه سلامت مادران باردار و شیرده مناطق محروم، به توزیع ماهانه سبد غذایی برای رفع سوء تغذیه مادران شیرده و فرزندانشان اشاره کرد و افزود: این طرح در 30 استان و 360 شهرستان کشور به اجرا درآمده و بنیاد مستضعفان با همکاری وزارت بهداشت، اقدام به توزیع سبد غذایی در میان بیش از 430 هزار مادر کرده است.
وی گفت: این سبد غذایی شامل 13 قلم مواد غذایی تعریف شده است که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از 4 میلیون و 400 هزار سبد غذایی میان مادران شیرده و باردار مناطق محروم توزیع شده است.
آقای منصوری با بیان اینکه ارزش هر سبد غذایی بیش از 130 هزار تومان است، گفت: از ابتدای امسال تا اول بهمن، بیش از 729 هزار سبد غذایی برای رفع سوء تغذیه مادران شیرده و باردار در مناطق محروم کشور توزیع شده و قرار است این رقم تا پایان سال جاری به 770 هزار سبد غذایی برسد.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح 94 درصد مادران تحت پوشش، از روند وزن گیری مطلوبی برخوردار شده اند و 92 درصد کودکان آن‌ها رشد مطلوبی داشته اند.
آقای منصوری با بیان اینکه این سبد غذایی از ماه چهارم بارداری مادران مناطق محروم تا ماه ششم شیردهی آن‌ها را شامل می‌شود، گفت: علاوه بر رفع سوء تغذیه در خلال اجرای این طرح، مادران با حضور در کلاس‌های آموزشی و مراقبت دوران بارداری، تحت آموزش‌های فرهنگ سازی تغذیه قرار گرفته و تلاش می‌شود تا امنیت روانی آن‌ها با کاهش استرس و نگرانی شان تامین شود.

 تامین مسکن 762 خانواده سیستان و بلوچستانی دارای بیش از 1 معلول
معاون بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد (بنیاد علوی) برای تامین مسکن خانواده‌هایی که بیشتر از 1 معلول دارند در استان سیستان و بلوچستان، با سازمان بهزیستی به مبلغ 147.5 میلیارد ریال مشارکت داشته است.
آقای منصوری افزود: بر این اساس کمک به احداث و تکمیل 233 واحد مسکن شهری و 529 واحد روستایی و در مجموع 762 واحد از برنامه‌های این بنیاد بوده است.
وی گفت: تاکنون 24 واحد شهری و 170 واحد روستایی و در مجموع 194 واحد ساخته و تحویل داده شده است.

  3 هدیه بنیاد علوی به مناطق محروم کرمان  
معاون بنیاد مستضعفان همچنین از سه هدیه این بنیاد به مناطق محروم کرمان خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) در جهت ساخت 3 مرکز درمانی شبانه روزی در کرمان بیش از 4 میلیارد تومان مشارکت کرده است.
محسن منصوری افزود: در این راستا مرکز سلامت شبانه‌روزی درجه یک رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج آبان ماه گذشته تحویل و بهره‌برداری شد.
وی بهره‌برداری از مرکز سلامت شبانه‌روزی درجه یک گلباف از توابع شهرستان کرمان و مرکز سلامت شبانه‌روزی درجه یک فاریاب در دو سال گذشته را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.
آقای منصوری گفت: سهم بنیاد علوی از ساخت و تجهیز این مراکز 41 میلیارد ریال به همراه اهدای 6 آمبولانس بوده است که آمبولانس اول به دو مرکز گلباف و فاریاب تحویل شده و آمبولانس بعدی نیز پس از تأیید تجهیز، تحویل خواهد شد و در مرکز رمشک 2 آمبولانس اهدایی پس از تأیید تجهیز، تحویل می‌شود.

 مدارس زهک با اعتبار 600 میلیون تومانی نونوار شدند
معاون بنیاد مستضعفان همچنین زیباسازی، رنگ آمیزی و تعمیر 16 مدرسه در شهرستان زهک با تامین اعتبار بیش از 300 میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: خرید لوازم گرمایشی، سرمایشی، میز، نیمکت و تخته وایت برد برای مدارس این شهرستان به مبلغ 300 میلیون تومان انجام شده و به مدارس تحویل داده شده است.
آقای منصوری افزود: در زمینه تجهیزات تا به حال خرید میز و صندلی، نیمکت، تخته وایت برد، آبسردکن، لوازم گرمایشی و برخی اقلام دیگر انجام شده و در زمینه زیباسازی نیز خرید و نصب کاشی، سرامیک، موزاییک، شیرآلات، پنجره کلاسها، سفید کاری و مواردی از این دست نیز برای مدارس زهک به سرانجام رسیده و چهره مدارس شهرستان زهک را تغییر داده است.

نظر شما